powersound Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hei! Har en OCZ Vanquisher som jeg mener støyer mer enn den må. Er en 92mm vifte på den. Og som vi alle vet nå så er Noctua en sikker vinner når det gjelder 120mm. Men er dem også det når vi kommer ned på 92mm? Ser etter en 800-1000RPM men finner ikke det i 92mm. På Noctua 92mm er spec. til 1600RPM. Noen som har forslag? eller er dette den beste uansett? Ser også på ny kjøler som støyer minimalt til et Sapphire HD 4850, så om noen vet om noe så skrik ut:D Lenke til kommentar
Star Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Har selv god erfaring med SilenX sine vifter fra vendur.no Har hatt en del 92 og en del 120 - svært støysvake - man får hva man betaler for Lenke til kommentar
powersound Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Har selv god erfaring med SilenX sine vifter fra vendur.no Har hatt en del 92 og en del 120 - svært støysvake - man får hva man betaler for Takker! Da har jeg hvartfatt en utfordrer til Noctua. Og det er klart man får hva man betaler for. men når det kommer til lyddemping/ støyreduksjon så skal ikke jeg spare på pengene. jeg skal bare få det mest mulig stille. Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hastigheten på Noctua-viftene kan reduseres ved hjelp av medfølgende adaptere til henholdsvis 1300 RPM og 1600 RPM. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Har selv god erfaring med SilenX sine vifter fra vendur.no Har hatt en del 92 og en del 120 - svært støysvake - man får hva man betaler for OBS OBS!! Ikke kjøp SilenX. De er veldig feil markedsført og ytelsen er latterlig dårlig mot tallene som de oppgir. De har også dårlige kulelager som kan støye forferdelig. Det at noen vifter blir gode er fint, men flesteparten blir kastet i søpla etter noen dagers bruk. Noctua er bra. Scythe er bra. Vil du ha stillhet bør du gå for 120mm vifter. De er stillere og bedre og man har større utvalg. Lenke til kommentar
Runart Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Har selv god erfaring med SilenX sine vifter fra vendur.no Har hatt en del 92 og en del 120 - svært støysvake - man får hva man betaler for OBS OBS!! Ikke kjøp SilenX. De er veldig feil markedsført og ytelsen er latterlig dårlig mot tallene som de oppgir. De har også dårlige kulelager som kan støye forferdelig. Det at noen vifter blir gode er fint, men flesteparten blir kastet i søpla etter noen dagers bruk. Noctua er bra. Scythe er bra. Vil du ha stillhet bør du gå for 120mm vifter. De er stillere og bedre og man har større utvalg. Dagens SilenX PRO yter veldig bra. Kulelager problemene var med første PRO serie, og er fikset for årevis siden.;-) Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Scythe Gentle Typhoon 120mm er av de beste lyd/cfm viftene og den har veldig god static pressure som er viktig når den skal sitte på cpu kjølere osv. Har selv bestillt 2stk som jeg skal i push/pull på Scythe Mugen 2. Lenke til kommentar
brodrister Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Noctua NH-U12P er noe av det sykeste jeg har vært borti. Holder min 3,8GHz i7 860 på ca 30 grader i idle, 55 load og det er ikke mye støy i den! hører den ikke i det hele tatt, men så har jeg andre vifter som støyer litt mer.. Nedsiden er at kjøleribben er ENORM.. måtte skru ut viftene i døren på kabinettet for å få lukket det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå