Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst]Sprekk i silikon på baderomsvegger

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte leilighet i en nyrenovert bygård ifjor høst. Typisk bygård i mur fra ca år 1900 med etasjeskillere i tre.

Silikonet i alle hjørnene på badet (inkl i dusjhjørnet) har sprukket opp slik:

badsprekk2.jpg

To spørsmål:

• Er dette normalt? Jeg vet det er vanlig at maling sprekker opp når huset "setter seg", men trodde silikon kunne "tøyes og bøyes" mer enn dette?
  • Kan jeg bare legge på litt våtromssilikon for å tette sprekken? Eller bør jeg fjerne det gamle og fylle hele tomrommet på nytt?

Takknemlig for svar!

Axel

Endret av axels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg det ikke...

Det er ikke silikon som er fylt i glippene, det er hard fugemasse (samme som er mellom flisene), som bare er skjult med et tynt lag silikon oppå. Håpløst!

Da må jeg nok gå noe runder med selger.

Lenke til kommentar

Jepp! Det mest skremmende er at dette er gjort av en "profesjonell" entrepenør og gjelder alle leilighetene i bygården. Man blir naturligvis bekymret for kvaliteten på resten av håndverket... Huff.

Lenke til kommentar

Selv om mange legger silikon der og, så gjør de det feil. De fester det i hele flaten, mens den skal kun ligge på kantene, og ikke nede i flatene, slik at den kan strekkes mest mulig uten å sprekke. Derfor er det lurt å legge inn en løs "lisse" som er egnet til dette formålet først og.

Men godt du følger med, er utrolig mye feil og mangler rundt om, som også er gjort av slurvete fagfolk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...