frg Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg har 2 maskiner med w2k hvor den ene fungerer som filserver. Jeg har også satt opp nettverksstasjoner på den andre maskinen slik at den får tilgang på de forskjellige ressursene på filserveren via m: n: og o: Problemet oppstår når jeg har slått av maskinen og den starter opp. Da dukker det opp en boks hvor det står: gjennoppretter tilkokbling til..... Den står der lenge(ca. 1 min). Når jeg så går inn i widnows utforsker så er det ett rødt kryss over nettverksstasjonene. Oppnår kontakt med engang jeg trykker på den/de aktuelle stasjonene. Noen som har tips til hvordan jeg kan løse dette slik windows gjennoppretter dette selv? Har prøvd å disable brannmuren uten at det hjalp. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hm. Det du beskriver skjer her ca 50% av gangene, resten funker det helt fint. Kjekt om noen hadde noen visdomsord. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 kan jo prøve med et logon script i oppstarten: @echo off :slett if exist h: net use h: /del if exist i: net use i: /del :map net use h: maskindeling net use i: maskindeling :end @echo on Lenke til kommentar
frg Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Scriptet fungerer utmerket; Tusen Takk! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå