Gå til innhold

Nokia, Ericsson, HTC eller iPhone?

Anbefalte innlegg

Annethvert år må jeg krype til korset og spørre noen om råd til å velge telefon... Dette har jeg ikke noe greie på, men min "gamle" HTC tålte dessverre ikke å bli overkjørt. Det syns jeg var dårlig, for det var jo bare forhjulet på en 19 tonns lastebil...

Jeg kan velge mellom noen forskjellige telefoner:

1. Nokia N86
  2. Nokia N96
  3. Nokia N97
  4. Sony Ericsson Xperia X1 (norsk)
  5. HTC Touch Pro
  6. HTC Touch HD Black
  7. iPhone

• Dette har jeg ikke noe greie på!!
  • Jeg spiller aldri musikk på telefonen...
  • Bilder og foto er "kjekt å ha", men ikke veldig prioritert.
  • Jeg blir litt småsprø av trege programmer på telefonen.
  • Jeg bruker gjerne telefonen til mail og web på reiser o.l.
  • Jeg betaler ikke for telefonen selv...

Er det noen som ut i fra mine lister kan gi meg noen velmente råd om hvilke telefoner som byr på beste ytelser (i hva?), og derav hvilken jeg kanskje bør velge??

Endret av telefontuten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle telefonene du har listet opp er litt småtrege. Nå vet jeg ikke hva du går fra og opplever som "raskt".

Til det bruket du har oppgitt er det ingen vei utenom HTC Touch HD. Den har en stor høyoppløst skjerm som er en drøm å surfe på nettet med. Epost leseren er og veldig god, og her kommer også den store skjermen til nytte. For noen kan den virke litt treg, men jeg synes det er en av de raskeste pocket-pcene på markedet.

Nokia N97 virker som en spennende telefon, den har litt mindre oppløsning og skjerm enn HD. Men har (for noen) fordelen med fulltastatur.

N86 og N96 stiller i en litt annet klasse, i og med at den ikke har trykk/berøringsfølsom skjerm.

HTC Touch Pro er en litt utdatert telefon. Gå heller for Touch Pro 2 som har større skjerm med bedre oppløsning. Noen menner også at qwerty tastauret her er mye bedre enn det på Touch Pro 1.

Min konklusjon er at:

Touch telefon uten tastatur: HTC Touch HD

Touch telefon med tastatur: HTC Touch Pro 2

Telefon uten touchskjerm: N96 (8GB)

Da får du egentlig bare finne ut hvilken av disse typene telefon du vil ha, er selv ganske sikker på at du kommer til å like Touch HD :)

Lenke til kommentar

Er veldig enig med abhoff, og for ditt bruk, som vil være en business-telefon. Hvis du absolutt vil ha fulltastatur er nok Xperia et hakk foran HTC Pro. Men dog, ville valgt enten HTC Touch HD eller HTC Diamond 2 (som du også vil få oppdatert til Windows Mobile 6.5 gratis til høsten).

Lenke til kommentar

Jeg har veldig stor tro på N86, n85 er veeldig bra foruten byggkvaliteten(det tror jeg de fikser på n86)

N97 er en telefon jeg selvsagt skal ha(den kommer før n86)

Oppløsningen til hd e ikke nok til at jeg hadde valgt den, noe mer en sterkere skjerm og vanskligere opperativsystem har den ikke å by på

Pro hadde jeg styrt unna

Lenke til kommentar

Nokia N96 er bare drit! Ekstremt mye produksjonsfeil på de. Kjøp deg Nokia E75. Da har du fulltastatur, god batteritid og en nett liten telefon.

Den er kjapp, enkel i bruk og kommer ikke til å henge seg opp. For å si det slik, hvis du vil ha noe kjapt og enkelt som ikke henger seg opp, kjøp Nokia.

Lenke til kommentar
Annethvert år må jeg krype til korset og spørre noen om råd til å velge telefon... Dette har jeg ikke noe greie på, men min "gamle" HTC tålte dessverre ikke å bli overkjørt. Det syns jeg var dårlig, for det var jo bare forhjulet på en 19 tonns lastebil...

Jeg kan velge mellom noen forskjellige telefoner:

1. Nokia N86
  2. Nokia N96
  3. Nokia N97
  4. Sony Ericsson Xperia X1 (norsk)
  5. HTC Touch Pro
  6. HTC Touch HD Black
  7. iPhone

• Dette har jeg ikke noe greie på!!
  • Jeg spiller aldri musikk på telefonen...
  • Bilder og foto er "kjekt å ha", men ikke veldig prioritert.
  • Jeg blir litt småsprø av trege programmer på telefonen.
  • Jeg bruker gjerne telefonen til mail og web på reiser o.l.
  • Jeg betaler ikke for telefonen selv...

Er det noen som ut i fra mine lister kan gi meg noen velmente råd om hvilke telefoner som byr på beste ytelser (i hva?), og derav hvilken jeg kanskje bør velge??

hvis du skal se på Nokia telefoner må du se på E-serien deres for dette bruket.

Jeg har selv e71 en telefon jeg er knallfornøyd med, E66 eller som nevnt ovenfor her med E75 er mye bedre alternativer og sannsynligvis mye raskere enn de telefonene du nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...