Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva bruker denne ca på milen, og hva syns dere om den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha din første bil, og er 18 år, forundrer det meg ikke om du får pressa denne opp i 1,1 på mila :p ... men den går nok ned i 0,6-0,7...

Det har egentlig ikke så mye med motoren å gjøre. Men heller med hvordan du kjører og bruker gassen. Men det er jo en gang sånn at har du stor motor, og er 18, så bruker du gassen mye.. snakker av erfaring. Er 18 selv, og begynte med 0,9 liter på en VW Golf 1,6 liter, men er nede i 0,6 l/m nå..

Lenke til kommentar

Om du ikke kjører mer enn 15k spiller det liten rolle om den bruker 0,75 eller 0,9l per mil. Utgjør 2-3tusen på et år kanskje med en liter pris på 10kr/l. Folk har blitt så jævelig opptatt å skaffe bilen som bruker aller minst pr mil(greit nok) så de kan spare noe få kroner der. Men til gjengjeld så betaler de doble verkstedutgifter istedet som utgjør MYE mer...

Lenke til kommentar

Vil tro 1,1L/mil med 18-års kjøring. Hadde selv en Ford Fiesta og den brukte 0,8L på mila (flat pedal over alt).

Edit: Enig med Castman. Spesielt artig når dieselpumpa til folk ryker, 20 000kr :)

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Vil tro 1,1L/mil med 18-års kjøring. Hadde selv en Ford Fiesta og den brukte 0,8L på mila (flat pedal over alt).

Edit: Enig med Castman. Spesielt artig når dieselpumpa til folk ryker, 20 000kr :)

Ja, for store verkstedutgifter kan selvfølgelig ikke skje med biler som bruker 0,1-0,3 L mer på mila...

Lenke til kommentar

Ja, for store verkstedutgifter kan selvfølgelig ikke skje med biler som bruker 0,1-0,3 L mer på mila...

Joda;) Det som jeg prøvde å få frem her er at folk ser jeg blinde på hvor mye bilen bruker på mila og nedprioriterer bilens kvalitet/tilstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...