krissco Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Heisann! Jeg tenkte og lage eget høytaller element og trenger hjelp! : jeg så hvordan de lagde det på fabrikken: og lurte på hvor jeg kan få kjøpt materialene eller hvordan jeg kan lage det! trenger et litt raskt svar, siden dette er skoleprosjekt ! Takk på forhånd for alle svar, bare kom med svar ! ( jeg veddet med naturfags læreren, viss jeg klarer det før sommerferien får jeg 200 kr ) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Håper du ikke har spesifisert høytaleren du skal lage nærmere. For hvis du har en magnet og en spole som er vindet slik at den går rundt magneten, så kan du lime spola fast i en papirmembran og så får du lyd når du kobler denne til en forsterker. Men ikke forvent noen hifi-kvalitet. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Heisann! Jeg tenkte og lage eget høytaller element og trenger hjelp! :jeg så hvordan de lagde det på fabrikken: og lurte på hvor jeg kan få kjøpt materialene eller hvordan jeg kan lage det! trenger et litt raskt svar, siden dette er skoleprosjekt ! Takk på forhånd for alle svar, bare kom med svar ! ( jeg veddet med naturfags læreren, viss jeg klarer det før sommerferien får jeg 200 kr ) Laget en simpel variant på campingtur da jeg var 8-9 år gammel. En tykk skrue viklet med tynn ledning, festet i bunnen av en plastskål. En papptallerken med pålimt blikklokk (syltetøy) ble limt utenpå dette, med kort avstand mellom skruen og blikklokket. Koblet til en reiseradio spilte det faktisk, om enn ikke høyt og klart Lykke til ! Lenke til kommentar
krissco Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Heisann! Jeg tenkte og lage eget høytaller element og trenger hjelp! :jeg så hvordan de lagde det på fabrikken: og lurte på hvor jeg kan få kjøpt materialene eller hvordan jeg kan lage det! trenger et litt raskt svar, siden dette er skoleprosjekt ! Takk på forhånd for alle svar, bare kom med svar ! ( jeg veddet med naturfags læreren, viss jeg klarer det før sommerferien får jeg 200 kr ) Laget en simpel variant på campingtur da jeg var 8-9 år gammel. En tykk skrue viklet med tynn ledning, festet i bunnen av en plastskål. En papptallerken med pålimt blikklokk (syltetøy) ble limt utenpå dette, med kort avstand mellom skruen og blikklokket. Koblet til en reiseradio spilte det faktisk, om enn ikke høyt og klart Lykke til ! Hehe, ossen utapå da? limte du talerkenen over eller under koppen? ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå