Fosse123 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei, jeg er en gutt på 20 år som har vært sammen med samme jente i nå 5 år og 6 mnd. og vi har kjøpt hus sammen og vært samboere i godt over 1 år. Nå fyller hun 20 år til helgen og jeg planlegger å fri. Jeg har alltid lurt på dette med ringene ? trenger man 1 ring da man frir? og en annen ring senere som vi skal ha samme av? (med navn osv) Og er det teit å fri til henne på bursdagen under middagen med få nære venner? Takk for alle svar, hilsen nærvøs kjæreste hehe Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Gode ting og gratulerer, håper det går bra. Første spørsmål: Fra gammelt av så fridde man, satt dato for bryllup og var da forlovet. Man hadde da på seg forlovelsesringer frem til man giftet seg og gjerne kjøpte nye gifteringer. Damen ville gjerne bruke sin forlovelsesring som pyntering etter man var gift i tillegg til gifteringen, men mannens havnet stort sett i en skuff, evt gjenbrukt som giftering alt etter typen ring. Denne bruken av forlovelsesringer tror jeg man har gått litt bort fra. Dessuten er ofte folk forlovet i 5 år uten å ha planer om å gifte seg. Dette synes jeg er litt feil, men mange bruker det å forlove seg som "å ta forholdet til neste nivå" uten å egentlig forplikte seg til noe giftemål. Når man frir spør man "vil du gifte deg med meg" ikke "vil du forlove deg med meg". Man bør ha et bryllup i tankene innen 1-2 år er min mening, men folk må selvsagt få gjøre som de vil. Slik jeg gjorde det var at jeg gikk og plukket ut et ringpar som er forlovelsesring nå og blir giftering når vi gifter oss. Vi har ikke noe ingravert nå, men når vi gifter oss vil vi få ringene behandlet slik at de ser nye ut og få inngravert dato osv. Jeg gikk til gullsmeden, fant ringene og hadde lurt med meg en av hennes ringer. De testet størrelsen på den og bestilte riktig størrelse ring. Denne viste seg å være litt stor, men der var det ikke noe problem å komme inn igjen og få bestilt en ny riktig etter frieriet var gjennomført (jeg tror hun blir litt mistenksom om du tar henne med til gullsmeden for å prøve ringer før du frir). Når det gjelder selve frieriet høres anledningen grei nok ut, men jeg ville fridd når dere var alene, ikke foran andre mennesker. Hvis middagen er hjemme hos dere, fri før de kommer. Er den et annet sted, fri før dere går ut. Evt om du kan lure henne unna i løpet av kvelden så kan det skape en anledning. Selv gjorde jeg det før vi skulle ut. Det er flere grunner til at jeg synes at dere alene er den beste anledningen: -Hun kan tenke bare på spørsmålet og deg. Trenger ikke tenke på at det sitter 5 andre personer og venter på hva hun skal si -Hun kan føle seg forpliktet til å si ja foran publikum -Om hun skulle blir overrumplet og nøle litt så blir det ikke så ubehagelig -Om hun ikke sier ja, eller i verste fall nei, så er det greit om det ikke er publikum. Uansett, lykke tli. EDIT:At det er bursdagen hennes er ikke noe problem, men for guds skyld, kjøp en liten presang i tillegg:-) EDIT2: Det med presang kommer an på økonomien selvsagt, ringer kan være (veldig) dyrt, men jeg hadde gjort det om jeg hadde anledning. Trenger ikke være noe enormt, men jeg ville ikke latt frieriet utgjøre presangen. Endret 26. mai 2009 av Ekko Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Er vel litt hva du føler. Vil du fri til henne blant andre(nære venner under bursdagen), eller fri til henne under noen romantiske forhold som du fikser selv(tar henne med til en plass) Lenke til kommentar
Fosse123 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Det ble skrevet litt feil her, ho har bursdag onsdag 3. juni og bursdagsfesten er nå på lørdag, da jeg har lyst til å fri til henne så bursdagen hennes vil ikke forsvinne Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei. Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Chuck Norris". Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 flott at dere har vært sammen så lenge. Jeg vil fraråde deg å be henne på bursdagen rett å slett for hennes skyld.. om det blir slutt en gang ( gud forby ) vil nok bursdagen hennes for alltid bli en påminnelse på forholdet deres som til slutt røk finnes mange bedre dager å gjøre det på. tips : istedet for å kjøpe henne en dyr gave, så kjøp en tur til london, riga o.l - og fri DER! trust me =) Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Og er det teit å fri til henne på bursdagen under middagen med få nære venner? Ja. Dette er en privat ting der du kal gi henne god plass for å si nei. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Fri til henne når dere er alene! Ikke med andre folk tilstede. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 1. Du frir ikke på bursdagen hennes 2. Du frir ikke med andre tilstede. Unngår du de to feilene så er du et sjumilssteg nærmere et vellykket frieri. Lykke til! Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Gralla TS:D regne me at dere har diskutert litt før pg sagt va dere vil så du er sikker på ditt ja:) best of luck og alt det der:) får nok et herlig liv sammen som sagt: Fri til henne uten andre folk:p hun vil ver me deg klemme, kose og muligens gråte litt, det vil hun som regel ikke vise til andre. Ein ring er ingen dum ide:) da viser hu den til alle mens hun forteller folk ka så har skjedd og blir seff veldig stolt over typen:D og og og og tenker på at hun har deg for resten av livet kver gang hun sjøl ser på den:) fri på bursdagen er heller ingen dum ide IMO verdensbeste bursdagspresang;D kan ikke tenke så negativt at det vil bli slutt å hun vil ha det som et dårlig minne. Den dagen du frir er nok ein av di beste i livet henns og det vil hun bare nyte:) Lenke til kommentar
Stupedama Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 For guds skyld ikke med folk tilstede, og KUN hvis dere har diskutert det. Aldri gjør sånt rett ut av det blå. Kanskje vil hun ikke enda, og sier nei. Dere fortsetter kanskje å være sammen også, men tenk deg følelsen du kommer til å sitte igjen med.. Lenke til kommentar
ehnothanks Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Kan jo være litt kinky å fri blant folk ja (: Men kommer jo ann på. Er det noe dere har snakket om før kanskje, sånn at det er mulig at hun har nevnt hva svaret hennes kommer til å bli eventuelt.. Da er det jo greit å gjøre det med publikum. Og det er flott å gjøre det på bursdagen hennes! Så glemmer ingen av dere den store dagen ^^ (Også kanskje du får lurt til deg gaver på denne dagen frem til dere gifter dere, hehe ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå