Gå til innhold

Hva trengs for å kjøre WoW på maks?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

World of warcraft classic krevde ikke så veldig mye av pcen, men etter den tid har det skjedd noe med kodinga som gjør at wow stadig trenger mer av pcen, merker dog at det faktsik krever mest av Cpu'en, prøvde WOW Wotlk på en E8500 på standard klokk på 3ghz, og da hadde jeg en grei fps, så bytta jeg til en Q9300 med standard klokk på 2,5 ghz og merket at laggen økte kraftig, så jeg bestemte meg for og klokke den litt og det hjalp en del.

 

Men har nesten aldri hatt mer enn 60fps i wow på max instillinger med 1680x1050 oppløsning på et ATI HD 4870.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar
World of warcraft classic krevde ikke så veldig mye av pcen, men etter den tid har det skjedd noe med kodinga som gjør at wow stadig trenger mer av pcen, merker dog at det faktsik krever mest av Cpu'en, prøvde WOW Wotlk på en E8500 på standard klokk på 3ghz, og da hadde jeg en grei fps, så bytta jeg til en Q9300 med standard klokk på 2,5 ghz og merket at laggen økte kraftig, så jeg bestemte meg for og klokke den litt og det hjalp en del.

 

Men har nesten aldri hatt mer enn 60fps i wow på max instillinger med 1680x1050 oppløsning på et ATI HD 4870.

 

Er enig i at det faktisk drar en del ut av CPU, min i7 på stock slet faktisk med å holde det over 24 fps, mens når den ble klokka, økte FPS'en i lag med Ghz'en.

Vil egentlig ikke tro at det er skjermkortet ditt heller som har hodlt det tilbake, mitt 4870x2 klarte å holde 70fps (ikke så veldig befolket området) alt på maks (med macro for lengre clip distance osv) i 3 wow applikasjoner samtidig, men begynte å dale nedover med den 4.

 

Så CPU over 3ghz er et stort pluss for wow.

Lenke til kommentar

ok, takker for svar! skulle til å spørre om CPU hadde noe å si nemlig :)

 

har brukt en dell m1330 til wow, men den begynner å slite noe veldig for tiden, og raiding kan jeg bare glemme.

 

Den gamle enkjerners 2,53ghz med gefore 6600 GT klarte seg mye bedre, men en tokjerners 3.0 ghz er kanskje bra å satse på? firekjerners er kanskje ikke vits?

Lenke til kommentar

Nei, WoW viser ingen forskjell om du har SLi, CrossFire eller noen annen løsning.

Eneste gangen du kan få se forskjell er når Lucid Hydra chipen kommer, antakelig en gang til neste år vil jeg anta.

Inntil da forblir WoW en sucker til singel GPU og dårlig skalering på flere CPU kjerner.

Men men, spillet er ikke så veldig avansert med tanke på systemkrav da bare du ikke har en budsjett GPU som er hundgammel (LES: ATi Radeon X200)

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...