JVM91 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei. Har en Intel Core E7300 som eg vil overklokke litt. - Prosessortype - Intel Core 2 Duo E7300 Kompatibel prosessorsokkel - LGA775 Socket Klokkehastighet - 2.66 GHz Busshastighet - 1066 MHz Fabrikasjonsprosess - 45 nm Cache-minne - L2 3 MB Hovedkortet er et MSI P35 NEO2-FIR. - Produktbeskrivelse - MSI P35 Neo2-FIR - ATX - iP35 Brikkesett type - Intel P35 Express / Intel ICH9R Multi-Core-støtte - Dual-Core / Quad-core Maks. databushastighet - 1333 MHz Hvordan kan eg overklokke? BIOS? Hvor mye kan eg overklokke? Må eg gjøre noko med spenningen? Kjører foreløpig med Seasonic S12-II Strømforsyning 430W, vet den er noe liten, skal skaffe meg ny nå snart, 750w chiftec. Har Crucial DDR2 PC5300 4GB KIT CL5 RAM sett. Takker på forhånd for alle svar. Mvh Johnny Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Vel, det første du kan begynne med er fakisk å lese litt her på forumet, elle på Hardware får å finne ut kva klokking egentlig er, spørsmålene du stiller viser til att du har lite / ingen kunskaper innen klokking. og da er det veldi lett å skulde på andre vist ein får problemer, klokking lærer ein best ved å prøve å lære, brukte selv en god stund før eg fikk det til grunnet hovedkort (bios) bug.. Men les å lær. eller får den del; Lek å lær... Hvordan kan eg overklokke? BIOS?Hvor mye kan eg overklokke? Må eg gjøre noko med spenningen? Mvh Johnny Vel, alt handler om å lese, trodde det var slik ein lærte på skolen.., vist du ikkje viste det, så er det ein egen tråd (øverst under OC av cpu) får hvor mye kan min cpu klokke.. Endret 26. mai 2009 av MrBBs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå