Gå til innhold

Lenovo lanserer S12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Simen1: Vi tenker likt. Men for min del kan glossy funke, jeg er så kresen på akkurat det. Oppløsninga og at det er LED er viktigst.

 

1GB ram skulle vært basis, med mulighet for inntil 9 GB ved å sette inn en ekstra brikke.

 

Tenk over det; eneste grunnen til at ALLE disse leveres med maks 1 GB RAM er fordi Microsoft har satt det idiotiske kravet til XP-lisensieringen sin.

 

Hvis de leveres med Linux kan de som allerede har Windows bruke disse, eller kjøpe den OEM-versjonen de vil. Det er heller ingen grense på RAM da.

 

Synd at de fleste konsumentene ikke vet sitt eget beste...

Lenke til kommentar
Den har eksistert lenge i tokjerners variant, N330. Samt at du har en bedre singlekjerne med oppgradert FSB, N280.

 

N330 har vært tilgjengelig lenge men veldig få bruker den.

 

Du får den på Mini-ITX kort.

 

Det er ikke noe hokus pokus og bytte både RAM og HD i S10.

Ser ikke bort ifra at det er like enkelt (kan vel nesten ikke bli enklere) å bytte på denne, da den er større.

 

Er det enkelt? Kan man ha mye RAM i denne tror du?

Lenke til kommentar
PS. Du har sikkert 6-cellers batteri allerede og da er det vel mer naturlig å sammenligne med 6 celler-utgaven av S12 også. Den har 6 timer batteritid. Altså 9,5t på din vs 6t på denne.

Jeg har standardbatteri som fulgte med maskinen da jeg ga 3500 for den, nemlig 6 celler (helt korrekt). Standardbatteri på Lenovoen til 3500, er 3 celler (3 timer).

 

Jeg er fornøyd med å få mindre skjerm og mindre oppløsning til samme pris som denne nye ville ligge på, når jeg får såpass mye bedre batteritid på standardbatteriet, det er poenget mitt.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
PS. Du har sikkert 6-cellers batteri allerede og da er det vel mer naturlig å sammenligne med 6 celler-utgaven av S12 også. Den har 6 timer batteritid. Altså 9,5t på din vs 6t på denne.

Jeg har standardbatteri som fulgte med maskinen da jeg ga 3500 for den, nemlig 6 celler (helt korrekt). Standardbatteri på Lenovoen til 3500, er 3 celler (3 timer).

 

Jeg er fornøyd med å få mindre skjerm og mindre oppløsning til samme pris som denne nye ville ligge på, når jeg får såpass mye bedre batteritid på standardbatteriet, det er poenget mitt.

Grafikkortet, nVidia Ion, er jo en annen verden i forhold til det du har.

 

Så det bør du absolutt ta med.

 

Og hva med porter, og expresscard port?

Lenke til kommentar
OnTopic:

Er 1GB minnet loddet fast eller er det 2 minneslotter i denne og at man kan bytte ut 1GB som sitter der?

 

Snakker ikke av kunnskap, men tipper det er to 512 brikker den blir levert med. Så forhåpentligvis går det an å bytte disse med 2x2GB! :D Ingen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

Jeg har testet 3 forskjellige mini-pc'er det siste året:

 

EEE 701, EEE 900 og Acer D250. Alle hadde kun 1 minneslott for vanlig 200-pinners SODIMM.

 

Så ved oppgradering må man hive ut den originale brikken og sette inn en ny på 2GB, det har ikke vært noe problem på disse. Windows XP har ikke vært begrenset til å bruke bare 1GB.

 

Jeg vil derfor påstå at S12 også vil ha samme muligheten for oppgradering av ram til minst 2GB når det gjelder intel-versjonen.

 

Nvidia-versjonen kan muligens ha mulighet for en 4GB brikke dersom Lenovo ikke har lagt inn noen spesielle sperrer.

 

Edit:

 

Ellers synes jeg Lenovo U350 som er 100 gram tyngre enn S12 og med kraftigere CPU, litt større skjerm, 2GB ram og større HD ser veldig interessant ut:

 

http://www.idg.no/pcworld/article134035.ece

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Denne "netbooken" leverer eigentleg alt eg trenger. Får i beste fall håpe på at den er OSX kompatibel. No hadde eg igrunn tenkt å bestille meg S10 i løpet av ei veke eller 2, men må vel bli satt på vent den då.

 

"Den første utgåven ser ut til å kome med INTEL brikkesett" ? Taper ein mykje på å ikkje vente på ION?

Lenke til kommentar
Denne "netbooken" leverer eigentleg alt eg trenger. Får i beste fall håpe på at den er OSX kompatibel. No hadde eg igrunn tenkt å bestille meg S10 i løpet av ei veke eller 2, men må vel bli satt på vent den då.

 

"Den første utgåven ser ut til å kome med INTEL brikkesett" ? Taper ein mykje på å ikkje vente på ION?

 

Det kommer ann på hva du skal bruke den til. Alt av spill og video vil gå bedre på ION. ION har også HDMI-utgang istedenfor VGA.

 

Men om du bare skal surfe på nettet, skrive osv vil du nok ikke savne ION.

 

Fordelen med intel-versjonen er litt lengre batteritid pga. svakere GPU samt at den har 34mm Express Card slot. ION har ikke mulighet for Express Card.

Lenke til kommentar

jobra:

 

Fra artikkelen om Lenovo U350

Intel Pentium SU2700 prosessor på 1,3 gigahertz som er CULV (Consumer Ultra-Low Voltage)-basert
Hvordan yter denne ift. Atom N270? Og hva slags grafikkløsning er det i U350? Man kan jo risikere å få en dårligere totalløsning med den. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
jobra:

 

Fra artikkelen om Lenovo U350

Intel Pentium SU2700 prosessor på 1,3 gigahertz som er CULV (Consumer Ultra-Low Voltage)-basert
Hvordan yter denne ift. Atom N270? Og hva slags grafikkløsning er det i U350? Man kan jo risikere å få en dårligere totalløsning med den.

 

U350 har GMA4500 fra intel som sikkert er dårligere enn ION i S12. Når det gjelder CPU'en i U350 vet jeg rett og slett ikke siden den er så ny, men vil anta at den er endel raskere enn N270 siden U350 leveres med Windows Vista.

 

Men for meg som skal bruke den til tekst og internett er 3D-akselerasjonen ikke så viktig. Raskere CPU, godt lesbar skjerm og godt tastatur er viktigere for meg enn skjermkort.

 

For de som skal se film eller spille vil jeg tippe at S12 med ION gir en raskere totalløsning.

 

Jeg må ha ny bærbar i midten av august til studier, så det blir spennende å se hvilke modeller som er tilgjengelig i Norge da.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
Jeg har testet 3 forskjellige mini-pc'er det siste året: EEE 701, EEE 900 og Acer D250. Alle hadde kun 1 minneslott for vanlig 200-pinners SODIMM.

 

<..>

 

Nvidia-versjonen kan muligens ha mulighet for en 4GB brikke dersom Lenovo ikke har lagt inn noen spesielle sperrer.

Alle de du nevner har et Intel brikkesett med kun 1 minnekanal og en kunstig begrensning på 2GB på denne minnekanalen. Ion har 2 minnekanaler og er mest sannsynlig utstyrt med 2 minneporter. Disse tar trolig 2 GB-moduler hvis ikke Lenovo har lagt inn egne kunstige begrensninger. Kaaanskje også 4GB-moduler, men det er jo null vits med en påloddet prosessor som ikke støtter 64bit.

Lenke til kommentar
Det kommer ann på hva du skal bruke den til. Alt av spill og video vil gå bedre på ION. ION har også HDMI-utgang istedenfor VGA.

 

Men om du bare skal surfe på nettet, skrive osv vil du nok ikke savne ION.

 

Fordelen med intel-versjonen er litt lengre batteritid pga. svakere GPU samt at den har 34mm Express Card slot. ION har ikke mulighet for Express Card.

Vel, eg har ein ganske ny shuttle som tek seg av speling/video og kva ein måtte ynskje. Sjølvsagt vil det kunne vere kjekt å fyre opp ein liten divx-film på bærbaren i ny og nè, noko denne lenovoen sikkert ikkje vil ha problem med. Men den skal i hovudsak brukes til skriving/smått programmering og surfing, samt reisekompanjong. Vil ION dra meir straum enn intel sitt brikkesett? Vil ION bli noko dyrare enn intel brikksett? Dette blir nok synsing for alle pengar, men litt kjipt å kjøpe med intel om ION er betre samt like dyrt (om dette er tilfelle).

Lenke til kommentar
Jeg har en 2GB SO-DIMM DDR2 liggende å slenge i en skuffe så det hadde jo vært perfekt med 3GB i en S12 med Win7 32-bit.

 

Prisen på DD2 SO-DIMM er jo latterlig lav Jeg må oppgradere min bærbare til 4GB snart, 1GB på 64-bit w7 blir litt lite :) Har bare ikke fått ut fingeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...