webby1 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hvordan kan jeg koble ubuntupcen min til en tv via S-video? Jeg finner ikke hvilket type skjermkort jeg har, men pcen jeg snakker om heter Toshiba Sa40-221 https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 S-video er noe herk og et helvete å få bilde gjennom. Anbefaler deg heler å kjøpe ny data med HDMI-out Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Du har et intel skjermkort, integrert. Om du hadde hatt et fra Nvidia kunne jeg ha hjulpet deg, dog jeg har gjort det selv flere ganger selv. Om du er litt eventyrlysten og ikke har noe imot å lære kan du ta en titt på hvordan man konfigurerer xorg manuelt: understanding-xorgconf. Det skal ikke være så altfor vrient Du kan også ta en titt på denne linken: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=9106. Lykke til Endret 26. mai 2009 av Eldox Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 S-video er noe herk og et helvete å få bilde gjennom. Anbefaler deg heler å kjøpe ny data med HDMI-out Er enig i at S-video er noe søppel, bildet blir dårlig og alt må gjøres manuelt. Da HDMI er plug and play med krystal klart bilde. men er kanskje litt drastisk å gå til innkjøp av ny maskin om dette er noe vil bli brukt en eller to ganger. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Tusen takk for svar. Angående HDMI. Har macbook hvit HDMI utgang? Lenke til kommentar
ways Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 jeg har intel og s-video på min. plugget bare i (husk å ha tv på og koblet i før maskinen startes). macbook har mini-dvi. en sær standard som krever overgang. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Skal ikke sie noe om mini-dvi, men vil tro men 90% sikkerhet at HDMI vil gi et bedre bilde Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 jeg har intel og s-video på min. plugget bare i (husk å ha tv på og koblet i før maskinen startes). macbook har mini-dvi. en sær standard som krever overgang. dvi, mini-dvi, mini-hdmi og hdmi sender alle samme signaler, altså er det bare en liten adapter med forskjellige kontakter i hver ende som må til, altså en ikketing for de aller fleste om man bare husker på den adapteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå