Khaffner Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) I leiligheten til broren min skal hovedattraksjonen i stua settes opp snart og her trenger jeg(vi) hjelp. Hva vi har av utstyr: Prosjektor med takhoppheng Lerret (eller nymalt hvit vegg) Mac Mini som blir stuePC, den bruker DVI og analog lyd GET-boks (HDMI) Nintendo Wii med komponentkabel Xbox 360 (usikker på hvilken versjon) Mulig PS3 etterhvert (HDMI) HDMI-kabel (10m) Vi ønsker surround (5.1) og at alle konsoller/maskiner(med alle deres forskjellige grensesnitt) går gjennom prosjektor og surround, HER kommer dere inn. Hvordan får vi dette til på en enkel måte? Hva mer trengs av utstyr? 3 Studenter skal finansiere dette, så pris er ikke en uviktig faktor her. Endret 26. mai 2009 av khaffner Lenke til kommentar
Star Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg hadde anskaffet en HDMI switch (m/ fjernkontroll), gjerne en som har digital lydutgang til hjemmekino også.. Da må det jo bli HDMI switch og lyd fra switch til hjemmekino, samt at wii som bruker komponent, kobles rett i prosjektor og lyd på andre kanaler i hjemmekino anlegget ( blir jo dobbelt opp med RCA ledninger her da men.. ) Vet komplett har Syvio HDMI switch, men usikker på om denne har separate lydutganger Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Jeg hadde anskaffet en HDMI switch (m/ fjernkontroll), gjerne en som har digital lydutgang til hjemmekino også.. Da må det jo bli HDMI switch og lyd fra switch til hjemmekino, samt at wii som bruker komponent, kobles rett i prosjektor og lyd på andre kanaler i hjemmekino anlegget ( blir jo dobbelt opp med RCA ledninger her da men.. ) Vet komplett har Syvio HDMI switch, men usikker på om denne har separate lydutganger Jeg synes ikke dette var noe godt tips, da det blir mye ekstra kabling til projektor, og en ekstra svitsj å styre. De færreste rimelige svitsjer har SPDIF (digital lyd) ut. Surround receiver må de jo uansett ha for å få 5.1 lyd. Dette er hva jeg foreslår: Skaff en surround receiver (gjerne en som dekoder HD-lyd hvis man har Bluray-planer med tiden) til 3-4000,- fra feks Yamaha eller Onkyo som har min 2, gjerne flere HDMI inn. I tillegg trenger dere 5 stk høyttalere og evt sub. Sjekk surround.no som har endel greie pakker. Oppkobling: Wii: Kobles til receiver med komponent og analog eller digital optisk(?) lydkabel. (komponentvideo skaleres opp til projektorens native oppløsning og kjøres ut på HDMI til projektor) Mac: Kobles til receiver med DVI-HDMI kabel og analog eller digital coax(?) lydkabel. 360: Kobles til receiver med komponent og digital optisk lydkabel. (kompnentvideo konverteres og kjøres ut på HDMI til projektor) PS3: Kobles til receiver med HDMI kabel. Projektor: Kobles til receiver (HDMI ut) med den lange HDMI kabelen. Det var det hele ! Alt av lyd og bilde kilder går nå via receiver og kan enkelt velges med receiverens fjernkontroll. Dere får 5.1 lyd fra alle kilder. PS: Denne kan passe, og er et kupp til prisen: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17597369 Endret 26. mai 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå