x--trail Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 heisann, har et problem med nissan x-trail 01 mod og hadde satt enormt stor pris på svar (både da jeg ikke er spesielt hypp på å ødelegge bilen ei heller bruke masse penger på en unødvendig tur til mekaniker) først og fremst: har veldig lite peiling på bil problemet er som følger: var ute å kjørte med min nissan x-trail 01 modell da måleren til høyre for speedometeret, i nærheten av bensinmåleren begynte å stige skummelt fort. denne har et temperaturtegn så jeg antok at det hadde med kjølevæske å gjøre, noe jeg ikke vet sikkert. (praktisk nok er instruksjonsboken til bilen KUN på tysk) etterhvert nådde pilen rød på måleren, og bilen begynte å dugge som bare det til tross for at været var normalt osv og det virket ikke å bruke klimaannlegg. jeg følte at giret og motoren skurret litt men dette KAN ha vært noe jeg innbilte meg, dog jeg tror ikke det. når bilen fikk stå over natten så gikk det greit i starten neste dag men pilen på måleren gikk til rødt ikke så veldig lenge etterpå. til slutt dro jeg innom en bensinstasjon som ikke visste noe om det (hun hadde enda mindre peiling på bil enn meg, trodde ikke det gikk ann på en bensinstasjon) uansett så ble det fylt kjølevæske på bilen. dette var det ikke jeg som gjorde så jeg vet ikke om dette ble anbefalt av en mekaniker, men det var uansett en med litt peiling på bil, og det skjedde etter at noen hadde oversatt manualen til bilen. men problemet kom igjen ikke alt for lenge etterpå. den jævla pilen hopper opp på rød etter max 30 min bykjøring, det dugger, motoren blir rar, akselrasjonen dårligere ++. kan det være en enkel løsning på problemet? vann til motoren feks?? motoren blir rett og slett overopphetet. er litt avhengig av bil så er nedtur om den må på reparasjon. setter veldig pris på alle svar!! på forhånd takk Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ikke for å personangripe deg, men du kan rett og slett ikke være riktig? Når bilen koker, og målere går på rødt, er det sunn fornuft og stoppe bilen. Du har mest sannsynlig tatt livet av toppakningen eller toppen på motoren, og du kan se framover mot dyre verkstedregninger. Eventuelt kan du sjekke termostat eller om kjølevannet lekker.. Jessz Lenke til kommentar
x--trail Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Ikke for å personangripe deg, men du kan rett og slett ikke være riktig? Når bilen koker, og målere går på rødt, er det sunn fornuft og stoppe bilen. Du har mest sannsynlig tatt livet av toppakningen eller toppen på motoren, og du kan se framover mot dyre verkstedregninger. Eventuelt kan du sjekke termostat eller om kjølevannet lekker.. Jessz hehe, kan kanskje mistforståes litt. altså var ikke sånn at motoren røyk og jeg kjørte 100 mil. den ble varm, ja, men ikke mer enn at jeg synes det var forsvalig å kjøre den hjem og det gikk jo greit. dagen etter var den helt fin da bilen startet og det ble værre etter hvert. heldigvis skulle jeg parkere da og hjemturen gikk igjen greit. så tror ikke det er noe alvorlig, men vil fikse det nå før det blir det! Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Viss systemet ikke er fyllt skikkelig med kjølevæske, kan temperaturen så vises på måleren være ukorrekt. Og når bilen i tillegg lugger, lover ikke dette bra. Men, siden bilen dugger virker det nesten som om den lekker i varmeapparatregisteret eller noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå