KvaIen Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar pc. Den må ha bluetooth og være stillegående, siden jeg skal bruke den på UiO. Liker Dell veldig godt! Noen anbefaling? Bør ikke koste noe særlig mye over 20.000! Lenke til kommentar
KvaIen Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Hva syns dere om denne: Standard komponenter: Sound Blaster Pro kompatibel 3D Lyd Innebygd mikrofon og høyttalare Smart Lithium Ion Batteri Inspiron 8500, Vekt fra 2,7 kg Mobile Intel® Pentium® 4 processor featuring Intel® SpeedStep technology 2.0 USB-ports & 1 S-video out Service - les mer >: 3 års henteservice (-NOK - 1,116 kr) Complete Care: Inngår ikke Prosessor: Mobile Intel® Pentium® 4 processor - M 2.0GHz Minne: 512MB DDR RAM/266MHz (2x256MB) Ekstern Lagring: Inngår ikke Farge: Ion Silver/Moonlight Silver Skjerm: UT - 15,4'' TFT WUXGA + (1920*1200) (+ NOK 893 kr) Monitor: Inngår ikke Harddisk: 40GB Ultra DMA/ATA 100 (5400RPM). Anbefalt av Dell (+ NOK 372 kr) Grafikkort: 64MB DDR nVidia GeForce4 4200 GO AGP 4X (+ NOK 496 kr) Enhet for Media Bay: DVD/CD-RW Combo 24X Trådløst nettverk: Bluetooth (+ NOK 769 kr) Denne kommer like i underkant av 20.000! Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hvis du vil ha en stillegående og du liker så anbefaler jeg heller en Inspiron 500m: Dell Inspiron 500m Den har en Intel Pentium-M (centrino altså) cpu, den produserer mindre varme og sluker mindre batteri enn Pentium 4 M. Dette gjør at maskinen blir mer stillegående og at batteriet varer lenger. Her har du en test hvor du kan blant annet se at en Pentium-M 1.3 GHz yter bedre enn en Pentium 4 M 2.0 GHz, og det andre positive om denne cpuen: Intel Centrino Test Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Personlig hadde jeg "selvfølgelig" gått for denne lille saken. Apple 12" Powerbook • 867MHz PowerPC G4 • 640MB DDR266 SDRAM - 2 SO DIMMs • 40GB Ultra ATA • DVD-R/CD-RW • Keyboard & Mac OS [+iDVD] • 12,1-inch TFT display • NVIDIA GeForce4 420 Go - 32MB DDR • Bluetooth • 10/100 BASE-T Ethernet • 56K internal modem • Two USB ports • FireWire port • Power Adapter • Battery NOK 20.304,94 Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 vel å kjøpe fra dell er grusom tungvint ialefall. forhåndbetaling og lang levering. MASSE surr!!! har kjøpt en derfra nå. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 SweeTMaN: Fiks linken din, den ødelegger forumbredden. Bruk bbkode. Du kan gjøre det slik [*url=langLink*]tekst[*/url*], fjern stjernene. Lenke til kommentar
ekren Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Tror utvilsomt jeg ville valgt f.eks en Acer Centrino 1.3 GHz for 20000.. Problemet med dell maskinen i forhold er at det er P4M, skjeroppløsningen er ikke helt grei i XP visstnok, + at maskinen er MYE større og tyngre, og langt dårligere batterlilevetid. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Acer er et meget godt valg. Ville ikke vurdert Dell engang. En bluetooth usb-pen sak koster 375 på komplett. Den er kjempeliten og fungerer utmerket. Billig er den også. Annbefales. Hvis du kjøper den så trenger du ikke å tenke på om pcen du kjøper har bluetooth. Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Du kan uten problemer finne en like bra pc til lavere pris. kjøper du DELL så betaler du også litt for at det står DELL på den. Gå for ACER, mye billigere og like bra. F.eks denne: ACER TM 533LCi Mobile-P4-2.0 512MB 30GB 15" 8/4/24/8x CD-RW/DVD XP-Pro-M til kr ca 16000,- Spesifikasjoner: Intel© Mobile Pentium 4 M med 512 KB on-Die Cach minne CPU: Intel© Mobile Pentium 4 M 2.0GHz Skjerm: 15" TFT XGA LCD (1024x768) Minne: 512 MB DDR SDRAM/266 kan utvides til 1024 MB Harddisk: 30 GB Chip-set: Intel 852GM - 400 MHz FSB Grafikk: Intel© Extreme Graphics Technology - opp til 64 MB (DVMT 2.0) CD-ROM: CD-RW/DVD Lydkort: Soundblaster Pro og MS DirectSound kompatibelt lydkort Batteri: Lithium batteri med 2.5 timers brukstid Kortplasser: 2 PC CARD porter type II Eksterne porter: 1 port for ekstern skjerm, 1 port for ekstern mikrofon og 1 port for h›ytalere, 1 utvidet parallell port (ECP/EPP), 1 port for portreplikator, 1 S-Video utgang, 3 USB 2.0 porter Modem: Innebygget 56.6 (V90) modem Nettverkskort: 10/100 Mbit innebygget nettverkskort og tr†dl›st LAN 802.11b Kommunikasjon: FireWire 1394 og Fast infrar›d IrDA kompatibel port (4Mbps) Str›mforsyning: 100 - 240 V Auto-Sensing str›mforsyning Tastatur: Ergonomisk tastatur med 3 programmerbare taster og hurtigtaster for Internett og e-post Mus: Integrert 2 knappers styreplate med egen "scroll" knapp Kabinett og vekt: Aluminium forsterket kabinett, vekt 3.14 kg Programvare:Windows XP Pro M, Norton© Antivirus (3 md. fri bruk) og Intel© LANDesk Client Manager, Acer Notebook Manager, Adobe Acrobat Reader, On-line User Guide Garanti:2 †rs garanti (ikke p† batteri) Men dette er min mening!! :wink: Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 kjøper du DELL så betaler du også litt for at det står DELL på den. -Nå er ikke PC-PC verden mitt felt på noen som helst måte. MEN: Mener du at Dell har blitt en merkevare?! For meg har alltid Dell stått for "greie" maskiner, (ofte) bra pris? IBM, Sony VAIO etc. er vel "merke"maskinene i PC-PC verden er de ikke? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Det er vel blitt et mer og mer merkevare, men som jeg sa tidligere, "du betaler litt ekstra for at det står DELL" Jeg skal være totalt enig at DELL er et bra merke, men jeg ville ikke kjøpt det. Jeg syntes du betaler litt for mye, men som sagt...Det er mitt valg! 8) Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 OK, du vet sikkert bedre enn meg. Trodde Dell først og fremst solgte på pris jeg... Lenke til kommentar
Neural Robotics Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Skal du bruke PC'en på UIO så bør du kjøpe Siemens, da følger det meste av det du trenger med. Jeg tror siemens har skoler og sykehus som markedssegment. Og velger du AMD prosessor som kommer du sikkert lavere ut i pris enn med en Dell maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå