Gå til innhold

Corsair TWINX512-3200LL

Anbefalte innlegg

Fordi det er disse kortene jeg har, og Abit-kortet har avgått med døden etter BIOS-endringer, et ikke ukjent problem på NF7. Verre er det ikke.

De testene jeg fikk kjørt på Abit-kortet før det gikk heden var forresten svært nedslående. Det høyeste maskina ville boote på var 187MHz, muligens på grunn av de nevnte problemene med Corsair TWINX.

Jeg leste testen av NF7 kortet, og klødde meg ganske kraftig i hodet.

Dere må ha fått ett delvis defekt kort siden resultatene var så dårlige.

Har dere kontaktet Abit ang. dette?

Jeg har Abit NF7 v1.2 og jeg klarer 221 FSB uten voltmod.. kortet mitt undervolter faktisk litt mer en vanlig også siden jeg bare får 1,58v når jeg velger 1,7 i bios... kansje det var tilfellet med kortet ders også, bare med enda større avik fra bios instillingene.

Når det gjelder bios korrupsjon så er det problemet fikset med bios v1.7

En annen ting man kan gjøre for å ungå det problemet er å alltid boote med "insert" knappen inne når man skal inn i bios og leke. På den måten er man nesten garantert å slippe at maskinen henger når man saver settings.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formann.... vi har testet ET hovedkort, og det er Abit BH7. Skill mellom www.hardware.no og www.overklokking.no - det er to forskjellige siter, selv om vi samarbeider.

Flere hovedkort er ventet inn, så jeg garanterer at TWINX-modulene skal få svette blod! :)

Lenke til kommentar

Fordi dette er en produkt-test. Ikke et prosjekt. Det er ikke interessant å se en produkttest med voltmodda hardware

Men hvor i alle dager hentet du den ifra? oss lesere? neppe! voltmodd kan ha mye å si på enkelte komponenter, og det som er interessangt for oss er sluttresultatet som overklokkere, ikke som nøytrale pc kjøpere.

1. Jeg vil si at det finnes MANGE av oss overklokkere som ikke går iangang med en voltmod og slikt da. Jeg f.eks er alt for redd for å ødelegge hwen min (pga penger og slikt) at jeg holder meg innenfor de grensene hovedkortet setter. Hvor ofte ser du voltmod nevnt rundt om bland vanlige "dødlige" folk?

Holder meg framdeles til å påstå hw.no/overklokking.no hadde vært tørrlagt territorium uten forumet. Og det som er så ironisk (og irriterer meg litt) er at forumet er det IKKE DERE som lager. Dermed får dere drøss med lesere likevel, så dere fortsetter i samme spor uten å ta kritikken alvorlig (selv om dere sier dere gjør det viser det motsatte seg gjentatte ganger).

2. Tørrlagt territorium? Vel, de ALLER fleste sidene hadde vært det da. Er ingen av sidene som kommer med noe nytt og moro hver dag! Så den er vel litt drøy å komme med?

Det jeg skriver her nå, blir selvfølgelig farget av inntrykket at hw.no, siden jeg oppfatter disse som EN enhet iogmed at artiklene deres havner på forsiden, og at dere er i samme nettverk.

Det jeg foreslår at dere gjør, er å legge om strukturen litt. Det er på tide å se en ting i øynene; Uansett hvor mye dere liker å framstille dere som hardwaremartyrer som voldtar egen hardware med stor risiko, så har unektelig endel av oss begynt å se i øynene at dette ikke har feste i virkeligheten. Om den så skulle hatt det burde det ikke hatt noe å si, hvis dere brant litt for det dere gjør, overklokke! MYE!

3. Siden du er så SINNSYKT god på området, hvorfor skrev ikke du inn når overklokking.no søkte nye medarbeidere? Er lett å klage, men ikke alltid like lett å vise noe selv! Tenk på det før du sier for mye! :roll:

Legg ut en side, med full beskrivelse av dine SINNSYKE voltmod'r og overklokkingsprosjekter da? Overbevis meg!

ok/hw har per i dag en helt annen økonomisk siturasjon enn da den ble startet som en ildsjelside. Dere får fete sponsorinntekter både gjennom reklameinntekter, og gjennom gratis produkter til test (som dere tidligere har innrømt dere beholder etterpå.

Til de som har lyst til å bidra på denne siden, har dere så følgende å tilby: Ja, hva har dere å tilby? INGENTING såvidt jeg vet om.

Hva om dere heller betalte "frilans" skribenter for artiklene? Og dermed lokket flere ivrige, dyktige skribenter. Uten forpliktelser siden disse er frilans. Dere betaler for det dere liker, ikke noe annet. Dette ville jo løst flere problemer:

Dere ville fått mer lesestoff, av ønsket kvalitet > flere fornøyde lesere > flere lesere totalt sett > flere reklamekroner i kassa.

Hva er så ulempen med dette? Vil gjerne ha et ærlig og utfyllende svar. Vil dere ha mer penger til dere sjøl?

4. Ulempen med dette er vel at de vil få inn mange DÅRLIGE artikler, mye rart av ting og tang som ikke er verdt fem øre? Og at de da vil bruke MYE tid på å lese igjennom søppel-artikler.

Overklokking.no hadde forøvrig (i mine øyne) trengt mer penger til å kjøpe hardware og stersj til å leke med, slik at mer moro og overklokkings-ting kunne blitt lagt ut. Hardware er ikke gratis vettu!

Så Insomniac, inntil du har noe VELDIG bra å vise til, synes jeg du burde la en del av tankene dine gå for lukkede "dører" :wink:

mvh, Magnus

Lenke til kommentar
Formann.... vi har testet ET hovedkort, og det er Abit BH7. Skill mellom www.hardware.no og www.overklokking.no - det er to forskjellige siter, selv om vi samarbeider.

Flere hovedkort er ventet inn, så jeg garanterer at TWINX-modulene skal få svette blod! :)

Stemmer det ja.. sry.

Men hva var da det kortet Novec snakket om?

Edit: Ang den testingen du snakker om; Gleder meg :D

Lenke til kommentar

Abit-kortet jeg snakket om er et jeg har kjøpt privat, men som dessverre tok reper'n så altfor tidlig. Det er nok godt mulig det var noe galt med det til å begynne med ettersom det ikke ville fungere ved brukbar hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...