Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp rundt badestamp

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøp en slik badestamp, evt kjøpe ferdig materiale og sette sammen selv - er en del billigere har jeg skjønt.

Er det vanskelig å sette en slik sammen?

Noen som vet hva det koster kontra ferdig bygd?

Er det verdt å bygge kontra ferdig bygd?

Hvor ofte bør vannet byttes ut?

Hva hvis en bruker kjemikalier og slikt - hvor lenge til en bør skifte ut vann?

Jeg er av den som er uheldig og har installert vannmåler, og slike stamper bruker jo en del vann hvis en skal bytte ofte.

Noen som har erfaringer med stamper og hva som er bra, hvor en kan skaffe billige, hva en bør tenke på osv osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så på badestamper til hytta og de lå på 18000, ferdige tror jeg, evt. et byggesett. Men pris varierer veldig avhengig av størrelse og utførelse (tre/plast osv). Vannet bør byttes ut minst annenhver gang, etter min erfaring. Det kommer litt an på hvor lenge den brukes per gang og hvor mange som er oppi. Vi brukte stamp en kveld og var vel 6-8 stk oppi i noen timer og det vannet var ikke veldig fristende dagen etterpå. :p

Mulig du kan ha i kjemikalier (klor?) som dreper bakterier men vannet vil fortsatt bli skittent og grumsete etter kort tid.

En ting å tenke på er ovnen. Det er viktig at den lett kan tømmes for aske for å sikre god luftstrømning og fyring.

Om det er vanskelig vet jeg ikke, men dersom du ikke er helt tafatt er det nok ikke et altfor stort problem. Men prat med noen som selger de du. :yes:

Lenke til kommentar

Er du flink med hendene og kan bruke snekkerverktøy og et sveiseapparat så kan du gjøre det rimelig billig :)

edit: Hjalp en venn av meg med stampbygging. Dvs jeg sveiset ovnen sammen med alu-plater og rør og han bygget stampen fra scratch med egnet verktøy. Tok litt tid men han kom billig unna det, mildt sagt :)

Nå skal det sies at vennen min er møbelsnekker og har litt peiling på trekonstruksjoner

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...