Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date - hvordan gå fram?

Gjest Guest_Jonas_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Jonas_*

Hei

Jeg har blitt litt interessert i en jente i klassen, jeg kan nevne at jeg er 17 år og går på vg1. Men problemet ligger i å gå videre. Vi kaster noen blikk på hverandre ganske ofte og smiler, men er usikker på om det er flørting eller ikke. Jeg har lyst til å endelig "gjøre noe" og vil be henne ut, kanskje kino eller hjemmekveld? Hvordan skal jeg gå fram? Jeg tror jeg har nervene til å klare å be henne ut hvis jeg "får sjangsen" ettersom jeg vil ikke gjøre det når alle andre er der i klassen osv. Noen tips til en nybegynner på denne fronten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å få til noe sammen med flere andre, f.eks grilling/bading/sommerstæsj. Inviter bestekompisen(e) din(e) (som vet om målet ditt med dama så de ikke prøver seg) samt noen andre jenter fra klassen som hun kommer overens med, og prøv å få til en samtale der. Om mulig, legg dette til tidlig på dagen slik at du har muligheten til å ta det videre hvis dere slår an tonen (f.eks kafé, gå seg en tur)...

Lenke til kommentar
Gjest nesten lik situasjon

Hei!

Jeg er i en ganske lignende situasjon selv, bare at hun jeg vil bli kjent med går en annen linje enn meg.

Jeg og hun veksler også noen blikk og lignende, og er til syvende og sist i samme situasjon som deg, og er også helt uerfaren med damer...

Jeg selv lurer på om det er fordeler eller ulemper ved å ta kontakt på sms/msn/facebook først, for mange som sier at det kan oppfattes som stalking. Men hvis det skulle gå positivt kan vi også ende opp som msnbuddies bare, og det vil jeg overhodet ikke.

Men hun er svært sjenert og holder seg alltid til vennegjengen sin. Det samme gjør jeg også forsåvidt, men ikke hele tiden. Og nettopp det gjør det veldig vanskelig å ta kontakt utenfor msn eller sms. For det blir vel litt rart å plutselig si hei til henne i gangene osv?

Uansett vil jeg høre hvordan det går med deg TS, siden jeg føler vi er i samme båten omtrent, og hvordan du tar kontakt : )

Lenke til kommentar

åja huff.. tenk så rart det hadde vært å bare si hei til noen :wow:

vet du, du kommer ingen vei hvis du ikke tør å prate til a irl.. si hei i gangen, i kantina osv.. evt. fortsett med en samtale hvis dere ikke er på vei i forskjellig retning.

å måtte bli bedre kjent på sms, facebook eller msn først, er slik man gjør med folk som bor langt unna.

Lenke til kommentar

Her er mitt råd til dere begge to:

Først må du ha "guts" nok til å snakke til henne. bare en liten samtale er nok. Om du vil kan du snakke om interesser osv. men hovedmålet er å få tak i msn hennes. Etter det er det egentlig ikke mye å si. men her er noen få tips - ikke vær for ivrig på msn/skolen. ikke be henne ut den første gangen dere sankker. hvis du har noen probl. med å snakke til henne på skolen, så les dette nøye: på msn må du starte en virkelig interessant samtale ETTERHVERT - ikke med en gang. Og midt inn i samtalen må du si at du har no viktig å gjøre (bare finn på no realistisk og litt kult), også sier du at dere kan snakke om dette på skolen.

husk å være avslappet og la alt gli naturlig inn.

hvis dere trenger mer hjelp, så bare skriv ned flere spørsm. her.

keep me posted - jeg vil høre alt.... håper det hjelper

Lenke til kommentar
åja huff.. tenk så rart det hadde vært å bare si hei til noen

Ikke noe galt i å si "hei", det er bare kjempepositivt, og det kan man gjøre i tillegg til å kommunisere på nettet og alt det andre. Poenget er at å åpne med "Hei, vil du gå på date med meg?" ikke er replikken som vil fungere mellom to klassetimer. Det vil garantert bare skape misforståelser og kjedelig venninneprat. Har vært sytten selv og har gjort min andel av flauser. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jonas_*

OP her.

Altså jeg tror jeg har forsnakket meg litt feil vei, jeg har for all del snakket med jenta. Planen min til nå er å snakke en del på msn, og kanskje hvis det går vellykket gjøre noe mer når sommerferien starter, siden da vil det ikke være press fra de andre rundt osv.

Lenke til kommentar
åja huff.. tenk så rart det hadde vært å bare si hei til noen

Ikke noe galt i å si "hei", det er bare kjempepositivt, og det kan man gjøre i tillegg til å kommunisere på nettet og alt det andre. Poenget er at å åpne med "Hei, vil du gå på date med meg?" ikke er replikken som vil fungere mellom to klassetimer. Det vil garantert bare skape misforståelser og kjedelig venninneprat. Har vært sytten selv og har gjort min andel av flauser. :!:

Hehe.. det var vel ikke helt hva jeg foreslo heller.. Men slik jeg ser det gjør gutten større inntrykk om han går og prater med jenta irl istedenfor å ta kontakt på nett/mobil.

Lenke til kommentar
Gjest erfaring

Hvis du ikke kjenner henne så veldig godt, snakk litt mer med henne før du inviterer. Hvis du inviterer henne, og hun føler seg ikke trygg nok på deg, vil hun kanskje bli litt "skremt" og ville ha noen andre felles venner med.

Jeg var i samme situasjon som deg, så jeg spurte en kamerat om han kunne pushe meg, han gjorde det og jeg spurte henne, mens hun gikk sammen med vennina!

Jeg vil anbefale at dere lager mat hjemme og ser film hjemme. Kino er en dårlig ide.

Men husk en ting! Initiativet ditt vil bestemme hvor langt det vil gå, tar du ingen initiativ, vil det neppe skje noe mer enn et skritt nermere vennefella!

Lykke til! :D

Lenke til kommentar

Blikk og smil er ikke flørtning bare så det er sagt, hadde hun flørta på den måten hadde du vert sikker på det. du trur bare hun flørter for du vil at hun skal flørte og du vil at hun skal like deg. nå som det var sagt..

Er seff mulig at hun liker deg.... prat me henne? det kommer litt lengre enn et smil i lengden ville ein tru;D

Tips: vil du be henne ut på date så ikke gjør det offiselt, prat litt i timen først, flørt me henne vist du klarer det, spør om hun vil "henge" etter skulen. flørt og vis at du vil ha henne når dere skal ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...