Gå til innhold

[Løst]Hvilke sanger av Guns N' Roses har jeg ikke hørt?

Galexon

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Har alltid trodd at jeg har hørt alt av Guns N' Roses, men i det siste har jeg blitt mindre sikker :) Er stor fan av bandet, så føler liksom at jeg må ha hørt på alt :p

Skal prøve å ramse opp alle sangene jeg faktisk har hørt:

- November Rain

- Rocket Queen

- Welcome to the Jungle

- Sweet Child'o Mine

- Enstranged

- Get in the Ring

- Knocking on Heavens' Door

- Dead Flowers

- Don't Damn Me

- Mama Kin

- Don't Cry

- Paradise City

- Night Train

- Live and Let Die

- Patience

- Mr Brownstone

- Coma

- Civil War

- It's so Easy

- You're Crazy

- You Could be Mine

- Garden of Eden

- The Garden

- Bad Obsession

- Back off bitch

- Double Talkin' Jive

- Yesterdays

- 14 years

- Shotgun blues

- I used to love her

- My Michelle

Utenom har jeg hørt hele Chinese Democracy, det vil si:

- Chinese Democracy

- Shacklers Revenge

- This I Love

- Better

- Madagascar

- I.R.S

- Prostitute

- Riad N' the Bedouins

- Scraped

- Catcher in the Rye

- Sorry

- There Was a Time

- Street of Dreams

Er det noen som ser om det er sanger jeg ikke har nevnt? Må få hørt alt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir at man automatisk lurer på hvordan du anskaffer musikken din når du hovedsaklig hører enkeltsanger.

Hvis du kaller deg selv "fan", bør du i det minste høre gjennom hvert album med riktig låtrekkefølge. Albumstruktur er nemlig også et virkemiddel innen musikken. Nå er kanskje ikke Guns n Roses det beste eksemplet på dette, men likevel.

Lenke til kommentar
Hva med albumet The Spaghetti Incident? ;)

Der er vi inne på noe av det jeg reagerer på i overskriften og en del ganger på radio og TV.

Er en sang AV eller MED en gruppe når det er andre som har skrevet det.

I dette tilfellet gjelder dette spørsmålet i alle fall "Knocking on Heavens' Door" og hele "The Spaghetti Incident".

Tilbake til spørsmålet:

Svaret finner du her

Sam

Lenke til kommentar

Sangene er lastet ned enkeltvis gjennom slikt som Djuice musikk og slikt, etterhvert som jeg har hørt dem på f.eks YouTube :p

EDIT: Det jeg ikke har lastet ned gjennom mobilen, har jeg hørt på f.eks YouTube. Har lett etter platene i butikker, men har av en eller annen grunn ikke funnet de. Burde nå finnes i en eller annen platebutikk synes jeg :p Vet at CDON har det meste, men tør ikke handle på CDON, rett og slett fordi jeg ikke stoler helt på det med tanke på at en må oppgi personnummer ved netthandel.

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

Er veldig enig i det Speik sier. Du burde skaffe deg hele album slik at du kan høre igjennom dem. Ofte ved å kanskje starte med det første albumet også jobbe deg igjennom hele diskografien til bandet. Da vil du høre hvordan de har forandret musikken sin gjennom tidene og få et mer helhetlig intykk av hvordan platene er i stedet for å høre et par sanger her og der.

Lenke til kommentar

Platene de har gitt ut, er vel da

Appetite for Destruction

Lies

Illusions 1 og 2

Spaghetti incident

Greatest Hits

Chinese Democracy? :p Selv om jeg ikke vil regne Chinese Democracy som et fullverdig Guns N' Roses album, ettersom hele gjengen er byttet ut, utenom Axl Rose himself.

EDIT: Glemte selvsagt "Live Era" :p

Endret av Galexon
Lenke til kommentar
Hva med albumet The Spaghetti Incident? ;)

Der er vi inne på noe av det jeg reagerer på i overskriften og en del ganger på radio og TV.

Er en sang AV eller MED en gruppe når det er andre som har skrevet det.

I dette tilfellet gjelder dette spørsmålet i alle fall "Knocking on Heavens' Door" og hele "The Spaghetti Incident".

Og "Mama kin", selvsagt. :)

Men til poenget. Når vi diskuterer "Chinese Democrazy" kan vi også ta med albumet "Believe in me" med Duff McKegan. Flere av GnR-medlemmene var med å lage det, men uten Axl. I stedet synger Duff selv (logisk nok, det er hans soloalbum), noe som helt klart gir det en GnR-følelse siden har han sunget på flere GnR-sanger. Slash ga ut "Slash' snakepit", men jeg fikk aldri en GnR-følelse av det. Ei heller med Velvet Revolver.

Lenke til kommentar
Er stor fan av bandet, så føler liksom at jeg må ha hørt på alt :p

Hvis du er stor fan av bandet burde du jo klare å finne ut hvilke du ikke hørt... Det burde du egentlig uansett. Bare å søke opp diskografien deres.

Joda, men tenkte at jeg kanskje kunne åpne for diskusjon rundt bandet og sangene, ved å gjøre det på denne måten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...