Gå til innhold

Hvem er best? Ronaldo eller Messi?


Ctarli

Hvem er best? Ronaldo eller Messi?  

182 stemmer

  1. 1. .

    • Ronaldo
      65
    • Messi
      110
    • Vet ikke
      9


Anbefalte innlegg

For å si det sånn husker jeg at et par kamper før CL finalen så spilte Ronaldo er god kamp mot Arsenal som kanskje kan ha påvirket pollen i den retning? I tillegg er Premier League mye mer populært enn Primera i Norge, og Ronaldo fikk en hel del mer sendetid på norske tv-kanaler og man så han generelt spille mer grunnet f.eks Viasats policy om å sende Man Utd og Liverpool framfor alt :thumbdown: De klart faktisk å sende Pool-Debrecen framfor Barca-Inter... det sier sitt om hvor interessen for fotball ligger hos det norske folk. For å si det sånn husker jeg også hvor klar akkurat du var på at Messi var verdens beste fotballspiller på den tiden. Men mest av alt, husker jeg hvordan Barcelona hadde full kontroll i en CL finale mot Man Utd og at dagen ble en av de bedre dagene i mitt liv.

 

Ifjor scorte Messi flere mål enn Ronaldo... hvordan skal du forsvare at Ronaldo var bedre enn Messi på det tidspunktet? Spilte Messi i en dårligere liga? La oss da sammenligne hvordan de gjorde det i samme turnering(CL). Messi: 10 kamper, 9 mål, 5 assist. Ronaldo: 11 kamper, 4 mål, 2 assist. Du kan ikke vinne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grøss, fanboy takter. Tap-ins? Ronaldo? Jeg må le, sorry. Men jeg er tydeligvis blind. Evt bør du kanskje se en Season Review til United de tre siste årene.

 

Hvis verdens beste spiller er i denne ligaen vil det være større sjanse for at dette er riktig...

Hohoho. Dette med flere utsagn gjør at jeg egentlig ikke vil involvere meg i denne diskusjonen. Snart bruker du vel argumentet at Barca slo United i CL finalen som et bevis på at La Liga er best.

Lenke til kommentar

Nei, Premier League holder et høyere nivå enn La Liga.

 

Men jeg synes også at Messi er en bedre fotballspiller enn Ronaldo. Begge er artister, som trekker tusenvis av tilskuere alene. Og det vil alltid være delte meninger, og det er i realiteten ingen hensikt i å diskutere hvem som er best.

 

Messi har sine kvaliteter, mens Ronaldo har andre. Messi er mye bedre enn Ronaldo på små flater, og jeg tror også at Messi har et bedre rykk enn Ronaldo, men Ronaldo har toppfarten.

Messi sine avslutninger er også ekstremt undervurderte. Mannen er iskald foran kassa, og er også utrolig giftig på langskudd, som han får overraskende lite credit for, spør du meg.

 

Jeg ser ikke Ronaldo, annet enn en sjelden gang da han var i PL, og som oftest i CL. Nå ser jeg han ikke i det hele tatt, da jeg ikke ser Real Madrid kamper. Så jeg skal være forsiktig med å uttale meg for mye om hans ferdigheter.

 

Men mitt valg faller helt klart på Messi. Noe subjektivt selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Bedre på små flater og rykk, og ja, Messi er en god avslutter. Det er bare det at Ronaldo er en enda bedre avslutter, han er eksepsjonell innenfor boksen og kan sammenlignes opp mot enhver fantastisk spiss uten å stå noe tilbake. Jeg elsker Messi, men mener Ronaldo er bedre, men som alltid er det svært subjektivt.

Lenke til kommentar
Messi har sine kvaliteter, mens Ronaldo har andre. Messi er mye bedre enn Ronaldo på små flater, og jeg tror også at Messi har et bedre rykk enn Ronaldo, men Ronaldo har toppfarten.

Messi sine avslutninger er også ekstremt undervurderte. Mannen er iskald foran kassa, og er også utrolig giftig på langskudd, som han får overraskende lite credit for, spør du meg.

 

Takk for den! Akkurat dette jeg mener. Men, så klart, det Wisbatov sier er helt korrekt. Ronaldo er en topp klasse avslutter og står faktisk ikke tilbake for noen av de store kjente midtspissene. Men greia her er at både Ronaldo og Messi er kantspillere i mer eller mindre grad. Og når man spiller i den posisjonen er det andre ting enn mål som også står som arbeidsoppgave. Her synes jeg Messi greier seg bedre enn Ronaldo. Messi er like mye en skapende kraft som han er målscorer, han gjør såpass mye bra ting på laget at han faktisk ikke trenger å score like mange mål som Ronaldo. Det er jo Zlatan(Eto'o ifjor) som egentlig skal ha rollen som målscorer. Når da Messi scorer like mange eller mer mål enn Ronaldo så er ikke jeg så mye i tvil.

 

I Man Utd så var Ronaldo lagets opplagte målscorer. Rooney hadde i oppgave om å vinne tilbake tapte baller, skape ubalanse i motstanders forsvar. Berbatov var ifjor som i år, en spiller som spiller gjennom de lure gjennombruddspasningene og kommer med en uforutsigbarhet i angrepet, men han er ingen typisk målscorer. Da var det Ronaldo som sto igjen som den spilleren som skulle sette ballen i mål, noe han gjorde veldig bra.

 

Jeg sier ikke at Ronaldo er helt talentløs i å legge opp til andre og være en skapende offensiv kraft. Tvert imot, han er en av verdens beste på dette også. Men han er langt fra Messi nivå, og når Messi scorte flere mål enn han ifjor så skjønner jeg ikke hvordan folk kunne foretrekke Ronaldo. Som f.eks avstemningen på Viasat om hvem som var CLs beste spiller ifjor. Ronaldo vant grunnet 2 veldig gode kamper(gode mål) mot henholdsvis Porto og Arsenal, noe man fort kan bli blendet av. På samme måte som folk ble blendet av Kaká og skuffet over Ronaldo(Man Utd-Milan) da Kaká ble ansett som verdens beste spiller, noe ufortjent, over Ronaldo.

Lenke til kommentar

Vel, det kommer til hvordan du ser på det. Jeg ønsker heller en som scorer 10 mål enn en som scorer 4 uansett. Man kan vel ikke si at Ronaldos to scoringer mot Arsenal var så viktige heller, siden Arsenal allerede hadde gitt opp og måtte ha 3 mål uansett. Tipper han ble mest stemt fram grunnet 1 fantastisk skudd, framfor at han var turneringens beste spiller. Xavi hadde en flott turnering i Champions League og der er jeg helt klart tilbøyelig med å være enig med deg. Iniesta derimot imponerte ikke så stort før finalen. Kan huske at jeg ergret meg over han gjennom hele kampen mot Chelsea, før han så vakkert satte ballen i mål og Barcelona til finalen.

 

On a side note: Bunnlaget Villareal tapte mot Primeras tidligere desiderte bunnlag Xerex idag. Xerex som hadde scoret 1 mål på 6 kamper før dette oppgjøret scoret 2 idag. Det er ikke mye tvil om at Villareal er et bunnlag i Primera nå er det vel?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Noen som fortsatt holder Ronaldo eller Rooney høyest i denne diskusjonen? Jeg har ikke blitt noe mindre sikker på at Messi er best siden sist i hvertfall :p Kanskje med unntak av Xavi som var outstanding idag. Noe av det bedre jeg har sett på en fotballbane.

 

Villareal var nok et topplag ja... ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 1 år senere...

Skal ikke sitte å påstå at Ronaldo er en bedre fotballspiller enn Messi, men jeg liker absolutt Ronaldo bedre.

Og det er ikke kun fordi jeg er Real fan. Er rett og slett pga alt showet Ronaldo lager i kampene han er med.

Selvom jeg kunne klart meg uten noe av "showet", når han ligger på bakken å hyler innimellom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ronaldo.

 

Begge er god på mange måter, men synes Ronaldo er best teknisk og når det gjelder skudd. Messi tar bare helt enkle finter og bruker farta si, mens Ronaldo finter mer og har mye bedre skuddfot. Må også legge til at han av og til blir litt ivrig når det gjelder og finte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...