Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

En litt rar vurdering fra min gymlærer hjelp! VG3

Anbefalte innlegg

I termin 1 hadde vi friidrett, her skulle vi kaste kule, løpe 60 m og lengdehopp.

På kule fikk jeg 6'er

På 60 m fikk jeg 4/5

etter 60m var jeg så innimari sliten og stiv i beina så jeg klarte så vidt å hoppe 1,5-2 m noe som er svært lavt sammenlignet med andre, og den ser jeg, så jeg ble ikke overrasket over at jeg fikk 2'er på¨den, og at gjennomsnittet på friidrett ble bare 4+.

Men det som jeg syns er merkelig er at etter jeg fikk muligheten til å hoppe igjen, men denne gangen stillestående lengdehopp (vi var inni denne gangen)hvor jeg hoppet 2,02 m, og da var jeg ganske fornøyd og tenkte dette var jo mye bedre! :D

Men etter skolen fikk jeg melding på It's Learning fra gymlærern hvor det sto at 2,02 m er forsatt en 2'er og da er det ikke grunn til å endre den karakteren som står.

Takk for insatsen!

Alstå det er sikkert bare meg, men er ikke det å gi en gutt 2'er for å hoppe 2,02 uten tiløp litt drøyt? Kanskje bare jeg som er idiot her, men dette høres veldig merkelig ut.

Min gymlærer er kjent for å ha sånne merkelig vurderinger, men tenker jeg vil høre med noen andre her.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey you! Jeg tenker at for å få en god karakter i stille lengde, her snakker vi fem-seks, så bør du nærme deg to og en halv meter og mer. Når det er sagt så skal det selvfølgelig være stor forskjell på en femmer og en toer i karakter, og en toer var kanskje litt drøyt. Mange lærere følger bare skjemaet deres, og helt uoffisielt kan jeg si at dette er ca. 2 meter for å oppnå en treer på vg3 ssp. Kravene er kanskje hardere hvis du går idrett? Du kan jo alltids klage på karakteren!

Lenke til kommentar

Jeg går ikke i idrett, men kom igjen asså.

Jeg hoppet 2 meter med tiløp og får 2'er.

2 meter uten tiløp er stor forskjell, lol

Men ja jeg skal klage på karakteren, jeg forstår at jeg ikke fortjener 5-6, men herregud.

Jeg vil sammenligne dette med å gjøre push ups i en styrketest.

Gjør du 40 på VG3 får du sekser (ja det var ikke høyt krav)

GJør du 35 får du 5

Gjør du under 20 får 2'er

DU ser poenget mitt?

Hvis ho følgte en lignende logikk, betyr at jeg måtte hoppe minst 3 meter for å få sekser, vi er vg3 studiespesialiserings elever, ikke idrettsfolk.

Men takk for svaret

Lenke til kommentar

Nei, sorry, jeg er ikke sikker på om jeg skjønte sammenligningen din ;)

40 push-ups er jo ikke direkte lettvint det heller, hvis du gjør det på den harde måten. Er uansett enig i at kravene er strenge tatt i betraktning at gymtimene ikke gir deg noe særlig treningsutbytte til å kunne mestre kravene uten å drive med en sport på fritia. Du burde spørre læreren din om h*n følger noen offisielle krav til stille lengde hentet fra læreplanen elns. (Finnes det?) og sammenligne.

Lenke til kommentar

Ok skjønner :D

Men det jeg mente med push ups er at vi gjør på den vanlige måten, noen valgte å gjøre det med litt større fart enn andre osv, men det jeg mener når jeg sier det er lettvint er at det krever ikke så mye trenning (i min mening) for å oppnå det, derimot for å komme over 55-60 krever mye mer trenning, enn til 40 :D

Men nå er ikke jeg ekspert, snakker bare utifra erfaring :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

fikk 5 i friidrett.

60m 8.00

lenge hopp 4,85m

stille lengde 2,60m

kulestøt 10m elns

litenball 60m+

syns dette nesten burde vært 6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...