Fjonisen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hei! Har lekt med tanken å skaffe meg min første bil nå etter hvert, prisklasse < 70.000. Har lyst på noe sportslig, gjerne noe jeg kan ta med på bane en gang i blant og ha det litt gøy med. Altså: kjøreegenskaper er viktig. Men: problemet er at jeg har laaaaange bein! Er 2 meter høy. Har prøvesittet en MX-5, og det gikk ikke i det hele tatt. Så: finnes det noen kandidater der ute? Altså: sportslig m/stor benplass < 70000? Helst bakhjulstrekk og rimelig forsikring, men jeg tror ikke jeg kan være for kresen..! Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) nå er MX-5 en LITEN bil, du vil nok få plass i det meste. jeg ser det er en annen her på forumet som vurderer Toyota MR2, kanskje det hadde vært noe? Endret 25. mai 2009 av toro2 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Du trenger ingen "stoooooor" benplass, det er bare noe du tror. Selv er jeg 196cm høy og jeg har blant annet kjørt rundt i en Seat Ibiza i 1,5 år. Tviler på at de ekstra 4 cm. har så innmari mye å si. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 nå er MX-5 en LITEN bil, du vil nok få plass i det meste. jeg ser det er en annen her på forumet som vurderer Toyota MR2, kanskje det hadde vært noe? Er den større enn MX-5en? De ser ganske like ut. Jeg kan slenge inn et lite spørsmål i den tråden. Kanskje det er noen som har prøvd begge to! Problemet mitt er at jeg beina mine er sykt lange i forhold til resten. Følger ikke akkurat det gylne snitt, for å si det sånn. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 nå er MX-5 en LITEN bil, du vil nok få plass i det meste. jeg ser det er en annen her på forumet som vurderer Toyota MR2, kanskje det hadde vært noe? Nå er jo også MR2 en liten bil, så jeg tror ikke man vil ha noe bedre plass i den. Jeg har sitti i både nyeste MX-5 (pre-facelift) og MR2 MK2, og jeg kan ikke si jeg syns MR2 har noe bedre plass. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) *leste emnetittel for dårlig* Endret 27. mai 2009 av Magnalf Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Omega 3000 Hadde håpet å finne noe mindre enn det. (med tanke på motorstørrelse/bensinforbruk/forsikring) Focus var ikke dumt! Men 99,9% av alle på finn.no er stasjonsvogner. Men jeg skal følge med og se om det dukker opp noen bra deals på coupévarianten. Takk for tipset! Hva med noe BMW 3-aktig? Finnes ikke de i litt sportslige utgaver? Lenke til kommentar
Penny Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hadde håpet å finne noe mindre enn det. (med tanke på motorstørrelse/bensinforbruk/forsikring) ... Hva med noe BMW 3-aktig? Finnes ikke de i litt sportslige utgaver? 325i, evt. 320i, men har hørt visse rykter om at ung gutt + rask bmw = forsikringspris på størrelse med et telefonnummer. Hvis du har tenkt å faktisk bruke motorkraften i en 325 tror jeg ikke du bør ha forhåpninger om lavt forbruk, men det er selvfølgelig bedre enn på en eller annen 300-hesters slede. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 BMW 3-serie i den prisklassen blir gjerne BMW E36. Gjør deg selv en tjeneste, ikke kjøp en E36. http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 BMW 3-serie i den prisklassen blir gjerne BMW E36. Gjør deg selv en tjeneste, ikke kjøp en E36. http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx Au!! Uffda... takk for tipset. :!: Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 BMW 3-serie i den prisklassen blir gjerne BMW E36. Gjør deg selv en tjeneste, ikke kjøp en E36. http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx sikker på at dette ikke er vanlig for biler fra tidlig 90-tall? selv har jeg fått sansen for nyere biler, men en 325 er konge. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Mulig det, men når du finner Ford Focus med fire stjerner i NCAP innenfor hans prisgrense så burde man tenke på sikkerheten, er min mening iallfall. http://www.euroncap.com/tests/ford_focus_1999/34.aspx Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 det MÅ være coupe? 5-dørs Focus er ikke akkurat noen stasjonsvogn. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Egentlig har de fleste 3-dørs biler ganske god benplass forran, hvertfall sett i forhold til 4/5 dørs utgavene. Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) En e36 325 hadde ikke vært helt på bærtur i følge dine behov nei. Finner du et godt eksemplar vil du nok bli veldig fornøyd vil jeg tro. Veldig god å kjøre, 50/50 vektfordeling og en svært god rekkesekser på 192hk. Vær obs, du vil mest sansynlig bare komme til å kjøpe BMW i fremtiden Autofil testet e36 325i: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/12464 Kjører e36 328 selv og styringen og understell er fremdeles veldig tight og presist Den der kollisjonstesten er jo lite gyldi før man sammenligner med andre bil modeller fra samme årstall. Tror neppe en mr2/mx5 osv er noe mer trafikksikker. Endret 1. juni 2009 av LianLidude Lenke til kommentar
Penny Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Den der kollisjonstesten er jo lite gyldi før man sammenligner med andre bil modeller fra samme årstall. Tja, den er dårligere enn jevnaldrende A4 og C-klasse, og hvis man er litt fleksibel på hva man sammenligner med, verre enn Mondeo og Golf. Ser man på folksams statistikk fra virkelige ulykker er konklusjonen klar, E36 er virkelig lite trygg. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hvis 3-serien har for lite plass er jo 5-serien et naturlig valg. Hakket mer trafikksikker er den jo og Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Hvis 3-serien har for lite plass er jo 5-serien et naturlig valg. Hakket mer trafikksikker er den jo og Foreslår du virkelig en 5-serie til en kar som ser på mr2 og mx5? Endret 1. juni 2009 av rublings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå