Gå til innhold

Igloo Silent Breeze


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en vifte først og fremst for den som vil ha en stillegående PC, jeg ble advart mot å bruke den til særlig overklokking. Har en slik vifte på Athlon XP 2000+, og fikk opplyst at den skal kunne ta inntil 2600+.

 

Når det gjelder lyd (eller mangel på sådann) er den antakelig uovertruffen. De oppgitte 19 dBA er nesten ikke mulig å høre, og det er faktisk chipsett-viften som suser mest.

 

Til sitt bruk er den altså å anbefale, men skal du bringe PCen til nye høyder med overklokking vil jeg velge en vifte med mer kjølekapasitet (men da også lyd).

 

MSI KT3 ULTRA2-R(AID)

AMD Athlon XP2000+ m/GlacialTech Igloo Silent Breeze

TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5

2 stk Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM i RAID

ATI skjermkort av "gammel årgang", på jakt etter stillegående skjermkort an ny årgang. :D

Lenke til kommentar

Jeg har selv den viften på en XP2500. Må si jeg er meget fornøyd :)

Bråker så og si INGENTING!

Vifta støtter opptil XP2700, og koster 199,- på www.psdata.no

Skal du overklokke ville jeg gått for en annen vifte, men det får du bråket igjen.

Skal du ha en stillegående pc er denne vifta absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar

Jeg har en slik montert på min AMD Athlon XP 1700+ (tbred) som er overklokket til 1.83Ghz...

 

Idle temp uklokket er på 37c og idle temp overklokket er 39-42c..

Under spilling kan den gå så høyt som 47c.. men den har aldri vært høyere enn det..

 

Jeg er MEGET fornøyd.

Lenke til kommentar

Har selv en Palomino 2100. Jeg bruker en Igloo 2500 som jeg godt kan anbefale (psdata har den). Temp er 51ºC idle og 59°C med full load. Jeg bruker den originale pastaen som fulgte med kjøleren og har vifter bak i kabinettet.

 

Jeg ville ikke tatt sjansen på en Silent Breeze til denne prosessoren.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en slik og er IKKE fornøyd!

Idle ligger på 65+ og full load er på over 70!

 

 

Kjøp heller en annen!

 

Jeg har også palamino

...sikker på du har fullt anlegg mellom ribbe/ cpu-core ?

 

dog, liker ikke at vippe-utløseren på ribbefestet vender ut mot kabinettveggen ( f.eks. EP-8rda+ er et stort hk = trangt ) + ribbene ligger horisontalt/ sperrer luftstrømmen i kabinettet )

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en slik og er IKKE fornøyd!

Idle ligger på 65+ og full load er på over 70!

 

 

Kjøp heller en annen!

 

Jeg har også palamino

 

HÆ? Kan ikke tro det. Har den selv med CPU fra signatur, dog hadde jeg fjrnet pasta som følgte med og påført Arctic Silver 3 og med 1.81V på CPU ligger temp på CPU på 42C IDLE og 51LOAD. Ved default CPU hastighet og volt ligger tempen på 36CIDLE og 41LOAD. Dog jeg har 2 9x9cm kabinet vifter, en som båser rett på CPU og en som blåser varmt luft ut.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en slik og er IKKE fornøyd!

Idle ligger på 65+ og full load er på over 70!

 

 

Kjøp heller en annen!

 

Jeg har også palamino

 

Vel du BØR ta av den "goopen" som er under på ribba som følger med standard. Vask dette vekk, og ikke glem å ta silverpaste på cpuen for minst mulig varmeutvikling. Du mister forresten garantien hvis du bruker silverpaste, må bruke en spesiell type paste som jeg ikke husker i farta som er sertifisert av AMD

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en slik og er IKKE fornøyd!

Idle ligger på 65+ og full load er på over 70!

 

 

Kjøp heller en annen!

 

Jeg har også palamino

 

Vel du BØR ta av den "goopen" som er under på ribba som følger med standard. Vask dette vekk, og ikke glem å ta silverpaste på cpuen for minst mulig varmeutvikling. Du mister forresten garantien hvis du bruker silverpaste, må bruke en spesiell type paste som jeg ikke husker i farta som er sertifisert av AMD

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har AMD trukket tilbake dette at man mister garantien ved bruk av goop.

Lenke til kommentar

 

Du mister forresten garantien hvis du bruker silverpaste, må bruke en spesiell type paste som jeg ikke husker i farta som er sertifisert av AMD

 

 

Det stemmer ikke, dette ble avkreftet her på forumet og av moderator som la det frem.... Hadde visstnok snakket med noen innen amd 8)

Lenke til kommentar

har den vifta på min 2100+ og ligger på 42 grader load. har på den medfølgende ferdigpasmurte skitn som er under ribba. veldig fornøyd med kjølern. :D

 

Den fungerer da dårligere på 1700+ palmino cpuen min, der har jeg 49 grader load temp. Men d kan da åsså skyldes at jeg ikke hadde mer kjølepasta å legge på en d som var der fra før. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...