Gå til innhold

Pc til skole-/hjemmebruk

Anbefalte innlegg

Hei,

Har sett gjennom en del tidligere poster her, og ser at dere er flinke til å svare,

så derfor har jeg bestemt meg for å søke hjelp hos dere som vet opp-ned på pc'er ;)

Jeg er først og fremst ute etter en billig, bærbar pc. Ettersom at jeg går skole, har jeg desverre ikke bedre økonomi enn at jeg kan betale maks 5000.

PC'en vil hovedsaklig bli brukt til skolearbeid, helt vanlige programmer som power-point, word osv.

Det er også viktig at det er god lagringskapasitet på den, da jeg kommer til å lagre mye på den, både dokumenter, bilder og musikk(dermed bør den også ha ok lyd)

Ellers kommer jeg ikke til å spille noe på den(ikke annet enn nett-spill), heller ikke laste ned svære programmer, mulig jeg drister meg til å laste ned et program for å laste ned musikk :!:

Selv om det skal være en skole-PC er ikke vekt eller batterikapasitet så altfor viktig. Får låne PC på skolen, så den kommer til å være hjemme-PC.

Som dere sikker skjønner, har jeg ikke peiling på data, så jeg håper virkelig at dere kan hjelpe meg !

Endret av asxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva kan jeg si? IBM Thinkpad R61i

Jeg har med 60gb harddisk eller noe, men finnes sikkert større. De pcene tåler en trøkk og har fantastisk batteri, lyden er helt vanlig. Ikke 7.1, men heller ikke mono..

Den perfekte skolepc.

Takk for forslag :)

Jeg prøvde en lignende pc en gang, men kom desverre ikke i det hele tatt overens med den :!:

Lenke til kommentar

Størrelsen spiller vel egentlig ikke noen rolle, bare det ikke er mini-pc ;)

Men den virka vel grei den. Har jo virkelig ikke noen som helst peiling på noe av det som står der, så hva tror du jeg kan forvente meg av den PC'en?

Hvordan er det å handle hos komplett.no? Har ikke brukt de før, og vil helst unngå å havne i noen "slåsskamp" med nettbutikken ;)

Lenke til kommentar

Den som "jornboss" la ut er ganske god, og om du finner ut at du trenger mer langringsplass, så kan du jo bare kjøpe en ekstern harddisk i tillegg, eventuelt senere.

Om du bare skal spille nettspill @ til dømes 123spill.no, så skal trenger du ikke ut med 5 tusen en gang. finnes bærbare til under 4 tusen som fungerer til det.

Hadde selv en Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5505 før, brukte den som skolepc. Fungerte toppers den :)

Edit:

Sist jeg så Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5505 til salg lå den på 3,5tusen.

Endret av Cillin
Lenke til kommentar
Den som "jornboss" la ut er ganske god, og om du finner ut at du trenger mer langringsplass, så kan du jo bare kjøpe en ekstern harddisk i tillegg, eventuelt senere.

Om du bare skal spille nettspill @ til dømes 123spill.no, så skal trenger du ikke ut med 5 tusen en gang. finnes bærbare til under 4 tusen som fungerer til det.

Hadde selv en Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5505 før, brukte den som skolepc. Fungerte toppers den :)

Edit:

Jeg finner den bare til over 5000...

Lenke til kommentar

Edit:

Jeg finner den bare til over 5000...

Da har den mest sansynlig gått ut av salg. Er to år siden jeg kjøpte min for 4 tusen :]

Men det ligger mye å velge i, feks denne.

Lenke til kommentar
Her er enda en i 5-tusen klassen:

Her.

og her er et review av den.

Den virker ganske god, men til ditt forbruk (etter det jeg har forstått), så hadde det sikkert holdt med en til ca 4tusen.

Spørst hva du kommer til å gjøre i fremtiden, du skal jo ha bærbaren en stund :)

Kommer nok ikke til å trenge en "mer avansert" PC med det første i alle fall, går studiespesialiserende på videregående for tiden, og kommer nok til å fortsette på høyskole e.l. hvor jeg mest sannsynlig bare vil få bruk for helt vanlige skriveprogram. Ut i fra det vil jeg tro at den til 4000 er like grei?

Endret av asxx
Lenke til kommentar
Her er enda en i 5-tusen klassen:

Her.

og her er et review av den.

Den virker ganske god, men til ditt forbruk (etter det jeg har forstått), så hadde det sikkert holdt med en til ca 4tusen.

Spørst hva du kommer til å gjøre i fremtiden, du skal jo ha bærbaren en stund :)

Kommer nok ikke til å trenge en "mer avansert" PC med det første i alle fall, går studiespesialiserende på videregående for tiden, og kommer nok til å fortsette på høyskole e.l. hvor jeg mest sannsynlig bare vil få bruk for helt vanlige skriveprogram. Ut i fra det vil jeg tro at den til 4000 er like grei?

Ja, tror det. Sånne billig-laptoper passer bra til skole og nettsurfing.

Lenke til kommentar

Denne kunne også vært noe å satse på, den har vært brukt som utstillingspc. Prosessoren i denne er mye bedre enn i den til 4tusen. Skader ikke å ta en tlf til Mamoz.no, og spørre om alt følger med, og om at det er synelig at det har vert utstillingspc. Har selv kjøpt demovarer/utstillingsvarer, uten noe problem.

Edit:

Dette er samme pc som jeg hadde, bare med en bedre prosessor.

Endret av Cillin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...