Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmeldt for legemesfornærmelse

Jokka1990

Anbefalte innlegg

Har i dag vært inne til avhør med militærpoliti angående en slosskamp mellom meg som mistenkt og den fornærmede. Anmeldelsen er pga legemesfornærmelse.

Det jeg lurer på.. Det er ingen beviser for hendelsen og det er heller ingen vitner og når begge har avgitt sin forklaring så står vi ganske likt.. Det er bare ord mot ord.. Slosskampen har heller ikke vært noe alvorlig, ingen er skadet etter det jeg vet.. Jeg lurer på hvem som kan få skylden for det her og hvordan dette blir avgjort.. Jeg har aldri vært oppi noe slikt før så jeg vet ikke når det blir rettsak osv av slikt og når man har krav på advokat heller..

Noen som kan hjelpe meg med dette? Bør jeg ringe en advokat om råd? Hvordan foregår dette? Lurer også på om jeg skal anmelde han tilbake siden jeg mener det var han som angrep meg.. Er dette positivt eller negativt for meg? Fornærmede gav meg også en drapstrussel.. Bør jeg anmelde dette?

Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har aldri hatt noe kriminelt på rullebladet eller noe sånt før så jeg er ganske ren i motsetning til han.. Vil dere vite mer om detaljene så ønsker jeg helst at vi tar det på PM da jeg føler dette er veldig privat.. Takker for all hjelp, jeg trenger det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legemsfornærmelse har så lite strafferamme at uten vitner vil jeg anta snarlig henleggelse.

Med mindre du er innflytter til bygda der leiren ligger, og vedkommende som anmeldte deg pilser ukentlig med lensmannen.

Endret av Erman
Lenke til kommentar
Henleggelse etter bevisets stilling, vil jeg tro...

Siden han er avhørt av militærpoliti, vil jeg anta att TS er i forsvaret (MP har forsvinnende liten myndighet ovenfor oss sivile...) og da blir det vel militær straffelov som gjelder (om TS ikke har tenkt å kreve sivil (straffe)sak). Er det i tillegg snakk om den vanlige "rekrutter mot lokale helter" er det store muligheter for at den ikke blir henlagt da det er ett problem forsvaret prøver å få begrenset. (så spørs det jo om TS er lokal helt og skal svare til lensmann eller er rekrutt...)

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar
Henleggelse etter bevisets stilling, vil jeg tro...

Siden han er avhørt av militærpoliti, vil jeg anta att TS er i forsvaret (MP har forsvinnende liten myndighet ovenfor oss sivile...) og da blir det vel militær straffelov som gjelder (om TS ikke har tenkt å kreve sivil (straffe)sak). Er det i tillegg snakk om den vanlige "rekrutter mot lokale helter" er det store muligheter for at den ikke blir henlagt da det er ett problem forsvaret prøver å få begrenset. (så spørs det jo om TS er lokal helt og skal svare til lensmann eller er rekrutt...)

Dersom TS selv er i Forsvaret har han utelatt vesentlige opplysninger fra første innlegg. ;)

Den borgerlige straffelov gjelder i fredstid, såvidt jeg husker. Men han kan få refs og disiplinærstraff.

Jeg reviderer mitt tidligere innlegg: Trenger mer informasjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...