Mikael89 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hei! Jeg skal ha dimmetester om ca 4 uker, og må derfor forbedre et par saker. Lurer derfor på hvordan jeg skal trene på best mulig måte for å få mest mulig framgang. Øvelsene er: - Pushups (beste krav = 45, klarer dette) - Hangups (beste krav = 14, klarer 8) - Situps (beste krav = 70 tror jeg, klarer ca 45. Denne øvelsen går på hofteleddsbøyerne, ikke så mye på mage) - 3000 m (husker ikke beste krav, men løper på litt over 12 min, vil greie under 12 min) Sliter mest på hangups og situps, vil det være lurt å ta hangups hver dag for å få inn teknikken og få opp antallet, eller legge vekt på å få nok restitusjon mellom hver trening? Hva er den beste måten å trene seg til å løpe 3000 m raskere, intervaller? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Den beste løsningen er vel å trene deg selv til du klarer det. Øv på pullups helt til du klarer 14. Pullups er en biceps-øvelse så du kan evt. trene med vekter. Bicupscurl er en fin øvelse å trene biceps på hvis du har en stang. Endret 26. mai 2009 av Phase Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 LOL phase, ville nok ikke trent biceps-curl for å kunne klare mange pullups Pullups er også en rygg øvelse, så da er det bedre å trene nedtrekk(bredt og smalt) og chins, istedet for biceps-curl som er en isolasjons øvelse. Har hørt mange gode erfaringer med dette pullups programmet: http://www.treningsforum.no/forum/index.ph...9;topicseen#new Lykke til! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 For 3km er det intervall som gjelder, ja. 4x4 f. eks. Lenke til kommentar
kokoslass Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Jeg har vært idrettsassistent på haakonsvern og har vært med på å overvåke dimmetestene. Ofte løp jeg selv som hare:) 3000M test: Løp 3000m så hardt du klarer. Løp gjerne 4*4 intervaller også. Gjerne ha en hare som skal løpe på under 12 min. Det hjelper utrolig mye å kunne ha en å følge i ryggen på. Sit-ups: Er det bare å ta så mange du klarer i 3 serier. Hang-ups: Start med å ta så mange du klarer. Gjerne ha en til å hjelpe deg når det blir tyngre. Hvis du er alene så er det lurt å prøve å hoppe opp slik at haken din er over stangen og bare holde deg og gå forsiktig ned. Det funker veldig bra når du ikke klarer å dra deg selv opp lenger. Tips: Ta hang-ups først av styrketestene. Det er denne som krever mest. Krav 3000M Kar:6 under 11min Kar:5 under 12min Kar:4 under 13min Kar:3 under 14min Kar:2 under 15min Kar:1 under 16min Endret 26. mai 2009 av kokoslass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå