Gå til innhold

Optisk kabel fra Logitech z-5500 til PC

Anbefalte innlegg

Hei, er på utsjikk etter en billig optisk kabel fra Pc anlegget til pcen

det sitter et x-fi xtreme gamer lydkort i pcen som jeg mener støtter optisk kabel, er bare usikker på om den er samme "mm" som kabelen jeg har sett på. og om det virkelig gir noe bedre effekt, grunnen til at jeg ønsker og kjøpe den er at anlegget spiller ikke 5.1 på musikk på pcen heller ikke film/spill. men den fungerer på alle 5 når jeg kobler den via playstation 3 og ser film/spiller osv.

Så spørsmålet er om det går og koble den til pcen? jeg mener og ha lest det. og er størelsen universal på disse kablene som er ment for pc? vil det hjelpe tror dere?

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=82950789 det er kabelen jeg har tenkt på, trenger jeg en 3.5 mm jack for og få den til og passe i lydkortet? Alltså X-fi xtreme gamer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er hovedsakelig bare to forskjellige 'plugger' når det gjelder optisk til forbukerelektronikk: Toslnk og mini-toslink som passer i 3,5mm jack.

410DdsDH66L.jpg

Er det dette kortet du har ? I så fall kan du bruke den kabelen du linker til.

Hvis du skal få surround fra en stereokilde (når du spiller musikk på pcen), må du stille anlegget på 'Dolby pro logic II'.

Lenke til kommentar

ok, har du anlegget selv? men ja skal kjøpe den kabelen på claas, men jeg leser bare rundt og ser at folk mener det ikke hjelper og bruke digital på musikk, kun film.. de mener det er bedre med analogen, men jeg får jo ikke fler en 4 høytalere til og virke på analogen, så derfor jeg tenkte og prøve denne kabelen og se om den gir effekt også på pcen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...