Gå til innhold

Den STORE fuel-tråden

Anbefalte innlegg

Fant ikke noen tråd for dette, så jeg starter like gjerne opp en.

Fuel kommer hit til Norge 6. Juni, etter å ha blitt utsatt flere ganger. Sansynligvis er det ikke noen alvorlige utviklingsfeil som har oppstått, ettersom datoforflytningen har skjedd så nært den nye datoen. Trolig er det bare noen enkle barnesykdommer fra Asobo (spill studioet), siden det er deres første spill.

På spillets hjemmeside kan du se bilder, laste ned diverse trailere (720p :D ) og lese mer om spillet.

Fuel(PC)29696.jpg

fuel_-11-51-28-13.jpg

Stikkord som gjør at man burde glede seg til Fuel:

*14400 Km^2 (forutsatt at det gir frihetsfølelse, og ikke gå-seg-vill-følelse)

*Motorstorm følelse av kjøringen (fra de trailerne jeg har sett, kan det minne mye om motorstorm rent kjøremessig)

*oppdagelser (det kommer til å lønne seg å ville utforske det gigantiske landområdet, fordi det befinner seg diverse oppgraderinger, og ekstradeler til bilene dine i ødemarken)

*Postapokalyptisk (verden er skakkjørt av klimaendringene, og alt man kan gjøre er å kjøre bil som en villmann. hærlig? ja!)

*Uvær og sol i hist og pist (Dynamiske værforhold til en hver tid; sol, regn, storm og snø)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Spillet ser jo meget interessant ut da, skal innrømme det. Men spillet kommer samtidig med Prototype, så hvilket av de to jeg kjøper i sommer er jeg jammen ikke sikker på.

Tråden er også flyttet til felles-kategorien, og "PS3" fjernes samtidig fra emnetittelen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte spillet på impuls igår, det var en tabbe. Synes det var et dårlig og totalt uengasjerende spill. Den såkalte frihetsfølelsen er egenetlig fraværende da det føles bare tomt og ensomt, så endte opp med å bruke menyen for å reise fra race til race.

Andre kan sikkert like dette spillet, men ble en nedtur for meg.

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar

Jeg synes spillet virket spennende da jeg så traileren, men etter å ha lest Game Reactor sin omtale, blir jeg ikke å kjøpe spillet.

De gav spillet 6/10:

Grafikk:'_________8

Gameplay:_______7

Lyd:____________5

Holdbarhet:______7

Pluss:

Enorm verden å utforske

Minus:

Lite å gjøre i den enorme verdenen,

uinspirerte bilmodeller

Lenke til kommentar

Fan da. synes spillet virket lovende.

Noen som husker den monster truck demoen som var på ps1 demoskiven som fulgte med ps1 i starten? Skulle ønske det hadde blitt ett spill av den, brukte utrolig mange timer på å bare se om jeg klarte å lure meg opp den ene umulig bakken etter den andre.. Ett slikt spill vil jeg ha. Firhjultrekkere, monstertrucks, artictrucks osv osv og enorme landskap der eneste mål er å klare å komme seg til diverse umulig spots rundt om på mappet.

Lenke til kommentar
Grunnen til "ingen" bryr seg om dette ligger i at en samlet anmelderskare mener det er middelmådig og tungspilt. 66 og 64 av 100 er Metascoren for henholdsvis PS3 og 360 versjonen.

Og at Edge enda eksisterer er for meg en gåte.

Ja, det blir jo bare færre og færre folk som har peiling på spill så rart Edge overlever.

Det fikk også bra kritikk i Dagbladet. Men folk flest liker jo enkle racing spill som Motorstorm hvor man kjører på en predefinert bane så ikke rart et spill som dette ikke slår an.

Jeg har prøvd FUEL og syntes det var gøy! Variert bilkjøring med et snev av strategi (er det raskere å kjøre en omvei, men på veien, eller å suse rett gjennom skogen som er kortere, men du har lavere fart.

Hvor kjøpte du det?

Lenke til kommentar
Grunnen til "ingen" bryr seg om dette ligger i at en samlet anmelderskare mener det er middelmådig og tungspilt. 66 og 64 av 100 er Metascoren for henholdsvis PS3 og 360 versjonen.

Og at Edge enda eksisterer er for meg en gåte.

Ja, det blir jo bare færre og færre folk som har peiling på spill så rart Edge overlever.

Det fikk også bra kritikk i Dagbladet. Men folk flest liker jo enkle racing spill som Motorstorm hvor man kjører på en predefinert bane så ikke rart et spill som dette ikke slår an.

Du har tydeligvis ikke spilt MotorStorm i det hele tatt. Problemet med Fuel er at man har et ENORMT, men ubrukelig område å kjøre rundt på. Racingsjangeren handler jo først og fremst om å komme først i mål, ikke om å utforske flest postapokalyptiske verdener. Racingen i Motorstorm er i tillegg balansert slik at opptil 8 typer kjøretøy kan eksistere på samme brett, mens Fuel har kun en eller to typer.

Denne diskusjonen er egentlig dødfødt, for Metascoren taler jo for seg selv.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Litt skuffende at dette spillet har fått såpass midt-på-treet mottagelse - har ventet lenge på et racingspill hvor det er om å gjøre å komme raskest frem / først i mål men lar deg selv velge hvor du vil kjøre.

Med tanke på spillets omfang er det vel kanskje ikke mulig å lage noen representativ demo heller.

Regner med at jeg kjøper det uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...