elwapo Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hei jeg har litt problemer med å få maskinen min (laptopen) på internett. Jeg har brebånd fra Canal digital og kobler den til via en switch på 8 porter.. den har vært på nettet før her i leiligheten sammen med min stasjonære, men nå er det bare min stajonære som får ip.. og den andre pcen min får ikke noe.. jeg forstår ikke helt dette.. jeg har forsøkt det jeg kan.. ved å sette statisk ip også sette den tilbake til automatisk, men neida.. og har også forsøt og slette hele TCP/IP protokollen, men dette gikk ikke, men jeg slettet hele nettkortet også la det il på nytt med drivere osv.., men den vil ikke på nett:( Kan det være at ruteren på mistenkeligvis har sprerret den på mac adresse ? Hvordan kan jeg isåfall få byttet denne? det vet jeg ikke .. Jeg la med noen skjermbilder her.. i håp om at noen her kan se om jeg har noen feil instillinger eller noe tips til hva jeg kan forsøke på så hadde jeg blitt veeeldig gla. bildene sier kanskje mer enn det at jeg skal forklare hva slags meldinger jeg får.. fordi jeg får bare "limited or no conectivity" på min lan forbindelse... Takk for eventuelle gode svar.. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Høres ut som det er heng på ARP. (Sentralen helger igjen på en MAC adresse som spoofer om og om igjen). Canal Digital pleier å dele ut opp til 5 IP adresser. Jeg ville nok ringt support å få feilmeldt det. Lenke til kommentar
elwapo Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Høres ut som det er heng på ARP. (Sentralen helger igjen på en MAC adresse som spoofer om og om igjen).Canal Digital pleier å dele ut opp til 5 IP adresser. Jeg ville nok ringt support å få feilmeldt det. Takk for svar.., men hva vil det si at sentralen henger igjen og spoofer på en MAC adresse ? Betyr det at den mac adressen jeg har på min bærbare maskin henger igjen ? Eller hva er det den tror osv ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Prøv å slå av modem i ett minutt. Hjelper ikke det, så kan du resette modemet. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Høres ut som det er heng på ARP. (Sentralen helger igjen på en MAC adresse som spoofer om og om igjen).Canal Digital pleier å dele ut opp til 5 IP adresser. Jeg ville nok ringt support å få feilmeldt det. Takk for svar.., men hva vil det si at sentralen henger igjen og spoofer på en MAC adresse ? Betyr det at den mac adressen jeg har på min bærbare maskin henger igjen ? Eller hva er det den tror osv ? Betyr at MAC adressen på siste maskin som har vært på nett henger igjen fra config fra leverandøren sin side. Hvis det er ARP som henger kan du resette modemet til du dør uten at det hjelper så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå