Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Glemt pille - Cerazette

Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Jeg har lest, og jeg vet hva som gjelder for Cerazette, men jeg er fortsatt litt redd. Eller veldig redd.

På lørdag tok jeg pillen helt vanlig, i tolvtiden. Vi hadde sex på kvelden, og natten. På søndag morgen hadde vi også sex. Men på søndag kveld greide jeg å glemme pillen. Jeg tok den igjen i 11-tiden på morgenen (mandag).

Det er liksom innenfor de 36 timene, men bare akkurat. Ville dere tatt en angrepille?

Lurer på om jeg skal gjøre det. Men vil liksom ikke gjøre det, bare for å gjøre det.

Merk dere at det er Cerazette, altså en minipille. Ikke vanlig kombinasjons p-pille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er innen de 36 timene ville jeg følt meg trygg. Men du sier du tok pillen i tolvtiden på lørdag? Da vil det si på kvelden? For hvis du tok den i tolvtiden på lørdags formiddag og så neste klokka 11 på mandag har det jo gått nesten 48 timer, og da er du ikke trygg. Tok du den i 12-tiden natt til søndag er du derimot fortsatt trygg.

Ikke ta angrepille uten at det faktisk er behov, det klusser til mye, og plutselig kan hele systemet ditt være ute å kjøre (hvis du f.eks kaster opp og pilla dermed er usikker igjen).

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Så lenge det er innen de 36 timene ville jeg følt meg trygg. Men du sier du tok pillen i tolvtiden på lørdag? Da vil det si på kvelden? For hvis du tok den i tolvtiden på lørdags formiddag og så neste klokka 11 på mandag har det jo gått nesten 48 timer, og da er du ikke trygg. Tok du den i 12-tiden natt til søndag er du derimot fortsatt trygg.

Ikke ta angrepille uten at det faktisk er behov, det klusser til mye, og plutselig kan hele systemet ditt være ute å kjøre (hvis du f.eks kaster opp og pilla dermed er usikker igjen).

Tok den på kvelden, ja.

Ville du regnet deg som helt trygg?

Vil bare være HELT sikker på at jeg er trygg, hvis du forstår?

Men er det du beskriver jeg ikke ønsker. Å "klusse til" uten at det faktisk er behov for en pille. Samtidig vil jeg heller klusse det til nå enn plutselig måtte stå ovenfor et mye større valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...