Gå til innhold

Hvilket hovedkort er best til klokking?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må nesten hvite hvilken prosessor det er du skal klokke, Skal du bruke tørris el. ?

Har fortiden en Q9400 som skal på pinebenken etter hvert. Men det kommer til å komme flere forskjellige prosessorer etter hvert.

Jeg tenker meg over på tørris etter hvert, men det blir ikke før om en 3-4 måneder.

Lenke til kommentar
I LGA 1366 er kongen av overklokking EVGA sitt Classified, dog er det på ekstremkjøling med LN2.

Holder også rekorden for høyeste minnehastighet akkurat nå.

Jeg vil gjerne vite overklokkingsegenskaper foruten at det må være med ekstremkjøling og. ;)

Jeg tenkte å bruke enten luft eller vann som kjøling. :)

Lenke til kommentar
I LGA 1366 er kongen av overklokking EVGA sitt Classified, dog er det på ekstremkjøling med LN2.

Jeg vil gjerne vite overklokkingsegenskaper foruten at det må være med ekstremkjøling og. ;)

EVGA Classified er kongen av overklokking på 1366 det er det ingen tvil om.

Det er bare det at når du begynner med luft og vann så er fordelene til Classified svært små og prisen svært høy kontra hva du får.

Med andre ord, stort sett alle 1366 hovedkort klokker like bra på luft, EVGA har dog en av de bedre PCI-E layoutene og PCI-E låsene er av beste sort.

Lenke til kommentar

EVGA Classified er kongen av overklokking på 1366 det er det ingen tvil om.

Det er bare det at når du begynner med luft og vann så er fordelene til Classified svært små og prisen svært høy kontra hva du får.

Med andre ord, stort sett alle 1366 hovedkort klokker like bra på luft, EVGA har dog en av de bedre PCI-E layoutene og PCI-E låsene er av beste sort.

Noen anbefalinger på LGA 775 fronten da?

Lenke til kommentar

Høyeste FSB på LGA 775 er Biostar I45 TPower som selges av Netshop.

Ett svært bra kort men med elendige PCI-E låser, faktisk så vil ikke jeg ha satt ett dobbelslottet skjermkort på ett slikt fordi det er ett helvete å få løs.

Utløsningshaken blir liggende under kjøleren istedet for på baksiden.

Men ellers har også Gigabyte og ASUS noen gode P45 kort, førstnevnte skal visst være ok til Quads.

De er dog ikke på samme høyde FSB messig som Biostar kortet.

Lenke til kommentar
Høyeste FSB på LGA 775 er Biostar I45 TPower som selges av Netshop.

Ett svært bra kort men med elendige PCI-E låser, faktisk så vil ikke jeg ha satt ett dobbelslottet skjermkort på ett slikt fordi det er ett helvete å få løs.

Utløsningshaken blir liggende under kjøleren istedet for på baksiden.

Men ellers har også Gigabyte og ASUS noen gode P45 kort, førstnevnte skal visst være ok til Quads.

De er dog ikke på samme høyde FSB messig som Biostar kortet.

Har du noen anbefalinger når det gjelder mellomklassekort da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...