Labraxas Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 ...Cool Hand Luke Excuse me, lizz, men dette er lista for 70-tallet, ikke 60-tallet. Shit-sann, uvist av hvilke grunner var jeg så sikker på at denne var fra 1971 at jeg ikke brydde meg om å sjekke engang. Da går Cool Hand Luke ut, og Harold and Maude kommer inn. Så da sitter vi faktisk der med to Hal Ashby-filmer i bånn av lista, som en slags fun-fact. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Eit godt høve til å få sett alle 70-talsfilmane i hylla. Startar ikveld med Solyaris. Nokre som vurderast til mi liste - Novecento / 1900 - Dog Day Afternoon - Alien - Apocalypse Now! - Gudfaren I/II - Gjøkeredet - Star Wars - A Clockwork Orange - Life of Brian . MP and the Holy Grail - Rocky - All the President's Men Skal sjåast (på nytt): - Taxi Driver - Chinatown - Excorsisten Skal sjåast: - Jaws - Sleuth - The conversation - Network - Patton - Manhattan - Harold and Maude - Stalker - Aguirre - Barry Lyndon - Paper Moon - Le charme discret de la bourgeoisie - The French Connection - Papillon - Days of Heaven Lenke til kommentar
Badering Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 70 TALLET, BADERING STYLE Et mektig godt tiår. Days of Heaven TERRENCE MALICK / 100 Edvard Munch PETER WATKINS / 98 The Hart of London JACK CHAMBERS / 97 McCabe & Mrs. Miller ROBERT ALTMAN / 96 The Man Who Fell To Earth NICOLAS ROEG / 94 Badlands TERRENCE MALICK / 93 Minnie and Moskowitz JOHN CASSAVETES / 93 Flåklypa Grand Prix IVO CAPRINO / 92 Apocalypse Now! FRANCIS COPPOLA / 90 Punishment Park PETER WATKINS / 90 1 Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Flott liste, Badering! Skal prøve å få sett både McCabe & Mrs. Miller og Punishment Park i løpet av de tre ukene. Er riktignok avhengig av at Play sender sistnevnte snart. Endret 26. mai 2009 av Infenso Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Stilig med bilder, men slit og ork. Min liste: 1. The Godfather 2. Alien 3. The Godfather Part II 4. Apocalypse Now 5. Network 6. The Day of The Jackal 7. Rocky 8. The Conversation 9. All The Presidents Men 10. Days of Heaven Fire Coppola-filmer på topp 10. Hva skjedde med fyren!? Endret 26. mai 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Vurderer sterk å kjøpe Days of Heaven med tanke på hvor høyt Badering plasserer den og hvor godt L'homme qui plantait des arbres slo ann her i gården etter Badering's lobbyvirksomhet. Burde jeg kjøpe den nå og se den på en bærbar pc eller vente til jeg får tv'en? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) 01. A Clockwork Orange 02. Taxi Driver 03. Annie Hall 04. Ali: Fear Eats the Soul 05. Dog Day Afternoon 06. Kramer vs. Kramer 07. Mean Streets 08. The Rocky Horror Picture Show 09. Alice Doesn't Live Here Anymore 10. Five Easy Pieces FYSJ... 9 amerikanske og en tysk. Kommer aldri inn i gjengen til Montag. Endret 26. mai 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 A Clockwork Orange Taxi Driver The Texas Chain Saw Massacre Grease Papillon One Flew Over the Cuckoo's Nest Saturday Night Fever The Godfather The Sting Dog Day Afternoon Lenke til kommentar
Badering Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Vurderer sterk å kjøpe Days of Heaven med tanke på hvor høyt Badering plasserer den og hvor godt L'homme qui plantait des arbres slo ann her i gården etter Badering's lobbyvirksomhet. Burde jeg kjøpe den nå og se den på en bærbar pc eller vente til jeg får tv'en? Hehe, vurderte en hype-kampanje for Malicks mesterverk også, men jeg antar at folk er dritt lei at jeg hyper den hele tiden ^^ Men ja, du bør så ABSOLUTT se den i hvert fall. Nå vet jeg ikke om du bryr deg om hvordan man ser film, jeg gjør det ikke egentlig. Men jeg kan si at jeg liker å se på bærebar med gode hodetelefoner, det isolerer på mange måter vekk all evt. støy og forstyrelser. Og så får du jo se filmen tidligere! Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Uff jeg har altfor mange usette fra 70 tallet i DVD samlingen. 3 uker på å se 24 filmer. :-/ De jeg ikke har sett: The Tin Drum 1900 A bridge too far Suspiria Family Plot Dog Day afternoon The Conversation Evard Munch The Front Page Badlands Dont look now Scener fra et ekteskap The Sting Frenzy A fistful og dynamite Solaris Viskninger och rop cat o'nine tails Duel Johnny Got His Gun McCabe & Mrs.Miller The Third part of the night Patton Performance Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 70-tallet! 1. Days of Heaven 2. Apocalypse Now! 3. Zerkalo (Mirror) 4. Solaris 5. Barry Lyndon 6. A Clockwork Orange 7. Nosferatu (1979) 8. Annie Hall 9. Monty Python and the Holy Grail 10. Aguirre: Der Zorn Gottes Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Fjernet Star Wars fra lista mi og satt in jaws i stede Lenke til kommentar
Badering Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Uff jeg har altfor mange usette fra 70 tallet i DVD samlingen. 3 uker på å se 24 filmer. :-/ De jeg ikke har sett: Suspiria Edvard Munch Badlands Dont look now McCabe & Mrs.Miller Performance Jeg forkortet den jeg GOFORIT! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) The Texas Chain Saw Massacre Interessant! En virkelig skremmende film, med noen litt komiske undertoner til tider. Men fortsatt jævlig insane. Endret 27. mai 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Det er da ikke noe særlig med humor i TCM? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Du må nesten lese hva han skriver med noen litt komiske undertoner til tider. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 TCM var bare en drit kjedelig film, eneste filmen jeg kan komme på jeg ikke gadd å se hele. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Det er da ikke noe særlig med humor i TCM? Chase-scenen kan kanskje bli litt hysterisk og litt morsom-teit. Du må nesten lese hva han skriver med noen litt komiske undertoner til tider. You got that right. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Ja, vagere blir det ikke. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Du må nesten lese hva han skriver med noen litt komiske undertoner til tider. Komisk undertoner er da også en form for humor? Filmen er laget for å være grusom og fæl. Hvis du syntes den er morsom fordi den har litt billig skuespill og effekter er det en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå