Dumbo Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Hallo.. Nå skal vi snart velge hvilke fag vi skal ha neste år og jeg lurer littpå ITB (VK1). Er det noen som har erfaringer med dette studieretningsfaget? Krever det noe spesielt. Må man kunne mye fra før eller hvordan er det? Håper på svar! Dumbo Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg har tatt de fleste IT kursene på VGS. Alt er barnemat. Jeg spilte tetrinet og andre spill de fleste timene. Ikke noe problem. Hmm... hva var det jeg lærte... jo Litt Visual Basic. Den boka kan man bli ferdig med på 1-3 dager hvis man har litt kunnskap fra før av, eller er rask på tastaturet. Vi hadde noe spessielt også, en simuleringsdel, gørr kjedelig, ikke nyttig, men peace of cake. Hadde en rar lærer, han kalte det jeg lagde spagetthi med kjøttboller og at de fargeblinde ville ha hatt problemer med det jeg lager. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Det du kjem til å oppleva på VGS, er at dersom du har god peiling, som dei kallar det, så kjem du til å sjå kor lite ein lærar kan. Det er ofte svært udyktige lærarar i slike fag, dei kan stort sett berre det som er pensum (som oftast Visual Basic). Om ein har erfaring frå andre språk, vil du nok merke at lærarar ikkje veit noko om det. Merk at eg sjølv ikkje har ITB, men trur eg har godt nok grunnlag til å uttale meg likevel. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hei! Har ikkje godt på den linja du hendviser til.Men,eg har godt på ei kontor/datalinje (2år på skule 2år i bedrift=fagbrev (om ein består)) Og eg synest ikkje den datakunnskapen ein lærte der var så vanskelig. Eg følte at eg kunne meir enn læraren. Og vart fort ferdig med teori bøkene.. Læraren blei lettare irritert når eg begynte å rette på det han lærte vekk. Fekk også beskjed om å ikkje å skrive så mykje og detaljert på prøver(eg klagde på at vi fekk for litaa tid på ei prøve,det var ei nettverksoppgåve og ei anna oppgåve).Da eg vart bedt å forklare kva nettverk var/er så hadde eg lyst til det.I steden for å svare overfladisk på enmnet. Tilslutt gjekk det så langt at læraren sa at vist du ikkje slutter å kommentere,så finner eg fram teip og teiper munnen din..(det skjedde etter at eg forklarte at noko han sa anngåande nettverk var feil..) Eg føler eg ikkje har lært noko nytt angåande data sidan ungdomskulen...Blir mest som repetisjon for dei som ikkje har fått med seg det mest grunnleggande på vgs. Lenke til kommentar
lax Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Har selv gått ITB1 (går ITB2 nå) og er veldig glad jeg valgte det. Ikke fordi man lærer så mye der kanskje, men det er i alle fall litt anderledes enn de vanlige fagene.. Vi programmerte stort sett i VB + at vi holdt på med NSD-stat (statistikk) og PowerSim (simulering) ITB2 er helt forkjellig fra ITB1, det dreier seg nesten kun om drift av nettverk + hardware. Men her er det mye teori.. Selv om man kan mye fra før.. Men fyr løs, ITB er jo for all del morsomt og det er ikke så veldig vanskelig å få en femmer Lenke til kommentar
allyse Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Har du logget deg inn på HWN's sider, og til og med ut på forumet klarer du ITB uten noen problemer, og kan satse på en 5'er eller 6'er... Mvh Allyse Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Takker for svar.. Tror jeg velger ITB fordi det er det som er mest interesant. Takk igjen Dumbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå