Caliber Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Heisann. Som emnetittelen hinter om er jeg altså ute etter en bæreveske av type toploader til mitt 450D med batterigrep (har nå tamron 17-50mm som normalzoom). Det lengste objektivet mitt er vel Canon 55-250 IS, så greit om det får plass påmontert og (dog ikke noe krav). Har tittet mye på Lowepro toploader AW 65/70, men har ikke noe godt inntrykk av hvor stor forskjellen mellom disse er størrelsesmessig. Kjedelig å kjøpe 65 og det viser seg å vær for liten, eller motsatt. Av bildene jeg har sett virker det som om begge modellene er ganske så store (og klumpete) i utgangspunktet, men det må de vel kanskje være for å passe et xxxD/xxD med batterigrep. Noen her på forumet som har en av de to nevnte modellene og kunne tatt noen bilder av vesken(e) båret med den medfølgende chest-harness'en? erfaringer og tips om andre produkter det er verdt å titte på er også ønskelig. På forhånd takk, Mvh, Caliber Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Har selv kjøpt Think Tank Digital Holster 40 til mitt 450D med batterigrep. I denne får jeg plass til påmontert Tamrom 17-50mm f2.8 + et mindre fastobjektiv (såvidt mitt Sigma 30mm f1.4). Eventuelt bare Sigma 50-150mm f2.8 påmontert. Er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Har selv kjøpt Think Tank Digital Holster 40 til mitt 450D med batterigrep. I denne får jeg plass til påmontert Tamrom 17-50mm f2.8 + et mindre fastobjektiv (såvidt mitt Sigma 30mm f1.4). Eventuelt bare Sigma 50-150mm f2.8 påmontert. Er veldig fornøyd. Har denne mulighet for chest-rig? Du har ikke mulighet til å ta noen bilder med den på kropp så jeg får et inntrykk av størrelsen? Høres ut som en god kandidat ja... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Her er et litt uskarpt bilde av meg iført Toploader 75AW: Ikke mitt stolteste øyeblikk... Jeg endte på denne for snart 4 år siden, for å få plass til mest mulig. Den har tjent meg svært godt på mange forskjellige turer. Den eneste ulempen er at man må ha på regntrekk - det er prisen man betaler for det grove og kraftige nylonstoffet. Jeg har to ekstra objektivvesker hengende på sidene, og også en veske for blitsen i bærereimen... litt av et spetakkel, men det funker bra. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Takk for bilder Anew, det setter jeg stor pris på! Syns du så ganske så stolt ut jeg da Hvordan syns du chest-rig'en fungerer, er den behagelig? Jeg er ikke store karen, så gode muligheter for justering er alfa og omega for meg - hvordan er dette? Da står det mellom toploader 70 AW og Think Tank Digital Holster 40. Førstnevnte har fordelen av at du kan feste objektiv-vesker på hver side, og det virker for meg som om den har mer lagringsrom (som jo går ut over størrelsen). Think Tank sitt bidrag er mer strømlinjeformet og mindre bulkete (mer kompakt), men chest-rig er ekstratilbehør og objektiv-vesker på selve bag'en sier produsenten ingenting om. Noen som vet...? Heller mot Toploader, men den ser unektelig stor ut. Ikke så lett dette her! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Jeg har bare brukt chestriggen et par ganger - stort sett går jeg med baggen på skulderen. Ulempen er at baggen kommer litt langt opp, syns jeg, og det blir litt klaustrofobisk med stor ryggsekk bak, men de gangene jeg har brukt den har det vært vesentlig mer praktisk enn ande alternativer. Den går også an å bruke som ryggsekk: Jeg har vokst langt, langt ut av baggen - jeg får bare plass til halvparten av utstyret - men på tross av det, har jeg ikke fått meg til å kjøpe noen fotosekk. Dels har jeg lært å ikke ta med alt alltid (får plass til D300, 12-24/4, 30/1.4, 50/1.8 og 105/2.5 + Sb800 og Sigma EF500 Super - da er jeg greit dekket for det meste), og dels er den så inmari grei å ha med på tur sammen med en lett sekk. Den er også godt polstret og kjempefin på reise. Endret 26. mai 2009 av Anew Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Det er jo alltid bra med alternativer, likte ryggsekk-alternativet for når man ikke er i "skyte-modus". Det optimale hadde vært å finne en butikk i oslo-området som har begge alternativene inne på lager, men det var tydeligvis lettere sagt enn gjort... Endret 26. mai 2009 av Caliber Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Har ikke FotoVideo det inne da? Tom Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 FotoVideo har desverre bare Think Tank inne, Toploaderen har ubekreftet leveringsdato. Får ta et par telefoner og høre! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 FotoVideo har desverre bare Think Tank inne, Toploaderen har ubekreftet leveringsdato. Får ta et par telefoner og høre! Det er en del Japan Photo i området; en av de bør da ha Lowepro inne. Tom Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 FotoVideo har desverre bare Think Tank inne, Toploaderen har ubekreftet leveringsdato. Får ta et par telefoner og høre! Det er en del Japan Photo i området; en av de bør da ha Lowepro inne. Tom ...men desverre ikke modellen jeg er ute etter. Skal ringe de og forhøre meg, burde være mulig å oppdrive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå