Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokking av e6600 core 2 duo

Anbefalte innlegg

Jeg har klokket min Core 2 Duo E6600 2.4 til 2.8 GHz med 1,4 Vcore. Jeg har ett Asus P5N32 Sli SE Deluxe S775 NF-4 SLi hovedkort.

Problemet mitt er at jeg syntes ikke tempen kan være høyere enn den er nå. Jeg har en Cooler Master HyperTX2 CPU+Board Cooler og jeg ligger på mellom 52 og 60 grader celsius på idle under full load så kommer jeg opp i rundt 75C.

Jeg skulle gjerne hatt den opp i rund 3 GHz men tørr ikke gå lenger når den blir så varm.

Lurer på om jeg skal kjøpe en Nexus LXM-8200 som jeg tror kanskje kan være bedre.?

Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg vil helst ikke ta ut HK for og sette på en ny CPU kjøler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

posten er nok feilpostet, men svarer no uansett ;)

Les av temp med "real temp" det programmet viser ein reel temp..

Ellers så er det kanskje lurt å kjøpe en betre kjøler enn som så når du først skal kjøpe, kjøp en som er konfortabel med LGA 775 og 1366.. da har du en stund ;)Denne trur eg skal fungere ;)

Men 75 load virker som en ok load temp, men skal du klokke mer så ville eg ikkje øket v-core nåke mer enn det som er, kommer du ikkje lenger uten?

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Nei jeg kommer ikke lenger uten og øke Vcore. Jeg kom opp på 2,9 GHz og da økte jeg også Vcore ett hakk men da hang PCen seg etter ett par min på full load. Prøvde og gå litt ned på FSB men da hang den seg fortsatt. Men på 2,8 er den helt stabil.

Syntes det er litt rart at jeg ikke kan gå lenger uten en bedre kjøler andre som jeg har lest på nett sier det går opp til 3GHz med stock kjøler...

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar
Du kan jo anta at det er hovedkortet ditt som dreper overklokkingen.

Ja hvis det er det så er det vel heller ikke noe poeng og kjøpe en bedre kjøler heller da? Så da er det vel like greit og være fornøyd med så langt jeg har kommet og være mer kritisk til komponentene neste gang jeg skal ha noe nytt.

Lenke til kommentar
Du kan jo anta at det er hovedkortet ditt som dreper overklokkingen.

Ja hvis det er det så er det vel heller ikke noe poeng og kjøpe en bedre kjøler heller da? Så da er det vel like greit og være fornøyd med så langt jeg har kommet og være mer kritisk til komponentene neste gang jeg skal ha noe nytt.

Vel, sli kort klokker ikkje best, det er omtrent det verste som finkst, p35-p45 kort (lga 775) er i ein egen klasse, der klarer fint kort å nå 500fsb..

Men tempen er fosatt høg da, vist du skal prøve mer..

Lenke til kommentar

OK så SLI kort er ikke noe nei, takk for info det ante jeg ikke :) Da skal jeg ikke kjøpe det ved neste oppgradering.

Nei ser ut som jeg har stoppet på 2,8 GHz Har 2 stk 120mm vifter + 2 stk 80 mm vifter montert i kabinettet også men ser ikke ut som de hjelper.

Leker litt med tanken og bygge ny PC når windows 7 kommer. Har satt sammen ett forslag her. Er dette ett system som lar seg klokke lettere? Kom gjerne med andre forslag.

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=95692

Lenke til kommentar

core i7 er ikkje det samme som ein C2D, tipper du med din tolmodighet kan klare rundt omrking 3,8ghz på den.. men med tanke på tiden framover så er i7 eit godt kjøp ;)

selv kommer eg til å holde meg til C2D en stund til eit år eller noke. har ein server som koster litt osv..

Dessuten har ein større utvalg i lga 775, siden eg har kjøpt NL2 / tørris kjøler.. har planer om å klokke :p

Men tror det der er eit godt kjøp ja :) prisen var ikkje noke serlig høg heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...