Gå til innhold

Diskusjon.no kårer: De beste fra 70-tallet

Infenso

Anbefalte innlegg

Jeg synes den er helt forferdelig jeg, på den måten at den er horribel og grusom. Jeg skal innrømme at jeg smiler litt av den langdratte chase-scena med samme hylinga hele veien, men innerst inne er det en grusom film, spesielt middagen er helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at det var ment humoristisk i '74 :p Oppfatningen av skrekk i steinalderen var sikkert lange chase-scener og monotone skrik. Middagsscenen, derimot, er skikkelig skummel.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Hehe, det var nok ikke fordi det var så skummelt, men fordi det var så sykt varmt der inne. Den ble spilt inn i Texas på noen glovarme dager, og skuespillerne ble utrolig frustrerte. Det var selvsagt ekstra varmt inne i det lille huset.

Lenke til kommentar
Uff jeg har altfor mange usette fra 70 tallet i DVD samlingen. 3 uker på å se 24 filmer. :-/

De jeg ikke har sett:

Suspiria

Edvard Munch

Badlands

Dont look now

McCabe & Mrs.Miller

Performance

Jeg forkortet den jeg :thumbup:

GOFORIT!

Jepp er vel dem jeg skal se først, de jeg har mest trua på. Pluss Solaris og Bergman filmene såklart.

Lenke til kommentar

Topp 10 - The Green way;

1. A Clockwork Orange

2. Willy Wonka and the chocolate factory

3. Badlands

4. The Sting

5. Fiddler on the Roof

6. Alien

7. Flåklypa Grand Prix

8. The Honeymoon Killers

9. (National Lampoon's) Animal House

10. The Serpent's Egg

Utrolig vanskelig å plassere alle på en topp ti, så dette får bli en midlertidig liste. Gruer meg til 60-tallet nå :/

Lenke til kommentar

Jeg synes det gjorde vondt selv å dytte ut Live and Let Die, skulle vært Top 20 eller 30. Har heldigvis en til James Bond-film på lista, da. Den beste av dem alle faktisk. Jeg tar gjensyn med en del filmer og ser mange nye for tiden, så lista mi er absolutt ikke ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...