Gå til innhold

[Løst]Hjelp til kjøp av blinkende lys til pc!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Du kan kjøpe heilt vanlige neonlys/kald katoder til PCen, men for at du skal få lysa til å blinke i takt med bassen trenger du ein "soundcontrol"

Ein sånn: http://microplex.no/Avdelinger/Datakompone...ald-Katode.aspx

Funker fett, har ein sånn sjøl :)

okei :p

men må jeg ikke ha en inverter også?

og hvor mange lys kan jeg kobble til ''soundcontrollern''?

To stykker tror jeg.

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Soundcontroller funker greit om du ikke har mye bass.. om jeg skrur opp litt med anlegget mitt, så vil lysa bare lyse, og kanskje dem slukker et lite sekund en gang i blandt :p

Men, så bruker ikke jeg akkurat noe mini pc anlegg akkuarat :)

Så, jeg ga opp sånne soundcontrollere..

Har også testa noen som er ment for bil, disse funker bedre, men den første jeg hadde, tok fyr (min egen skyld, den fikk for mye strøm), og den andre ble mer og mer følsom, så til slutt skulle det ikke noe til før den blinka, og da med litt volum, ble det bare lys der også.

Og som nevnt over, den til microplex kan styre 2 invertere, som igjen er nok til 4 rør.

Soundcontrollern har 4 moduser:

Avslått, enkel blinking (veksler mellom å gi strøm til inverterne, så den ene får strøm når den andre slås av, veksler vel ca 1 gang i sekundet), lyd kontrollert blinking, og konstant lys.

Tror det står mål på microplex sida, men inverterne er ikke så veldig store, og dem kan monteres omtrent hvor du vil ;)

Lenke til kommentar

Den soundcontrollern hos microplex bruker ihvertfall vanlig strømkabel fra strømforsyninga.. også har den 2 utganger som passer rett i inverterne ;)

Eneste du evt kan tenke på å kjøpe i tilegg er skjøtekabler for neon lysa, da disse noen ganger har ganske kort kabel.

Men det kan også hende du mister litt lyseffekt om du setter på skjøtekabler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...