Gå til innhold

Ubuntu på tvskjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har et intel skjermkort, integrert. Om du hadde hatt et fra Nvidia kunne jeg ha hjulpet deg, dog jeg har gjort det selv flere ganger selv.

 

Om du er litt eventyrlysten og ikke har noe imot å lære kan du ta en titt på hvordan man konfigurerer xorg manuelt:

understanding-xorgconf. Det skal ikke være så altfor vrient :thumbup:

 

Du kan også ta en titt på denne linken: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=9106.

 

 

Lykke til :)

Endret av Eldox
Lenke til kommentar
S-video er noe herk og et helvete å få bilde gjennom. Anbefaler deg heler å kjøpe ny data med HDMI-out

 

Er enig i at S-video er noe søppel, bildet blir dårlig og alt må gjøres manuelt. Da HDMI er plug and play med krystal klart bilde. men er kanskje litt drastisk å gå til innkjøp av ny maskin om dette er noe vil bli brukt en eller to ganger.

Lenke til kommentar
jeg har intel og s-video på min. plugget bare i (husk å ha tv på og koblet i før maskinen startes).

 

macbook har mini-dvi. en sær standard som krever overgang.

dvi, mini-dvi, mini-hdmi og hdmi sender alle samme signaler, altså er det bare en liten adapter med forskjellige kontakter i hver ende som må til, altså en ikketing for de aller fleste om man bare husker på den adapteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...