Gå til innhold

David Irving - Hitler utpekte meg til sin biograf. I kveld stiller han på TV2!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes Are Slettan har en treffende kommentar til dagens begivenhet.

Når det gjelder ytringsfrihet for folk som David Irving, er det viktig å skille mellom to ting. Det er mulig å mene at Irving bør få ytre seg, for eksempel på hjemmesiden sin, uten å bli fengslet.

Men det er samtidig mulig å si at det er særdeles tanketomt å invitere denne ekle rasisten til å tale på en litteraturfestival, og at det i det minste er svært diskutabelt om han burde inviteres til Tabloid på TV 2, og spesielt at TV 2 har betalt for hans reise til Norge - selv om kanskje kan anføre at invitasjonen til litteraturfestivalen allerede hadde plasert Irving i nyhetsbildet.

Ytringsfrihet innebærer ikke at en konferanse eller en TV-kanal er nødt til å gi mikrofonen til enhver person. David Irving kunne med fordel fått være der han hører hjemme, i brunstripete miljøer langt utenfor allfarvei.

David Irving er en ekkel rasist.

Lenke til kommentar
Jeg synes Are Slettan har en treffende kommentar til dagens begivenhet.

Når det gjelder ytringsfrihet for folk som David Irving, er det viktig å skille mellom to ting. Det er mulig å mene at Irving bør få ytre seg, for eksempel på hjemmesiden sin, uten å bli fengslet.

Men det er samtidig mulig å si at det er særdeles tanketomt å invitere denne ekle rasisten til å tale på en litteraturfestival, og at det i det minste er svært diskutabelt om han burde inviteres til Tabloid på TV 2, og spesielt at TV 2 har betalt for hans reise til Norge - selv om kanskje kan anføre at invitasjonen til litteraturfestivalen allerede hadde plasert Irving i nyhetsbildet.

Ytringsfrihet innebærer ikke at en konferanse eller en TV-kanal er nødt til å gi mikrofonen til enhver person. David Irving kunne med fordel fått være der han hører hjemme, i brunstripete miljøer langt utenfor allfarvei.

David Irving er en ekkel rasist.

Dette var fornuftige ord!

Lenke til kommentar

Litt av problemet er vel at slike som SOS rasisme og andre nyttige idioter lager et oppstyr rundt det slik at kommersielle aktører som festivaler og TV2 ser muligheten til å tjene penger på det, og de har sin fulle rett til å tjene penger.

Denne lille saken kunne ha blitt forbigått i stillhet og ville ført til at svært få personer hadde fattet interesse i å høre på tullete raddiser og nazister.

Lenke til kommentar

Og grunnet disse voldelige og "nyttige-idiotene", som drapstruet vedkommende, har Irving nå har forlatt landet. Han har bedt om politiets råd., det har han fått, han har tatt sin egen vurdering og er innstilt på å reise hjem. Det er liten tvil om at Irving er fornøyd med egen innsats under sitt norgesbesøk. I forkant av Tabloid-innspillingen hadde flere demonstranter møtt opp utenfor TV-studioene.

:hmm:

Lenke til kommentar

Tror nok ikke det bare var truslene og "nyttige idiotene". Det var vel heller det at han fikk den oppmerksomheten han var ute etter. "Mission Completed" som han sa. Alt han var ute etter var oppmerksomhet og media-attention, det fikk han.

Lenke til kommentar
Synes det er bra av TV2 å sponse ham. Alle synspunkter må fram.

Holocaust kan fort være blåst opp en god del.

Ja, men på en annen side var det 6 millioner jøder som sporløst forsvant.

Han bør få lov til å ytre meningene sine. Idioter bør få komme med idiotien sin så man kan motargumentere dem i senk.

Problemet er at det finnes folk som er villige til å tro på hva som helst så lenge det er en konspirasjonsteori. Og det er irriterende og feil.

Endret av sileps
Lenke til kommentar

Må si at jeg er glad for at Irving fikk en sjanse på TV-skjermen. Blir bare litt for dumt å ikke la folk ytre seg om et slikt tema.

Det er jo slike som Irving, som faktisk er spennende å høre på. Det er vel få folk som har gravd så mye i kildene som det han har gjort.

Var ekstra interessant at det aldri er funnet klare bevis for at Hitler ville gasse ihjel jødene, og at det var han som sto for utbygging av konsentrasjonsleirene.

SOS rasisme begynner å ta kaka, spør du meg. Makan til ekstremister. La nå de som vil få høre på hva denne mannen har å si.

Personlig ser jeg ikke på han som rasist, men som en veldig veldig kritisk person.

Frister å starte en gruppe som kjemper mot SOS rasisme. Disse forpester hverdagen min.

Ærlig talt, er imamene som driver moskêer i Oslo noe bedre enn Irving? Flere av disse har da også nektet for Hollocaust, og mener også at jødene står bak 9/11. Er ikke DET rasistisk så vet ikke jeg?

SOS rasisme gir faen i hva koranen sitt innhold er, men hva en helt ufaglært person mener er visst viktigere enn alt annet.

Lenke til kommentar

Bra at han også får uttale seg da. Hvorfor ikke invitere ham til å snakke? Sikkert mange som er interesert i hva han har å si. Akuratt som det er interesant å se hva en rabiat islamist har å si eller en kommunist eller sosrasisme for den del. Ekstremister fascinerer.

Lenke til kommentar

SOS rasisme er feilstaving for SOS rasister.

Det er en gjeng med uvitende ungdommer med dobbeltmoral og liten forståelse for hvor lite gjennomtenkt deres handlinger og standpunkter er. De kan ikke svare for hvorfor de vil hindre folk i å få ytre seg i det offentlige rom samtidig som de lar andre ekstrimister få lov til å drive på som de vil.

Patetiske idioter som burde ha lært av historien og holdt seg på skolen istedetfor å surre rundt på gata å nekte andre sin frihet.

Lenke til kommentar

Helt enig, men de nyttige idotene i blant annet SOS rasisme skaper et marked for TV2 å tjene penger på oppmerksomheten rundt han. TV2 er bare interessert i å tjene penger til sine eiere og dette er fullt lovlig.

-Irving snakker om det han tror/forsker på der hvor han får muligheten til det

-TV2 gir taletid til de som genererer størst publisitet = cash

-SOS rasisme er en gjeng idioter som lar seg utnytte og ikke skjønner det selv en gang

Det er derfor disse intolerante personene i SOS rasisme som prøver å hindre andre sine rettigheter en bør rette diskusjonen mot, ikke de to andre partene.

Lenke til kommentar

Nei, det gjør det ikke. Ytringsfrihet er fortsatt ikke det samme som å få ytre seg akkurat hvor man vil. Jeg syns religion er teit, og har full rett til å si det. Jeg får dog ikke si det fra prekestolen i metodistkirken en søndags morgen. Dette er ikke "betinget ytringsfrihet". Det er ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

En ting er å la mennesker som har noe kontroversielt å si komme til orde så lenge de kan backe det opp med fakta og debaterer saklig. David Irving er ingen historiker. Han er faktisk fratatt retten til å kalle seg det i retten. Iriving er en rasist og anti-semitt som er dømt i retten for historieforfalskning. Dommeren som fikk han dømt ga han også karakteristikker som særdeles usympatisk. Denne mannen er ikke kontroversiell og bidrar ikke med noe som gagner den offentlige debatten. Han er bare en forvirret idiot.

La han mene hva han vil, ja. Men la oss ikke gi han sendetid som burde vært forbeholdt ordentlige meningsytringer som har rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Har Irving uttalt noe som går direkte til angrep på jødene som folkeslag, andre raser eller hudfarge?

Er det rasisme å fornekte historien slik den var (eller slik alle tror den var) dersom man mener at man har et annet svar på det?

Jeg synes nå det er spennende å høre hva slike folk har å si, fordi alle fortjener en sjanse. Ja, selv i en sånn sak som denne.

Jeg tror vi skal tenke oss om litt flere ganger før man bruker dette sterke ordet "rasist".

Stor forskjell å være skeptisk til noe, og det å hate noe/noen for sin etnisitet.

Lenke til kommentar

Ja. Irving har bl.a.

- Beskrevet jødene som "traditional enemies of the truth".

- Uttalt at jødene styrer verden

- Skrev dikt til datteren sin om at hun var en "arisk baby" som ikke skulle gifte seg med en "apekatt eller rastafarianer".

Absolutt mange som slenger litt for mye rundt seg med rasistbegrepet, men det burde ikke hindre folk å bruke det om faktiske rasister. Type David Irving.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...