Gå til innhold

Hvem er best? Ronaldo eller Messi?


Ctarli

Hvem er best? Ronaldo eller Messi?  

182 stemmer

  1. 1. .

    • Ronaldo
      65
    • Messi
      110
    • Vet ikke
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uenig med Archongamer. Messi er en trollmann når det kommer til å drible, men en Ronaldo på maksnivå er mye bedre enn Messi for min egen del. Ronaldo kan score på flere måter enn Messi. Langskudd, Frispark og på hodet. Du ser sjelden Messi score på slikt vis. Ronaldo er også hurtigere enn Messi som gjør at han er en større fare i kontringsfasen av spillet. For all del, Messi er veldig god på det han gjør, men sett i et større perspektiv så er Ronaldo for meg større.

Helt enig. Ronaldo er bedre.

Lenke til kommentar

Dette er en helt tåpelig diskusjon. At folk i det hele tatt kan vurdere Ronaldo i nærheten av Messi sier sitt. Ronaldo er ikke engang Man Utds beste spiller! Hva er dette tullet med at Ronaldo er så jevnt god? Ronaldo har bare slått til nå i slutten av sesongen, mens Messi har herjet året rundt. Messi har scoret 37 mål og 17 assist på 50 kamper mens Ronaldo på den andre siden "bare" har 26 mål og 8 assist på 52 kamper. Messi er også toppscorer i Champions League med sine 8 mål, hvor Ronaldo "bare" har 4.

 

Både Vidic og Ferdinand har hatt en bedre sesong enn Ronaldo i år. Jeg har sett nesten hver eneste Man Utd kamp i år og har god oversikt. I tillegg har jeg fått med meg 20+ kamper med Barcelona. Barcelona og Man Utd er nogenlunde like gode lag, men Messi er en større stjerne på laget sitt enn Ronaldo er på sitt. Se f.eks på Dagbladets børs over Premier League; Ronaldo ligger som nummer 63 totalt noe som gjør han til den sjuende beste spilleren på United.

 

Dere trenger ikke å komme med piss som f.eks: Messi spiller i en lettere liga. Messi har 8 mål og er toppscorer i Champions League, dessuten har ikke Ronaldo scoret mot noen særlig gode lag i ligaen i år. 2 mål mot Tottenham og 2 mål mot Aston Villa(i dårlig form vel og merke). Gidder ikke ta med straffen mot Liverpool p.g.a at det er nettopp det; straffe. Han har scoret i 12 av de 33 kampene han har spilt i ligaen, det betyr at han ikke har prestert i ca. 19 kamper i en sesong omtrent halvparten.

 

Ikke bare scorer Messi mer og har fler assist, men han er også mye viktigere for laget enn Ronaldo. Om du ser videoer av Messi fra i år ser du at han skaper sjanse på sjanse ved å drible seg igjennom, for Ronaldos del er det bare målene han hjelper til med, selv om det skal sies at han er en smule bedre defensivt enn Messi. Den eneste grunnen til at Ronaldo blir vurdert i nærheten av Messi er at han spiller for Premier Leagues beste lag. Premier League blir overvurdert av Man Utd, Liverpool og Chelsea fans, for da blir det enda mer prestisje å vinne PL.

 

Uansett utfall av kampen idag bør Messi få tittelen for verdens beste spiller i år. Han har vært på et langt høyere nivå i løpet av sesongen, men Ronaldo får selvfølgelig mesteparten av oppmerksomheten siden formtoppen hans kom i slutten av sesongen hvor alle følger med.

 

Messi er langt foran Ronaldo hittil i år. Det vi egentlig bør diskutere er hvorvidt Messi i år er bedre enn Ronaldo ifjor!

Lenke til kommentar

Messi har vært bedre i år. Han har 37 mål totalt i alle turneringer i år.

 

Messi har det høyeste maksnivået, men jeg føler Ronaldo er mer komplett.

 

Men det er ingen tvil om at Messi har vært best i år, og Ronaldo var best i fjor. Ronaldo hadde forøvrig 42 mål i en langt hardere liga å spille i.

Lenke til kommentar
Messi har vært bedre i år. Han har 37 mål totalt i alle turneringer i år.

 

Messi har det høyeste maksnivået, men jeg føler Ronaldo er mer komplett.

 

Men det er ingen tvil om at Messi har vært best i år, og Ronaldo var best i fjor. Ronaldo hadde forøvrig 42 mål i en langt hardere liga å spille i.

 

31 mål i en vanskeligere liga vil jeg si. Det var ikke alle 42 målene som kom i ligaen. Ronaldo hadde dessuten færre assist. Se intervuet med Myggen på Aftenposten forresten, herlige beskrivelser.

Lenke til kommentar

Ronaldo var skadet i preseason så det ga han jo ikke det beste utgangspunktet. Og dine bastante påstander er mer tåpelige enn diskusjonen. Det er 2 knallgode spillere begge 2, begge med sine egne kvaliteter, men hvor godt ville Messi gjort det i PL? Jeg tror han ville dominert langt mindre i PL enn i La liga. Det spilles mye mer kynisk i PL enn i La liga, så det er bare helt naturlig(og skulle bare mangle) at Messi scorer flere mål enn Ronaldo. Dessuten er det flere kvalitetslag i PL. I la liga er det mye dritt lag.

Lenke til kommentar
Ronaldo var skadet i preseason så det ga han jo ikke det beste utgangspunktet. Og dine bastante påstander er mer tåpelige enn diskusjonen. Det er 2 knallgode spillere begge 2, begge med sine egne kvaliteter, men hvor godt ville Messi gjort det i PL? Jeg tror han ville dominert langt mindre i PL enn i La liga. Det spilles mye mer kynisk i PL enn i La liga, så det er bare helt naturlig(og skulle bare mangle) at Messi scorer flere mål enn Ronaldo. Dessuten er det flere kvalitetslag i PL. I la liga er det mye dritt lag.

 

Lagene Messi møter i Champions League er bedre enn Everton og nedover på tabellen. Messi er toppscorer i Champions League og dessuten har han scoret 3 mål mot Real Madrid i år og 2 mål mot Bayern Munchen. Ronaldo har f.eks fått 4 mål mot West Bromwich og 2 mål mot bunnlagene Stoke og Hull. 4 mål har det også blitt mot Aston Villa og West Ham tilsammen, men dette i kamper hvor laget de møtte var i dårlig form.

 

Her er statistikken til Ronaldo i år forresten: http://www.dagbladet.no/pls/dbprod/fotball...6&pliga=117

 

Hva som er så utrolig imponerende med den i forhold til Messi skjønner jeg ikke. Ronaldo scorer mye mot drittlag som Messi.

 

Når det er sagt har ikke mål alt å si i fotball heller. Ikke har jeg sett Ronaldo være så ufattelig god i kamper hvor han ikke scorer mål. Han var verdens beste spiller ifjor, men i år er han ikke i nærheten.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Evnen til å ikke gi seg, men reise seg opp igjen i en duell å vinne ballen for å spille videre skiller verdens beste spiller, fra verdens nest best spiller. Mens Ronaldo legger seg ned i første duell, løper, løper og løper Messi til han ikke har balansen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...