markusa Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei Er sliten etter 13 år med skole, og vil gjerne ta et "friår" på en folke høyskole:) Er en veldig aktiv og sosial gutt som elsker reising og idrett:) Skolen kan være kristen, men er ikke kristen selv, men går greit sammen med kristne. Men vil ikke være på noe ekstremt kristen skole. Jeg vil heller ikke være på noen av disse folkehøyskolene som har rykte på seg på å ha mye dop og sånt. Så trenger hjelp til å få et gøy, aktiv og sosialt år Noen som har noen folkehøyskoler og annbefale? Og hvorfor? Takk for svar:) Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 HeiEr sliten etter 13 år med skole, og vil gjerne ta et "friår" på en folke høyskole:) Er en veldig aktiv og sosial gutt som elsker reising og idrett:) Skolen kan være kristen, men er ikke kristen selv, men går greit sammen med kristne. Men vil ikke være på noe ekstremt kristen skole. Jeg vil heller ikke være på noen av disse folkehøyskolene som har rykte på seg på å ha mye dop og sånt. Så trenger hjelp til å få et gøy, aktiv og sosialt år Noen som har noen folkehøyskoler og annbefale? Og hvorfor? Takk for svar:) Fredly Folkehøyskole Har gått der selv for en del år siden. Utrolig snille lærere Bra mat Kristen skole men ikke mer enn at det kunn utgjør bordvers + noen enkelte småting Nesten nulltoleranse for rusmidler men de kan være snille å se ann situasjonen Friluftsliv og idrettslinjer En del turer, felles reise til Hellas på slutten av året www.fredly.fhs.no Lenke til kommentar
wetass_ohyes Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Kunne du tenke deg reiseliv eller friluft f.eks? da kan Risøy folkehøgskole være noe for deg. En jeg kjenner gikk der og trivdes utmerket. Skogn er også en veldig flott skole. USA-tur, fiske og volleyball er vel det du kan like der. Hvis du vil drive med pur idrett og mye sofakos kan jeg anbefale Vefsn Folkehøgskole i Mosjøen. Der har du Idrettslinja som er veldig allsidig, og enda en volleyballinje (som ikke er så kjedelig som man tror) pluss en veldig kul friluftslinje med en helsprø sosiopat av en lærer. Gikk selv på vefsn på friluft. Uansett så må du nyte folkehøgskoleåret! Endret 26. mai 2009 av wetass_ohyes Lenke til kommentar
markusa Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Takk for tips:) Må si at fredly sin friluftslivs linje med tur til bolia hørtes utrolig interresant ut: http://www.fredly.fhs.no/friluftsliv-bolivia Noen som vet hva dette koster? Noen andre skoler som har noe av det samme opplegget? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Skiringssal folkehøyskole i Sandefjord. Hvorfor? Skolen flere millioner i støtte fra kommunen, som fører til bla.a villt bra mat. Trivelige ansatte Fint spekter av linjer: Media, Musikk, Teater, Friluftsliv, Interiør, design og tegnefag osv.. Med meget flinke lærere. IKKE gå for kristen skole, dette vil du angre. Men sørg for at det er STRENGE regler mot alkohol/dop. Ble noen tatt i være beruset på skolens område, så ble det ØYEBLIKKELIG utvisning. En slik holdning til rus på en folkehøyskole har ALT å si for miljøet og stemningen. De som ville drikke seg full en helg, måtte skrive seg ut og leie hotellrom i Sentrum / evt leide vi lokale og hadde storfest noen ganger i løpet av året. Voss folkehøyskole som egentlig er ganske lik Skiringssal er også å anbefale. Jeg har selv gått på skiringssal fhs, og min far var lærer på Voss fhs. la meg legge til at Skiringssal folkehøyskole er norges mest søkte skole, så søker du der, er det nok lurt å skrive et bra brev. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 IKKE gå for kristen skole, dette vil du angre. Hvordan kan du si noe sånt egentlig, når du ikke har gått på en kristen skole selv? Det er noe bullshit! Jeg gikk selv på en kristen skole (og er absolutt IKKE kristen selv), og skolen var utrolig bra, kort og godt. Hvorfor skal det være noe problem å gå på en kristen skole, når flere av oss som har gått på det (en her over og) sier at det funker helt glimrende??? Jeg gikk Solborg FHS i Stavanger. Hvorfor den var bra? Vel, fordi miljøet var kjempeflott, skolen var bra, lærerne jeg hadde var helt fantastiske, linja jeg gikk var genial, osv osv. Er litt vanskelig å svare helt generelt på sånne ting, men skolen kan hvertfall anbefales om noen vurderer den... Tror dog at visse linjer fylles opp veldig fort (var ganske mange søkere på min linje), så mulig man er litt for sent ute med å søke nå...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå