Gå til innhold

David Irving - Hitler utpekte meg til sin biograf. I kveld stiller han på TV2!

Anbefalte innlegg

David Irving - Hitler utpekte meg til sin biograf.

Han er nektet innreise til syv land og dømt til tre års fengsel i Østerrike for å ha fornektet Holocaust. I kveld møter du ham i Tabloid.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

1239949201000_David_Irvingstort_2534659m.jpg

Hevder seg utpekt av Hitler, tvert om hevder han at Hitler utpekte ham som sin biograf i en profeti. Hitler skal ha sagt dette til sin lege Erwin Giesing i begynnelsen av september 1944. Demonstranter sperret gata utenfor TV 2s lokaler i Oslo. Irving ble intervjuet av Tabloid i dag. Måtte rømme mot kjøreretningen etterpå. Dette er nærmest dagligdags for den kontroversielle historikeren. Men David Irving er ikke blitt verken ydmyk eller beskjeden av den grunn.

Legen skrev det ned i dagboken sin som han senere ga meg. Siden 1942 har jeg fått tatt diktat av alle mine samtaler. Og kanskje vil det en dag komme en britisk historiker og skrive min biografi. Det kan ikke være en modernist, det må være en historiker av den neste generasjon. En som snakker flytende tysk og som er kjent med alle landets arkiver.

Nazihistorikeren David Irving var opprinnelig invitert til å holde foredrag under Litteraturfestivalen på Lillehammer, men etter massiv kritikk og trusler om forfatterboikott, trakk festivalen invitasjonen tilbake. Dermed annonserte Irving at han ville komme på eget initiativ.

De om lag 15 demonstrantene sperret Kirkegata som går forbi TV 2, og hindret Irving og kjøre inn til tv-kanalen. Demonstrantene fra SOS Rasisme holdt plakater med teksten «Nazister er ikke velkomne i Norge». Like etter kom politiet kom til stedet med flere enheter. De tok plass utenfor inngangen til TV 2, og bortviste demonstrantene.

Se de voldelige demonstrantene fra SOS Rasisme her.

Demonstrantene tok plass tvers over gata for TV 2 etter bortvisningen av politiet. De er innstilt på å forfølge Irving for å vise sin motstand. Etter å ha blitt intervjuet av Tabloid, ble David Irving forsøkt fraktet ut bakveien fra TV 2. Demonstrantene stod langs veien mot Stortorget, og bilen med Irving valgte å kjøre mot kjøreretningen nedover Kirkegata i stedet. Det ble anløp til trafikkaos da bilen kom mot trafikken, og sjåføren måtte kjøre via fortauet for å slippe unna demonstrantene som kom løpende etter. Enkelte forsøkte å angripe bilen ved å rive av vindusviskerne og slå med plakatene.

Anbefaler alle interesserte å se intervjuet med David Irving på Tabloid klokken 18:55, i kveld på TV2.

:)

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo ikke nekte en person å ytre seg om sine meninger selvom det han sier er galt. Det blir jo da opp til folket å danne seg en egen mening. Syntes det er bra at TV2 har en slik person på tv, slik at flere har en mulighet til å danne seg et ordentlig bilde at det han kommer med er galt.

Ytringsfriheten må jo gjelde alle, ellers er den jo meningsløs.

Endret av ''BerSerK''
Lenke til kommentar

Forkastelig av radikale dobbeltmoralister å kvele meninger som de ikke liker. Hvor er ytringsfriheten?

Dumme ideer skal kveles gjennom opplysning ikke ved å angripe folk fysisk. Dette stuntet fra SOS-rasisme er så tåpelig at jeg tror det fører til motsatt reaksjon enn hva de prøver å oppnå, men en kan kanskje ikke vente annet av udannede mennesker som lar seg enkelt lede av andre.

Jeg trodde vi hadde opplevd nok av trangsynhet opp igjennom historien til å skjønne at vi må kvele idiotiske oppfatninger med kunnskap. Jorden var ikke flat bare fordi autoritetene (kirken) sa det. SOS rasisme og mange andre tror med sin holdning at de er elitemennesker og skal bestemme hva som er rett og galt i verden.

Heldigvis tror jeg at sannheten vil vinne i framtiden da jeg har stor tro på menneskeheten.

Lenke til kommentar
Forkastelig av radikale dobbeltmoralister å kvele meninger som de ikke liker. Hvor er ytringsfriheten?

Dumme ideer skal kveles gjennom opplysning ikke ved å angripe folk fysisk. Dette stuntet fra SOS-rasisme er så tåpelig at jeg tror det fører til motsatt reaksjon enn hva de prøver å oppnå, men en kan kanskje ikke vente annet av udannede mennesker som lar seg enkelt lede av andre.

Jeg trodde vi hadde opplevd nok av trangsynhet opp igjennom historien til å skjønne at vi må kvele idiotiske oppfatninger med kunnskap. Jorden var ikke flat bare fordi autoritetene (kirken) sa det. SOS rasisme og mange andre tror med sin holdning at de er elitemennesker og skal bestemme hva som er rett og galt i verden.

Heldigvis tror jeg at sannheten vil vinne i framtiden da jeg har stor tro på menneskeheten.

Hvilken sannhet er det David Irving står for som du mener vil vinne i framtiden?

Lenke til kommentar
Syns forsåvidt ikke det gjør noe at TV2 intervjuer han, men at de betaler hotel og fly for ham mener jeg er svært upassende.

Dette er prosedyre for alle intervjuobjekter innbrakt av TV2. Ingenting å heve øyenbryn for...

Lenke til kommentar

Også for de som skulle til Oslo uansett?

Et tankekors for de som roper om ytringsfrihet kan kanskje være hvordan det hadde stått til med ytringsfriheten dersom Irving og hans meningsfeller var in charge.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
Kudos til tv2 ja, men hadde det ikke vært et alternativ å få debatt mot ham, fremfor å ha et intervju og så en analyse av intervjuet etterpå?

Enig. Det hadde vært mye bedre med en åpen debatt, slik at vi kunne hørt hva han hadde svart på kritikerenes spørsmål til han.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at ingen vil møte vedkommende til en saklig og skikkelig debatt. De fleste av hans kritikere har bestemt seg for at vedkommende er gal og ikke kan snakkes med på en skikkelig måte. Vedkommende skal kues og trues til stillhet i stedet.

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Også for de som skulle til Oslo uansett?

Et tankekors for de som roper om ytringsfrihet kan kanskje være hvordan det hadde stått til med ytringsfriheten dersom Irving og hans meningsfeller var in charge.

Så du mener at siden disse forfekter et annet syn en vårt, så skal vi undertrykke deres meninger og ytringer? Moralens høyborg forfaller ytterst raskt da.

Lenke til kommentar

Hvilken sannhet er det David Irving står for som du mener vil vinne i framtiden?

Du skjønte tydligvis ikke noe av det jeg skrev. Jeg skrev blant annet "dumme ideer" og "idotiske oppfatninger" må kveles med opplysning og kunnskap, ikke makt! Skjønner du det bedre nå?

SOS rasisme med MANGE andre er like tåpelige som nazister, det er bare at de er mer politisk korrekte så de får være i fred i det offentlige rom. Hvis SOS rasisme og likesinnede hadde fått vinne fram for 500 år siden hadde kirken idag torturert de fleste som debatterer på diskusjon.no. Skjønner du hvor galt det er å bekjempe annereldestanker med vold nå?

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke det er et ytringsfrihetsspørsmål i det hele tatt, for å være ærlig. Ingen har nektet mannen å si det han vil, og altfor mange på dette forumet ser ut til å tro at for å ha ytringsfrihet må man slippes til på en hvilken som helst talerstol.

Lenke til kommentar

En kan stille spørsmål ved om TV2 burde sende et intervju med Irving, men jeg tror det er et resultat av all den oppmerksomheten folk som vil ta Irving med vold fører til. Dermed tjener TV2 penger og dette er deres oppgave i forhold til deres eiere.

Hvis noen burde tenke over sine handliger er det folk som tyr til vold for å fjerne debattanter, fordi som sagt vil dette bare føre til mer oppmerksomhet i saken.

Lenke til kommentar
Svært så sint folk skal bli over noe slikt, jeg er nygjerrig til hva han blir å si.

Jeg også, fikk med meg det lille intervjuet som var på tv2 for litt siden, og mannen fremstår ikke som noen galning. Han har sine egne meninger, men det har jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...