Gå til innhold

Hvem er best? Ronaldo eller Messi?


Ctarli

Hvem er best? Ronaldo eller Messi?  

182 stemmer

  1. 1. .

    • Ronaldo
      65
    • Messi
      110
    • Vet ikke
      9


Anbefalte innlegg

Uenig med Archongamer. Messi er en trollmann når det kommer til å drible, men en Ronaldo på maksnivå er mye bedre enn Messi for min egen del. Ronaldo kan score på flere måter enn Messi. Langskudd, Frispark og på hodet. Du ser sjelden Messi score på slikt vis. Ronaldo er også hurtigere enn Messi som gjør at han er en større fare i kontringsfasen av spillet. For all del, Messi er veldig god på det han gjør, men sett i et større perspektiv så er Ronaldo for meg større.

 

Så du på kampen idag? Hvem scorte på hodet? Jo, Messi!!! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uenig med Archongamer. Messi er en trollmann når det kommer til å drible, men en Ronaldo på maksnivå er mye bedre enn Messi for min egen del. Ronaldo kan score på flere måter enn Messi. Langskudd, Frispark og på hodet. Du ser sjelden Messi score på slikt vis. Ronaldo er også hurtigere enn Messi som gjør at han er en større fare i kontringsfasen av spillet. For all del, Messi er veldig god på det han gjør, men sett i et større perspektiv så er Ronaldo for meg større.

 

Så du på kampen idag? Hvem scorte på hodet? Jo, Messi!!! :yes:

En scoring og han er plutselig bedre enn Ronaldo på hode? Logikken henger ikke helt med... Men for all del, Messi var god idag.

Lenke til kommentar
Uenig med Archongamer. Messi er en trollmann når det kommer til å drible, men en Ronaldo på maksnivå er mye bedre enn Messi for min egen del. Ronaldo kan score på flere måter enn Messi. Langskudd, Frispark og på hodet. Du ser sjelden Messi score på slikt vis. Ronaldo er også hurtigere enn Messi som gjør at han er en større fare i kontringsfasen av spillet. For all del, Messi er veldig god på det han gjør, men sett i et større perspektiv så er Ronaldo for meg større.

 

Så du på kampen idag? Hvem scorte på hodet? Jo, Messi!!! :yes:

Once a lifetime. Alle er jo sjokka over han scorte på hodet, så er ikke dagligdagse hendelser det.

Lenke til kommentar

Ronaldo hadde ikke mange lagkamerater som hjalp han med å prestere godt i dag. Det er vanskelig å si hvem som er best. Messi har en spisskompetanse når det kommer til driblinger og avslutninger som gjør han helt ekstremt god til det han gjør, som er å åpne opp forsvar på egen hånd og putte ballen bak keeper. Ronaldo er derimot en mer komplett spiller som behersker flere områder av spillet.

 

Blir vanskelig å avgjøre på bare denne ene kampen. Diskusjonen kommer til å fortsette helt til en av de legger opp/får en skikkelig begredelig sesong.

Lenke til kommentar

Jepp, Ronaldo kan ikke gjøre alt alene heller. hadde det vært motsatt, at United var laget som hadde dagen hadde det vært motsatt. Ser ut som mange tror\trodde at kampen ville bli avgjort av hvem av de 2 som presterte, men faktum er jo at den av de som presterte var den som hadde det laget som hadde dagen. det er ikke de 2 alene som gjør at laget har dagen. Har laget dagen, har de dagen og da blir laget enda bedre. Derfor var Messi klart best idag. Neste gang er det kanskje motsatt, who knows.

Lenke til kommentar

Når han har andre rundt seg med gode bevegelser etc ja. Idag var han god, og han fikk god hjelp av Eto'o blant annet. Men definitivt, teknisk sett er han bedre enn Ronaldo, med det lave tyngdepunktet. Fantastisk teknikk. Men Ronaldo har større fart, han er sterkere og er mer gjennomsbruddsfarlig. Jeg vet ærlig talt ikke hvem som er best av de 2. Det jeg vet at begge 2 er verdens beste på sine styrker. Jeg tror personlig Ronaldo har en del flere av disse enn det Messi har.

Lenke til kommentar

Jevnlig inne i boksen? Ja. Hvorfor må Messi ta frisparkene når Xavi tar dem? Messi er mye bedre til å servere ballen. Hva hjelper det om Ronaldo scorer fra alle distanser eller på alle måter om Messi scorer like mange eller flere ganger inne i boksen? Han terroriserte United forsvaret når han driblet og han er rett og slett kongen. Det er ingen tvil om hvem som egentlig er den største spilleren. Messi er magi.

Lenke til kommentar

Det er så deilig å ha rett! Ronaldo har nå 7 kamper mot spanske lag, og selv med straffe ifjor klarer han ikke å score, selv på kjempesjansen etter 2-0 idag også. Ronaldo har 18 mål i PL, 16 på hjemmebane(de to andre var 4-0 og 5-0 borte mot West Bromwich). Han har fire mål i CL! Ja, fire! Og allikevel presterer de som stemmer om CLs beste spiller å stemme fram Ronaldo. Messi har 9 mål på 12 kamper(?) i CL, og det er mot lag som er bedre enn de som er bak topp 4 i Premier League.

 

Det er så ufattelig deilig å høre på Erik Soler gråte over at Man Utd tapte, i tillegg presterer han å si at Chelsea fortjente å vinne BEGGE klampene mot Barca. Den siste matchen fortjente Chelsea å vinne, men den første var enveiskjøring hele veien sett bortifra 1 stor sjanse til Drogba. Hele studioet var mer opptatt av at Man Utd skuffet enn at Barca vant.

 

Hvorfor skulle Ronaldo ha lyst på hjelp når han uansett prøvde å gjøre alt selv idag. Vidic ble kåret til årets spiller i Premier League og har også vært det, vil også påstå at Ferdinand er bedre enn Ronaldo i år. Det jeg diskuterer er hvorvidt Ronaldo har vært best I ÅR! Det har han etter mitt syn ikke vært, det hjelper ikke å ha høyt toppnivå på dribling, skudd o.l når han ikke klarer å få det ut jevnlig. Sett bort ifra frisparkene; hvor mange mål har han på langskudd bortsett fra mot Porto? Han skyter desidert mest i verden og alikevel har han bare et bra langskudd å vise til i år, riktignok var det også et veldig bra skudd, men han gjør ikke dette jevnlig som dere skal ha det til.

 

Ronaldo har syke skills på toppnivå, dessverre har superdriblingen forsvunnet siden de første årene, skuddene hans er ikke jevnt gode nok, som f.eks Gerrard(som jeg liker mindre enn Ronaldo btw). Alle kan ha et knallskudd en gang iblant, det er bare å søke på Erik Edman på youtube så skjønner man hvorfor. Ronaldo hadde en fantastisk sesong i fjor, i år har han vært god, men ikke i nærheten av toppen.

 

Men slapp av, Premier League er fortsatt verdens klart beste liga, Serie A kan ikke måle seg, og Real og ned i Primera er for dårlig, men Barcelona er verdens beste lag og de har også verdens klart beste spiller i år!

Lenke til kommentar

Faktisk skremmende enig med deg i denne stund. Ronaldo har mistet evnen til å passere spiller etter spiller, og han syter alt for mye. Det som imponerte meg mest med Messi i dag var når han ble taklet, og han var på beina med en gang etter og var klar til å fortsette når dommeren blåste frispark, fordi han selv antagelig ikke kunne tro at Messi kom seeg opp.

Lenke til kommentar
men Barcelona er verdens beste lag og de har også verdens klart beste spiller i år!

Var vell Manchester United som vant vm for klubblag?

 

Var vel Barca som vant CL? VM for klubblag suger kuk, men det tror jeg egentlig du vet.

Jeg sa ikke noe om Barca. Jeg vet godt at de vant CL. Gratulerer. Men United er fortsatt verdens beste klubblag.

Lenke til kommentar

Jaja, man kan legge seg på barnehage nivå hvis man vil. Dere mener vel strengt tatt ikke at Hellas var Europas beste landslag inntil Spania vant ifjor?

 

Barcelona>Man Utd>Resten av verden

 

Tenker vi sier at det er greit eller hva? Zenit vant jo tross alt super-cupen og er tydeligvis bedre enn Man Utd... :tease:

Lenke til kommentar

Vi vet alle at Barcelona er Europas beste lag (og dermed også verdens beste lag), men United er verdens beste klubblag til noen andre vinner Klubb - VM akkurat som Hellas var Europas beste landslag til noen andre vant EM. Jeg regner selvsagt Barcelona som verdens beste lag pdd, men de har ikke vunnet Klubb - VM (som for øvrig er en tulleturnering da alle de beste lagene i verden hører til i Europa)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...