Gjest hva skal jeg gjøre? Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Heisann! Har et lite problem. Saken er den at jeg nå har gjort den store tabba å satt meg fast i "the friend zone" som sikkert mange her kjenner til godt. Jenta det dreier seg om møtte jeg gjennom ei barndomsveninne av meg for ca 6 år siden å vi ble fort venner å vennskapet har bare blitt bedre og bedre opp gjennom disse årene, men for ca 1 år siden så begynte jeg å føle mer for henne.. Har ikke peiling på hvorfor siden jeg bare har sett på henne som en god venn i nesten 5 år uten et fnugg av andre følelser å hun har vel egentlig gjort det samme med meg, så vidt jeg vet. Det siste året så har jeg nok vert mye mer nærgående på henne også å det hender vi faktisk ligger å koser litt når jeg er på besøk hos henne når vi ser på film på sofaen eller legge oss ved å holde rundt hverandre, kile hverandre på ryggen/brystet å fotflørte. Ikke noe mer enn det. Men andre dager så ser det ikke ut til at hun bryr seg i det hele tatt, gir meg en nattaklem å så legger vi oss bare å sover uten å gjøre noe mer. Skal sies at jeg bor 30 mil unna henne nå så jeg ser henne bare 1 uke hver annen måned ca å da bor jeg hos henne. Men vi har kontakt hele tiden ellers også når vi ikke er sammen. Har også fortalt henne for en stund siden at jeg har begynt å føle mer enn bare vennelige følelser for henne i fare for å skremme henne bort men neida! Hun bare smilte å tok meg i hendene å sa at hun trodde vi hadde blitt kjempebra sammen men hun ville ikke risikere å ødelegge vennskapet vårt, noe som jeg forsåvidt er enig i kan skje skulle vi slå opp seinere, men alikevel så skjer denne flørtingen (?) i ny og ne når vi ser film eller skal legge oss å det er ikke alltid jeg som starter den! Mulig det er jeg som er helt idiot, eller at hu er den største luremusa jeg har vert borti. Men uansett så fungerer dette vennskapet som det er nå veldig dårlig så lenge jeg har disse følelsene å jeg ikke aner hva hu egentlig føler for meg. Blir rett og slett deprimert til tider når vi er sammen så har vurdert å fortelle henne at selv om jeg er veldig glad i henne og ikke har lyst til å ødelegge vennskapet vårt på noen måte akkuratt som hun sier så virker det som at det blir ødelagt uansett, så kansje det beste blir å bare skal sette hele vennskapet på pause en liten stund å ha mindre kontakt for å komme over henne eller se hvordan det går? For dette orker jeg rett og slett ikke Har dere noen tanker og tips om hva jeg burde gjøre? Beklager om teksten ble rotete eller for whiny, men er sånn det er. Takker for svar Lenke til kommentar
pwned Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Med utgangspunkt i det hun sa da du nevnte du hadde fått følelser for henne : Ja, du sitter fast i vennesonen. Hun er ikke interessert i et forhold, og skylder på at hun ikke vil ødelegge vennskapet. Hadde hun hatt følelser for deg og villet være sammen med deg, hadde hun tatt den sjansen. Hu liker vel bare å kose da =) trenger ikke være luremus for det.. Du burde gi opp tankene på et forhold ja. Om du ikke klarer å være bare venner (med kosing), burde du kanskje si det til henne (greit at hun vet hva som foregår når du forvinner) og holde deg unna en stund for å komme over de følelsene. Edit: Håper det ordner seg på en eller annen måte =) Endret 26. mai 2009 av pwned Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Og så har jo vi jo tusenvis av eksempler som viser at avstandsforhold ikke funker Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Med utgangspunkt i det hun sa da du nevnte du hadde fått følelser for henne :Ja, du sitter fast i vennesonen. Hun er ikke interessert i et forhold, og skylder på at hun ikke vil ødelegge vennskapet. Hadde hun hatt følelser for deg og villet være sammen med deg, hadde hun tatt den sjansen. Hu liker vel bare å kose da =) trenger ikke være luremus for det.. Du burde gi opp tankene på et forhold ja. Om du ikke klarer å være bare venner (med kosing), burde du kanskje si det til henne (greit at hun vet hva som foregår når du forvinner) og holde deg unna en stund for å komme over de følelsene. Edit: Håper det ordner seg på en eller annen måte =) Ser sånn ut da gitt, helt håpløst :/ Får tenkte litt mer på det. Er visst en av de viktigste vennene hun har så tror ikke hun kommer til å ta det bra. No jævla dritt altså :/ Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Og så har jo vi jo tusenvis av eksempler som viser at avstandsforhold ikke funker Dette hadde ikke blitt noe problem lengre da jeg flytter hit hvor hun bor om 2 uker Har en del andre venner her også. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Eller så kan du la det hele gå sin gang, begynne med litt mer seksuell eskalering (selvfølgelig tolker du henne slik at du ser hva som er "tillat" og ikke). Til slutt vil hun muligens få øynene opp for at du er en potensiell seksuell partner, samt at hun blir tiltrukket av deg. Det har faktisk skjedd med meg for en del år siden. Dvs, jeg hadde ei veldig god venninne, som ville ha meg som noe mer enn en venn. Til slutt, etter mye eskalering fra hennes side, så jeg henne som en potensiell partner istedet for venn. Vi ble kjærester. Varte i 2 måneder. Gikk til hællvette, og nå prater vi ikke mer! Så vil kanskje ikke anbefale det Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hun har deg nok godt plassert i vennesonen, og det kan se ut til at hun ikke er noe spesielt intressert i noe mer enn vennlig kosing heller. Hun skylder på at hun ikke vil ødelegge vennskapet, som pwnd sier, noe som er like mye brukt som "det er ikke deg, det er meg". Men hun setter i hvert fall pris på vennskapet, etter som hun fortsetter med det hun har gjort til nå. Og følelser kan utvikle seg etter hvert, så hvem vet.. Kanskje hun utvikler følelser for deg over tid. MEN (et kjempestort MEN) ikke fortsett å gå rundt å håp på at det skal skje. Beveg deg videre, og finn en (eller flere) av de andre millionene jenter der ute. Ikke stagner der du er kun fordi det er et fjernt håp et eller annet sted. Ta vennskapet eller ingenting, og beveg deg videre. Lenke til kommentar
Optique Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ohooy! Ja for å si det slik, føler med deg! Har vært oppi AKKURAT samma driten selv. Vi "flørtet" mye og var med hverandre liksom 24/7 å slikt, men etterhvert så fortalte jeg jo litt hvordan jeg følte. Hun følte jo selvfølgelig ikke det samme, var en utrolig tung tid. Men det jeg da følte meg "tvunget" til å gjøre, var å tenke litt på meg selv, så jeg brøt det av litt med henne. Hold meg borte fra henne en stund, om ikke helt fullstendig så ble det til at vi kanskje var med hverandre en dag i uken. Det hjalp faktisk utrolig mye, det tok en god stund å komme over henne (min første forelskelse :O ) Men nå kan vi igjen være med hverandre. Dette fordi jeg klarte å tvinge sinnet til å ikke lenger "like" henne. Jeg håper at dette hjelper litt. Om ikke, så håper jeg det ordner seg i det minste!! Ingen fortjener å sitte i den dritten Lenke til kommentar
mirgrot Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) MEN (et kjempestort MEN) ikke fortsett å gå rundt å håp på at det skal skje. Beveg deg videre, og finn en (eller flere) av de andre millionene jenter der ute. Ikke stagner der du er kun fordi det er et fjernt håp et eller annet sted. finn deg ny/nye dame. funker det ikke med den nye.. har du iallefall skapt verdi og kanskje sjalusi hos hu du snakker om! Endret 27. mai 2009 av mirgrot Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Takker for svar folkens Har bestemt meg for å ikke kutte henne ut brått men rett og slett bare gå videre. Kansje bare ha litt mindre kontakt for å få litt pusterom nå og da. Har også fixet meg en date (gammel barndomsveninne jeg ikke har sett på mange år) for neste helg bare så det er sagt så får ta å skru på sjarmen Har også invitert ei veninne av henne denne tråden handler om om å bli med å trene et par ganger i uka når jeg flytter ned hit om 2-3 uker å hu sa umiddelbart ja så jeg tar det som et godt tegn ^^ hun Har ikke noen følselsesmessig tilknytning til noen av disse enda å begge er veldig pene så whatever happens, happens. Har ikke noe å tape =) Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Mulig det er jeg som er helt idiot, eller at hu er den største luremusa jeg har vert borti. Ikke bruk opp ordet luremus, da mister det verdien sin i situasjoner hvor det faktisk er snakk om skikkelig luremus. Jenter må da kunne ha guttevenner uten å være luremus -_- Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ja. Har en venninne som sier hun foretrekker guttevenner. Mindre drama, visstnok. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det er meget sant. Mindre mas og syting og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå