Gå til innhold

Ønsker tips til ny gitar :D

Finnen93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde gått i butikken og sett på Gibson LesPaul og SG til å begynne med. Er du heldig kan du få fatt i ein fin brukt LesPaul Classic for 10.000,- eller kanskje til og med ein Standard hvis du har flaks. SG Special burde du greit kunne få tak i innan dine prisrammer, kanskje òg ein Standard. Begge desse er gitarar du kan bruke til nesten alt. Hvis du vil spare litt og kanskje lege litt meir pengar i sin skikkeleg amp til gitaren eller kanskje eit par kule pedalar, så er ikkje Epiphone sine alternativ heilt borti natta heller. Epiphone LP/SG Custom er svært gode gitarar. Uansett så er det dine eigne preferansar det kjem an på, så eg vil anbefale deg å bruke god tid på å leite etter alternativ og finne DEN gitaren du verkeleg vil ha. Solidbody med humbuckers og fast stol er vel stikkorda du kan ta med deg, og då er utvalget -stort-.

Lenke til kommentar

Sier selvsagt Fender Stratocaster siden Fender er trossalt best. En deluxe strat med S1 switching kan brukes til å spille hva det skal være.

Selv om det kan være vanskelig å få tak i en hardtail utgave ser jeg da ingen grunn til å automatisk eksludere bort alle gitarer med tremolo. Om du setter på alle fjærene og skrur tremoloen helt inn vil jo gitareren fungere like bra som en hardtail.

Jeg har en Epiphone LP Custom og jeg synes egentlig ikke det er noe særlig. Men du bør vertfall prøve ut forskjellige Fendere. Bedre gitarer finnes ikke!

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Eksempler på noen tøffe gitarer i området rundt 10.000 kr. (ny, og avhengig av hvor de bestilles) uten vibrato:

Det er selvsagt mange flere man kunne nevnt, men jeg hadde nok selv valgt blant en av disse :)

Endret av kelto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...