night_mare Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei Skulle starte opp pc'en min i går og da kom det en høyfrekvent lyd fra ene hdden. Skrudde av og på maskinen, lyden forsvant men nå får jeg beskjeden "disk error - hit any key to restart" i start up'en av maskinen. Maskinen finner alle 3 harddiskene i bios. Prøvde først å plugge ut IDD kabelen, og dermed ene harddisken og dvd brenneren. Endret ingenting Satt inn IDD kabelen og plugget ut ene S-ata disken. Fortsatt samme feilmelding Satt inn S-ata disken og plugget ut den andre S-ata disken. Igjen så kommer den j* meldingen. Prøvde deretter å plugge ut alle harddiskene, og gjett hva - fortsatt fikk jeg samme feilmeldingen. Eneste jeg kan forstå er at det er en feil på hovedkortet. Skal prøve å resette CMOS når jeg kommer hjem. Er det noe mer jeg kan prøve? Eller må jeg sende inn hovedkortet? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Du har jo prøvd en del allerede, så det å resette CMOS er en god fortsettelse. Det at du får samme feilmeldingen med alle diskene frakoblet, kan jo tyde på at hovedkort har fått hikke. Du burde vel ha fått feilmedling fra BIOS om "No disk found" eller noe i den dur. Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Ja, det ser ut som om det har slått seg vrangt. Har hatt en del problemer med det igrunn. Sendte det til rep en gang, men de fant ingen feil og jeg fant ut at det var psu'en som var ødelagt. Men når det kom tilbake så fungerte ikke Ethernet porten, så måtte sette inn et gammelt nettverkskort. Og i tillegg til det, så har lydkortet vært litt av og på. Noen dager kom det opp under devices og fungerte, andre dager kunne jeg ikke finne det uansett hva jeg gjorde. Så satt til slutt inn et gammelt lydkort istedenfor... Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Om ikke CMOS reset fungerer, så burde jeg vel prøve å flashe bios? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Det kan jo hjelpe, men er det feil med selve hovedkortet, vil det ikke å hjelpe å flashe BIOS. Uansett er det verdt et forsøk å flashe ja. Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 fungerte ikke med cmos reset. Går dette på reklamasjonen btw? Er et demo-kort kjøpt hos amentio. Av typen Gigabyte GA-P35-DS3P. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Er kortet nyere enn ett år, går dette på reklamasjon ja. Du har kjøpt et hovedkort som har feilet eller ble levert med feil på, så Amentio skal gi deg et samme type HK som erstatning eller et tilsvarende HK med samme pris. Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Fortsatt ikke ett år siden, så får vel satse på at jeg får ett nytt et Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå