Gå til innhold

Hjelp, WD Elements hardisk ødelagt?


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har problemer med den eksterne hardisken min og jeg begynner og bli desperat.

Det er en WD Elements. Når jeg plugger den i så syntes den ikke under min datamaskin den syntes heller ikke under diskbehandling, men den syntes under enhetsbehandling - diskstajoner, der står det at den fungerer og at den er på plassering 0, jeg har ingen anelse om hva dette betyr eller hvor dette er(hvist det er et sted i det hele tatt.)

Jeg har prøvd alt fra og dra ut strømmen, bytte usb port og avinstalere driveren. Når jeg starter den på nytt begynner det og lyse og det høres ut som noe som snurrer, så som om det klikker og så som om det snurrer igjen.

 

Kan noen hjelpe? Jeg har gjort alt jeg kan med mine ussle kunskaper på dette feltet.

Endret av UneFleur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får den nok strøm? Jeg har blitt lurt av det et par ganger, der jeg tror disken er utsatt for "klick of death", men etter å ha sjekket at den får nok strøm så fungerer den.

 

I utgangspunktet bør du fjerne så mange feilkilder som mulig, det vil si å ta disken ut, og montere den i en stasjonær PC. Da vil du vite mer om det er disken som er problemet, eller om det er andre ting som spiller inn. Det at disken ikke dukker opp i "min datamaskin", kan være noe så enkelt som at det har oppstått en stasjonsbokstavkonflikt. Det har ikke noe med klikkelyd- problemene å gjøre, men kun det at den ikke "dukker opp".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...