exin89 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Jeg har funnet en løsning som er tilfredstillende ved å bruke Lightbox. Løsningen på det spesifike problemet har jeg ikke funnet Kunne trenge litt hjelp med galleriet. Det ser ut som det skal i Firefox og Opera, men IE skjønner ikke auto på width og height så bildene blir 1x1px eller noe. Setter jeg en gitt størrelse får jeg ikke opp store bilder når jeg trykker på bilde for å få det opp. Alle bilder vises i 100% i FF og Opera, da jeg bruker små bilder som thumbnails og store bilder når man trykker på det. Dette for å holde noe nede på båndbredden og loading tida. Noen som har en løsning? Gå inn på www.kapperud.com og se på galleri. ---EDIT: ---Har nå fått IE til å fungere nogenlunde, bare at siden ikke er i center, men ligger på ---venstre side i browseren. Dette i seg selv er ikke noe problem ---Firefox og Chrome har det problemet at content delen "trykker seg igjennom" footeren, har ---prøvd å endre min-hight og satt ting til auto, men finner ikke noe løsning på problemet. ---Siden fungerer så og si utmerket i Opera, med unntak av et par små detaljer på sidebaren, ---men det har ikke noe betydning. ---min-height har ingen funksjon når jeg åpner siden i IE, har satt min-height på page, ---som inneholder innholdet og sidebaren, men det ser ikke ut til å fungere når jeg åpner ---i IE. ---Dette er helt fint i FF ---i tillegg står siden helt til venstre i IE istedenfor i center, men det gjør ikke så ---mye. ---Har også problem med at sidebaren ikke blir som jeg vil ha den i FF. Plassering av ---overskriften, og små ikoner istedenfor grå dotter fungerer visst ikke i FF. ---Lurer da også på hvorfor det er grå dotter på sidebaren selvom jeg ikke har verken ---skrivi noe om det eller sett noe sånt i css'en. Dette har jeg nå fått vekk i IE men ---ikke i FF ---Noe måte å løse disse problemene på? www.kapperud.com ---Det vises helt riktig i Opera nå. Alt ser ut til å fungere perfekt. ---Har problemer med at menybaren og footeren ikke er som jeg vil ha den på en webside når ---jeg laster den i IE, men den fungerer helt fint i både Firefox og Opera. Dette ---problemet er løst. MVH Marius Kapperud. Endret 18. september 2009 av exin89 Lenke til kommentar
TroubleDouble Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Fjern alle tabellene som du bruker til layout, eller hvertfal avslutt alle taggene du har begynt på. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Har rydda opp litt nå. Og problemet er ikke helt det samme lengre. Men prøver å få til noe. Bare leiter rundt og prøver meg fram nå. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Problemer er visst ikke så enkelt å bli kvitt hele tida. i Første innlegget mitt her så har jeg oppdatert med "nye feil". Lenke til kommentar
TroubleDouble Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Problemet med min-height er godt kjent, prøv å gjør noen søk på google. Jeg har ordnet det med en løsning som pleier å være nok for meg. Løsningen er ikke perfekt, men den virker. Det kan kanskje være en ide og floate den og så den ikke danner så mye whitespace, sjekket ikke dette Har fikset problemet ditt med midtstillingen og ryddet opp i koden din så jeg kan forstå hva du har gjort. Grunnen til at du får grå dotter er fordi den heter sidebar2 og du sannsynligvis har sett på sidebar og kanskje sidebar 1, ser de er "rettet". Alle problemene er løst i vedlegget mitt, hovedmenyen regner jeg med du finner en løsning på selv. Kapperud.zip Endret 27. mai 2009 av Alslinet Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Da begynner det å hjelpe. Har lagt til min heigt if ie nå, og det fungerer utmerket. Er bare sentereringen igjen som jeg ikke har fått gjort ferdig enda. Sånn som det fungerer nå så tenker jeg at innhold og sånt blir ferdig først. Om siden er senterert eller ikke har ikke så mye betydning mener nå jeg. Folk "snur ikke i døra" bare på grunn av det. Så mange fæle sider som man finner rundt på nettet så mener jeg at denne her ikke er noe problem å navigere seg rundt på uansett om den står til venstre eller i center. Endret 4. juni 2009 av exin89 Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Nå begynner siden å ta mer og mer form, men fortsatt problem med min hight, men denne gangen i Firefox. Footeren følger ikke siden nedover, så "content" trykker seg igjennom footeren. Jeg kan