Alinoe Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Historie er ikke historie så lenge det ikke er sannheten. Hvilket gjør meg enda mer skeptisk til en man som er dømt for bevisforfalskning. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg mener ikke det er et ytringsfrihetsspørsmål i det hele tatt, for å være ærlig. Ingen har nektet mannen å si det han vil, og altfor mange på dette forumet ser ut til å tro at for å ha ytringsfrihet må man slippes til på en hvilken som helst talerstol. Ytringsfrihet betyr ikke at man skal slippes til hvor som helst nei, men det betyr heller ikke at vi skal presse de helt ut av debatten. Selv med lovlige midler. Det står respekt av å la litt sprø meninger komme til i debatten, jeg skulle som sagt helst se en faktisk debatt. Men det hadde nok krevd særdeles mye fagkunnskap på den andre siden, og det ville nok tatt litt lengre tid enn den tabloid(iserte) utgaven. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Synes det er bra av TV2 å sponse ham. Alle synspunkter må fram. Holocaust kan fort være blåst opp en god del. Her er jeg fundamentalt uenig med deg. Det er overhodet ikke en rettighet å få si hva du vil på riksdekkende fjernsyn, og jeg har ingen motforestillinger mot at nazister blir nektet taletid. Om de ønsker å fremme budskapet sitt finnes det nok av kanaler å gjøre det gjennom, og jeg synes virkelig ikke norsk TV 2 bør være en av dem. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Sier seg selv at store deler av den "offisielle" historien fra andre verdenskrig er bs når man kan bli slengt i buret for å i det hele tatt stille spørsmål. Historie er ikke historie så lenge det ikke er sannheten. Og derfor er det så vikitg at alle får snakke, ikke bare de som er politisk korrekte. Se bare på hvor mye historien om WW2 er skrevet om fra 50-tallet til idag. Det var f.eks. ikke lite heroiske norske motstandsfolk ble framstilt på tiden rett etter krigen og killrates er betraktelig justert i mange hendelser fra krigen. Men hadde voldsutøvere som SOS rasisme fått bestemme hadde verden kun vært for en elite som hadde fremhevet seg selv i alt og alle. Medlemmene der er bare så altfor lette til å lede at de ikke skjønner hvor dumme deres handlinger er selv. Lenke til kommentar
muummi Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg vil ikke si at Irving har rett i det han sier, men jeg tror ting ikke har vært akkurat slik som media og historikere oppgjennom tidene skal ha det til. Det er jo alltid slik at vinnerne skriver historien. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Burde kanskje visst det, men hvordan er det, -benekter David Irving at Holocost overhodet har skjedd, eller mener han bare at antall døde (5 mill) er feil, dvs. overdrevet? Hvis det er det siste, syens jeg ikke det er noe kontroversiellt om han får tv-tid. Skal i allefall se på programmet. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 History is the version of past events that people have decided to agree upon. Napoleon Bonaparte French general & politician (1769 - 1821) Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Historie er ikke historie så lenge det ikke er sannheten. Hvilket gjør meg enda mer skeptisk til en man som er dømt for bevisforfalskning. Det er det mange berømte vitenskapsfolk som er blitt, til og med til døden. Denne mannen hadde mest sannsynlig gått bort i intet hadde folk møtt han med kunnskap istedetfor knyttneven. Det er på grensen til latterlig hvordan forkjempere for ytringsfriheten er i stand til å bestemme hvem den skal gjelde for eller ikke! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Burde kanskje visst det, men hvordan er det, -benekter David Irving at Holocost overhodet har skjedd, eller mener han bare at antall døde (5 mill) er feil, dvs. overdrevet? Han har bl.a. hevdet at gasskamrene ble bygget av de allierte etter krigen for å svartmale tyskerne. Historie er ikke historie så lenge det ikke er sannheten. Hvilket gjør meg enda mer skeptisk til en man som er dømt for bevisforfalskning. Det er det mange berømte vitenskapsfolk som er blitt, til og med til døden. Denne mannen hadde mest sannsynlig gått bort i intet hadde folk møtt han med kunnskap istedetfor knyttneven. Kunnskap var akkurat det han ble møtt med i rettssaken sin. Der han tapte. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Robert Faurisson fikk kjeven sin knust av noen som ikke likte så godt at han stilte spørsmål Ernst Zundel er en annen høyt profilert "fornekter" som sitter fengslet for sine synspunkter. Endret 26. mai 2009 av Ebeneser Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Burde kanskje visst det, men hvordan er det, -benekter David Irving at Holocost overhodet har skjedd, eller mener han bare at antall døde (5 mill) er feil, dvs. overdrevet? Han har bl.a. hevdet at gasskamrene ble bygget av de allierte etter krigen for å svartmale tyskerne. Historie er ikke historie så lenge det ikke er sannheten. Hvilket gjør meg enda mer skeptisk til en man som er dømt for bevisforfalskning. Det er det mange berømte vitenskapsfolk som er blitt, til og med til døden. Denne mannen hadde mest sannsynlig gått bort i intet hadde folk møtt han med kunnskap istedetfor knyttneven. Kunnskap var akkurat det han ble møtt med i rettssaken sin. Der han tapte. Og hvorfor kan han ikke da bare få snakke, da folk vil slutte å høre allikevel hvis de er smarte nok. Men istedet vil folk utøve fysisk vold mot han. Dessuten er det noe som heter justismord uten at jeg tror det har skjedd i denne saken. Men du tror sikkert ikke på alle rettsaker som foregår i Kina heller selv om 1mrd har stemt frem politikerne og rettsystemet der, eller? Historien blir skrevet av vinnerne, og nåtiden blir bestemt av de med mest makt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ikke det at jeg veit hvorfor han ble slått ned, men Robert Faurisson gjorde litt mer enn å bare "stille spørsmål". Han har også benektet at gasskamrene noengang eksisterte, bl.a. Du får sette det bildet i litt mer kontekst først. Zundel sitter i fengsel for incitement of violence, hvilket også er straffbart i Norge. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ut i fra din logikk Alinoe så er det ok å utøve vold mot de som har andre meninger. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Et spørsmål til de som er for en "ytringsfrihet, men kun for de som fortjener det"-ytringsfrihet: Hvem skal bestemme hvem som bør få lov til å ytre seg? Ser dere ikke paradokset og hvor tåpelig ytrings"friheten" i seg selv blir da? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ikke det at jeg veit hvorfor han ble slått ned, men Robert Faurisson gjorde litt mer enn å bare "stille spørsmål". Han har også benektet at gasskamrene noengang eksisterte, bl.a. Ok da er det jo greit at han ble slått ned... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ikke det at jeg veit hvorfor han ble slått ned, men Robert Faurisson gjorde litt mer enn å bare "stille spørsmål". Han har også benektet at gasskamrene noengang eksisterte, bl.a. Ok da er det jo greit at han ble slått ned... Jeg ba om at det skulle settes i kontekst! Vet du hva det er? For alt jeg veit kom han med holocaustbenektelsen sin til en holocaustoverlever, og vet du at dersom det er tilfelle syns jeg ikke akkurat synd på ham. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Ikke det at jeg veit hvorfor han ble slått ned, men Robert Faurisson gjorde litt mer enn å bare "stille spørsmål". Han har også benektet at gasskamrene noengang eksisterte, bl.a. Du får sette det bildet i litt mer kontekst først. Zundel sitter i fengsel for incitement of violence, hvilket også er straffbart i Norge. Vet ikke om det paragraftegnet du har i din avatar symboliserer noen form for tilhørighet til jussmiljøet. Hvis det gjør håper jeg virkelig du får en bedre forståelse for ytringsfriheten før du får praktisert dine (mangelfulle) kunnskaper om et fritt samfunn. Det er nok av folk opp igjennom historien som er blitt utsatt for urett og justismord for sine meninger som idag er ansett som svært viktige pilarer i vårt samfunn. Og det er nok av slike tilfeller i store deler av verden idag også. Endret 26. mai 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Et spørsmål til de som er for en "ytringsfrihet, men kun for de som fortjener det"-ytringsfrihet: Hvem skal bestemme hvem som bør få lov til å ytre seg? Ser dere ikke paradokset og hvor tåpelig ytrings"friheten" i seg selv blir da? Om du er misfornøyd med dagens ytringsfrihet kan du engasjere deg i et parti som jobber for å fjerne straffeloven. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Holocaustsenteret trakk seg fra TV2-debatt TV2 har betalt billetten for Holocaust-benekteren David Irving. - Sjokkerende, sier Auschwitz-overlevende. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Jeg trakk meg fra å kommentere Irving-intervjuet da jeg fikk rede på at TV2 hadde betalt reisen. Han er her vitterlig ikke bare for å delta på Tabloid, men for å spre sitt budskap i bredere kretser Imre Hercz overlevde selv nazistenes fangeleire i Auschwitz. Nylig vant han en klagesak i PFU etter kjendiskomikeren Otto Jespersens jødevitsing. Først var det saken med Otto Jespersen, nå inviterer de Irving. De kunne like gjerne ha invitert Tore Tvedt, Jean Marie Le Pen eller høyreekstreme fra Østerrike. TV2 har gått inn på en farlig vei. Det er sjokkerende. Jeg skulle gjerne truffet ham, fortalt ham og vist ham bildene av min familie. Jeg har fått bøker fra min skoletid i Ungarn. Fem av førti i klassen min overlevde, alle de andre ble drept, Nå bruker han tid på å reise på skoler og fortelle om sine opplevelser fra nazistenes Holocaust. Han reagerer sterkt på at Holocaust-benekteren nå skal snakke for åpen mikrofon på TV2. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Burde kanskje visst det, men hvordan er det, -benekter David Irving at Holocost overhodet har skjedd, eller mener han bare at antall døde (5 mill) er feil, dvs. overdrevet? Han har bl.a. hevdet at gasskamrene ble bygget av de allierte etter krigen for å svartmale tyskerne. Såpass ja. :!: Da er det ikke akuratt "my cup of tea" for å si det sånn, men skal da ta en kikk på gubben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå