Gå til innhold

Kordan er dette PC oppsettet til 4000kr budsjettet mitt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal etter gammalt bygge meg ny PC, har lagt prisen til 4000kr.

Er lenge sida sist eg styrte på med PC så er litt utdatert.

Men er dette ok til vanlig bruk(ikkje noko gaming greier, men greie vanlige spill er jo ok)

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E0-4639650CBB7F

Har eg alt eg trenger? har ikkje vert borti Barebone kabinett, men det har hovedkort(og hovedkortet har eit ok skjermkort) og strømforsyning etter det eg skjønner?

Endret av Intel94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No vart eg litt forvirra, er det ikkje hovedkort i barebone kabinettet?

Er dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=458676

Så vidt eg skjønte det er det GeForce 8200 GPU i hket som følger med kabinettet? OG at det følger med PSU i kabinettet, stemmer det eller er eg på bærtur no?

Ang. CPUen, det er AM3 socket, så vidt eg skjønner er det AM2+ hovedkort i kabinettet, funker det sammen?

Lenke til kommentar

Det stemmer det, det er jeg som er på bærtur :) Trodde at du hadde hovedkort fra før, ikke at det fulgte med i kabinettet. Beklager at jeg forvirret deg ;)

Men, ja, AM3 CPU'ene er bakoverkompatible med AM2+ socket'en, men det kan hende at du må flashe BIOS. Du kan evt sende en mail til komplett å høre hvilken BIOS versjon det er på hovedkortet. Kabinetter har jeg ikke så mye greie på, så kan ikke si noe om det. Regner med at dette er ment som en HTPC.

Lenke til kommentar

Det er et greit oppsett du har valgt der, men det vil ikke fungere til gaming av nyere spill. Det vil klare å dra litt eldre spill ved moderate oppløsninger, men når du tar såpass i som med en quadcore kan du godt spandere på deg et hd 4770 også. 800-900kr for et skjermkort med 80W TDP.

Jeg tror jeg heller ville styrt deg inn på noe som dette oppsettet.

Det skal holde lenge til vanlig bruk, og med 4670 skjermkortet vil du kunne spille spill på moderate instillinger. Kortet har HDMI og 2x DVI ut (DVI til VGA overgang følger med om du trenger det).

Lenke til kommentar

4GB RAM kan du fint kjøpe løst og bytte ut etter du får den. Det er ca 400kr ekstra.

Hvorfor vil du ha barebone egentlig? Hvis du putter en kraftig prosessor eller skjermkort i en sånn vil det bli veldig varmt. Forslaget mitt her vil koste mindre, yte bra nokk over-all, og bråke mindre / kjøre kjøligere.

Hvis plassen er et problem der maskinen skal stå blir det en litt annen problemstilling.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Gullars har gode poenger synes jeg. Barebone er vel egentlig bare noe som er oppfunnet - for at den enkelet skal kunne sette inn litt av hvert i kabinettet. Ofte er de ferdige med hovedkort og evt PSU integrert. Det er jo selvsagt du som bestemmer, men dersom det er plassen som sier at du skal ha Barebone, så finnes det micro-kabinetter som er like små. Er det støy, at du skal ha det i stuen (da er det kanskje en HTPC+) osv som ligger bak avgjørelsen? Barebone er som sagt ingenting annet enn et tilfeldig valgt kabinett.

Geforce 8200 kan ikke brukes til spill. Du bør ha et kabinett som tar minimum HD4670 skjermkort. Skal du ha et Barebone så må du sannsynligvis kjøpe et av de med 400 evt 500W og de koster fra 2500,- og oppover.

Lenke til kommentar

Jo men det har vel bare en 250W PSU? Det er ihvertfall på grensen. Jeg sjekker litt og med minimum av innmat kommer jeg opp til 220W. 80% av 250 er 200W og da ser du at vi er på grensen. Du kan prøve selvfølgelig. Kanskje HD4770 er enda gjerrigere? Jeg skal prøve å finne det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...