få justert så siden blir større, men hvis det ikke er mye informasjon på en del av siden så vil jeg ha footeren så høyt at man ser den og skjønner at der er bunnen av siden uten å scrolle nedover. Noen som har en løsning på dette problemet? En ting til er at jeg ikke får senterert siden i IE, siden ligger til venstre i browseren, ikke at dette er et stort problem, men jeg vil gjerne ha den i senter. Alt fungerer utmerket i Opera, men flesteparten av "vanlige mennesker" bruker heller Firefox eller IE har jeg fått inntrykk av. se www.kapperud.com Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Ingen som vet noe løsning på dette problemet? Får prøve meg fram og se hva jeg kan få til, men litt hjelp hadde jo ikke gjort noe! Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Jeg har nå funnet ut at problemet ligger i at sidebaren ikke følger høyden til resten av siden. Så hvis noen har en løsning på hvordan jeg skal få høyden på sidebaren til å bli like høy som content delen av siden til enhver tid så hadde det vert fint. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Simuler det med Faux Columns. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Ettersom hva jeg kan skjønne så er det et annet problem jeg har. Å få bakgrunnen til å bli riktig farge er ikke noe problem, men å få footeren til å flytte seg til bunn er det som er problemet nå. Spørsmålet er hvordan kan jeg få footeren til å følge "content" istedenfor "sidebar"? Både sidebaren og content finnes innenfor <div id="page"> men allikevel vil ikke footeren styres av "page" delen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Leste for dårlig, beklager. Legg inn en <div style="clear: both;"></div> i bunnen av #page, du. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Takk for hjelpen, nå ser alt ut til å fungere som det skal Eneste som mangler nå er å få den i center i IE, noe jeg ikke har fått til tidligere. Endret 2. september 2009 av exin89 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Med riktig doctype helt i toppen av HTML, skal det holde å sette bredde samt margin: 0 auto; på container-diven din. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Container div? Regner med denne koden du snakker om enten må være i index.php, eller i style.css og dette med riktig doctype i toppen av html skjønner jeg ikke helt ? Her er ihvertfall index.php <html> <head> <title>www.Kapperud.com Ferie-leiligheter La Manga Spania</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/> <meta name="description" content="Ferieleiligheter for utleie i Spania. På La Manga er det totalt over 40km med barnevennlige strender, over 25 Golfbaner innenfor en times kjøring, flere større byer innenfor 2 timers kjøring. " /> <meta name="keywords" content="Ferie-Leiligheter, La Manga, Spania, Utleie, Golf, Dos Mares, Veneziola Golf 2" /> <meta name="author" content="Marius Kapperud" /> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html" /> </head> <body> <p> </p> <tr> <td valign="top" align="center" width="80" > <?php include ("head.html"); ?> </td></tr> <!-- Table for menu --> <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td valign="top" align="center" width="80" > <?php include ("menu.html"); ?> </td></tr></table> <tr> <td valign="top" align="left" width="80" ><?php include ("content.html"); ?> </td></tr> <tr> <td valign="bottom" align="center" width="80" ><?php include ("footer.html"); ?> </td></tr> </body></html> Endret 3. september 2009 av exin89 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det er vanlig praksis å omslutte all koden inni <body> med et element, for eksempel med en <div id="wrap">ALL KODE</div>. Deretter setter du nevnte stiler på denne. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Kunne gjerne trenge noe hjelp med bildestørrelser. Når jeg setter auto for å få actual size på alle bildene så vises det fint i FF og Opera, men i IE så får bildene størrelse på 1px e.l. Dette er veldig irriterende. Skjønner ikke åssen jeg skal få det til for hvis jeg setter en gitt størrelse som her ville vert riktig med 142px så vil ikke det loadede bilde bli vist i 100%, men i 142px. Trykker man på et lite bilde skal en stor versjon bli åpnet. Noen som har en løsning på dette? Se www.kapperud.com og gå til galleri. Ser bra ut i FF og Opera, men total fail i IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå