Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bytte av grafikkort i en komplett HP-pc

Anbefalte innlegg

Kjøpte en komplett HP-pc på elkjøp for et drøye år siden, men er ikke helt bekvamt med ytelsen.

-AMD Phenom 9500 Quad-Core 2,2 GHZ

-NVIDIA GeForce 8600 GT

Her finner du meste angående innhold i pc'en.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...product=3725873

Jeg lurer da på om jeg kan bytte grafikkortet og isåfall hvilket burde jeg velge?

Også et lite tilleggs spørsmål, jeg har kun 2,2 speed på cpu'en. Burde jeg bytte ut prosessoren også (Evt kjøpe ny) eller holder det med bytte av grafikkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en komplett HP-pc på elkjøp for et drøye år siden, men er ikke helt bekvamt med ytelsen.

-AMD Phenom 9500 Quad-Core 2,2 GHZ

-NVIDIA GeForce 8600 GT

Her finner du meste angående innhold i pc'en.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...product=3725873

Jeg lurer da på om jeg kan bytte grafikkortet og isåfall hvilket burde jeg velge?

Også et lite tilleggs spørsmål, jeg har kun 2,2 speed på cpu'en. Burde jeg bytte ut prosessoren også (Evt kjøpe ny) eller holder det med bytte av grafikkortet?

Geforce Gts 250 er gangske bra og bruker ikke mye strøm eller velg 9600gt som er perfekt:)

Lenke til kommentar

Det jeg fant angående strømforsyning var --> LITEON, PS-5301-08HF. (300.W mest sannsynlig)

Hvilken betydning har strømforsyningen og er det flere deler i pc'n som spiller noen rolle for bytte av grafikkort?

Endret av Nipps
Lenke til kommentar

Strømforsyningen er den viktigste komponenten, den gir ikke ytelse men er den for svak så vil du oppleve at systemet krasjer eller i verste fall, ikke starter opp.

Og er den for svak så kan du ikke ha noe kraftig skjermkort i, da maskinen ikke vil starte eller være stabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...