axels Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Hei! Kjøpte leilighet i en nyrenovert bygård ifjor høst. Typisk bygård i mur fra ca år 1900 med etasjeskillere i tre. Silikonet i alle hjørnene på badet (inkl i dusjhjørnet) har sprukket opp slik: To spørsmål: Er dette normalt? Jeg vet det er vanlig at maling sprekker opp når huset "setter seg", men trodde silikon kunne "tøyes og bøyes" mer enn dette? Kan jeg bare legge på litt våtromssilikon for å tette sprekken? Eller bør jeg fjerne det gamle og fylle hele tomrommet på nytt? Takknemlig for svar! Axel Endret 26. mai 2009 av axels Lenke til kommentar
axels Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Tenkte jeg det ikke... Det er ikke silikon som er fylt i glippene, det er hard fugemasse (samme som er mellom flisene), som bare er skjult med et tynt lag silikon oppå. Håpløst! Da må jeg nok gå noe runder med selger. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Bra du fant ut av det, sjølv om det ikkje er noko kjekk sak. Sånn går det diverre når folk prøver seg på ting dei ikkje kan og heller ikkje gidder å finne ut av korleis det skal gjerast. Lenke til kommentar
axels Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Jepp! Det mest skremmende er at dette er gjort av en "profesjonell" entrepenør og gjelder alle leilighetene i bygården. Man blir naturligvis bekymret for kvaliteten på resten av håndverket... Huff. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Selv om mange legger silikon der og, så gjør de det feil. De fester det i hele flaten, mens den skal kun ligge på kantene, og ikke nede i flatene, slik at den kan strekkes mest mulig uten å sprekke. Derfor er det lurt å legge inn en løs "lisse" som er egnet til dette formålet først og. Men godt du følger med, er utrolig mye feil og mangler rundt om, som også er gjort av slurvete fagfolk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå